Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Poortmappen cilinders voor Honda Camino
Moderator: -Camino Crew-
- klainstain
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1377
- Joined: Sun 19 Oct 2008, 00:06
- Location: Wingene
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
Ik ging daarnet eens mn p4 opmeten, maar ik weet niet of er al gefoefeld is met die poorten ?
de rand lijkt heel slecht afgewerkt.
Is hier aan gevijld, of is dit gewoon verkoolde brol die je eraf kan krijgen?
Sorry voor de foto's, maar ik krijg ze niet duidelijker..
Het is aan de uitlaatpoort, de rechtse kant (ongeveer 3mm dik, die verkleuring):
de rand lijkt heel slecht afgewerkt.
Is hier aan gevijld, of is dit gewoon verkoolde brol die je eraf kan krijgen?
Sorry voor de foto's, maar ik krijg ze niet duidelijker..
Het is aan de uitlaatpoort, de rechtse kant (ongeveer 3mm dik, die verkleuring):
♥Daily♥ http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 24434.html
→ Athena 70cc
→ Dell'orto 21mm
→ Ninja/Sito uitlaat
→ Athena 70cc
→ Dell'orto 21mm
→ Ninja/Sito uitlaat
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
Dat heb je goed gezien: dat is verkoolde brol als ik het zo kan inschatten. Pak een schroevendraaiertje en probeer eens voorzichting vanaf de buitenzijde van de uitlaatpoort wat weg te schrapen, dan zul je het snel genoeg zien... (Pas op dat je de cilinderwand en poortrand niet beschadigd als je de cilinder nog wilt gebruikenklainstain wrote:Ik ging daarnet eens mn p4 opmeten, maar ik weet niet of er al gefoefeld is met die poorten ?
de rand lijkt heel slecht afgewerkt.
Is hier aan gevijld, of is dit gewoon verkoolde brol die je eraf kan krijgen?
Sorry voor de foto's, maar ik krijg ze niet duidelijker..
Het is aan de uitlaatpoort, de rechtse kant (ongeveer 3mm dik, die verkleuring):
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
beetje ruw schuurpapier en iets sterk en eruit prutsen zal normaal wel een verschil maken hoor !!
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1644
- Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
- Location: Sint-Katelijne-Waver
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
twister, heb je een poortmap van polini nog nodig?:) keb er hier eentje liggen
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1644
- Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
- Location: Sint-Katelijne-Waver
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
voila sé als je de fortmaten nodig hebt laat me dan maar iets weten dan zalk het opmeten
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
Merci beaucoup! Tof dat je de moeite hebt genomen!metsinsons wrote:voila sé als je de fortmaten nodig hebt laat me dan maar iets weten dan zalk het opmeten
Het zou inderdaad heel fijn zijn als je nog de maten van de poorten erbij kan zetten, en dan ook vooral de 3 maten vanaf de top (kop) van de cilinder tot aan de bovenkant van uitlaatpoort, bovenkant transferpoorten en de bovenkant boostpoort (de onderste poort op jouw poortmap).
De afmetingen van de poorten (lengte x breedte) zijn uiteraard ook erg interessant.
Hopelijk wil je dit nog aanvullen, dan zal ik daarna eens de theorie van Bell proberen te toetsen aan deze Polini cilinder en de vermogensgrafiek die Polini voor de LC-kit heeft opgemaakt...
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
- klainstain
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1377
- Joined: Sun 19 Oct 2008, 00:06
- Location: Wingene
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
Hier een poortmapje van de P4 cilinder (origineel van Honda)
Ik weet niet 100% zeker dat er niet aan gevijld is, maar ik denk het niet.
En het is ook niet 100% nauwkeurig, dus sla me nie dood als er een fout opstaat
Hier een foto van die verkoolde brol:
Poortmapje:
Hier nog eens de imagelinks om evt in de eerste post te zetten (Twister):
Foto1:
http://i26.tinypic.com/b99e36.jpg
Foto2:
http://i25.tinypic.com/aot6xv.jpg
Ik hoop dat je er iets aan hebt
Ik weet niet 100% zeker dat er niet aan gevijld is, maar ik denk het niet.
En het is ook niet 100% nauwkeurig, dus sla me nie dood als er een fout opstaat
Hier een foto van die verkoolde brol:
Poortmapje:
Hier nog eens de imagelinks om evt in de eerste post te zetten (Twister):
Foto1:
http://i26.tinypic.com/b99e36.jpg
Foto2:
http://i25.tinypic.com/aot6xv.jpg
Ik hoop dat je er iets aan hebt
♥Daily♥ http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 24434.html
→ Athena 70cc
→ Dell'orto 21mm
→ Ninja/Sito uitlaat
→ Athena 70cc
→ Dell'orto 21mm
→ Ninja/Sito uitlaat
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
dat is toch alleszins een zeer breedte uitlaat poort ?
is 60% van de boring ? en ik had mijn p1 ook zo bijgevijld ...
is 60% van de boring ? en ik had mijn p1 ook zo bijgevijld ...
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
Zeer zeker! Dank je wel...klainstain wrote:Hier een poortmapje van de P4 cilinder (origineel van Honda)
Ik weet niet 100% zeker dat er niet aan gevijld is, maar ik denk het niet.
En het is ook niet 100% nauwkeurig, dus sla me nie dood als er een fout opstaat
Hier een foto van die verkoolde brol:
Poortmapje:
Hier nog eens de imagelinks om evt in de eerste post te zetten (Twister):
Ik hoop dat je er iets aan hebt
Wat ik wel hele belangrijke maten vind, maar welke niet in je poortmapje staan zijn de afstanden vanaf de bovenkant van de poorten naar de bovenkant van de cilinder... Hopelijk wil jij deze maten, net als metsinsons, nog opmeten zodat ik ook de timingen kan berekenen...
Alvast bedankt!
En toch zie je dat alle poorten net weer iets kleiner zijn dan de poorten van de P3 van Italkit, in de eerste post...alex4421 wrote:dat is toch alleszins een zeer breedte uitlaat poort ?
is 60% van de boring ? en ik had mijn p1 ook zo bijgevijld ...
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1644
- Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
- Location: Sint-Katelijne-Waver
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
ok ik zal dit een van de dagen doen. maar op die fiche, is dat dan theoretisch gezien want het hangt er toch ook vanaf wat voor carburateur en uitlaat men gebruikt? En als je de bovekant van de cilinder aanduid daar ben je toch niet veel mee, tis toch tot waar de piston max komt?Twister wrote:Merci beaucoup! Tof dat je de moeite hebt genomen!metsinsons wrote:voila sé als je de fortmaten nodig hebt laat me dan maar iets weten dan zalk het opmeten
Het zou inderdaad heel fijn zijn als je nog de maten van de poorten erbij kan zetten, en dan ook vooral de 3 maten vanaf de top (kop) van de cilinder tot aan de bovenkant van uitlaatpoort, bovenkant transferpoorten en de bovenkant boostpoort (de onderste poort op jouw poortmap).
De afmetingen van de poorten (lengte x breedte) zijn uiteraard ook erg interessant.
Hopelijk wil je dit nog aanvullen, dan zal ik daarna eens de theorie van Bell proberen te toetsen aan deze Polini cilinder en de vermogensgrafiek die Polini voor de LC-kit heeft opgemaakt...
greetz!
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
metsinsons wrote: ok ik zal dit een van de dagen doen. maar op die fiche, is dat dan theoretisch gezien want het hangt er toch ook vanaf wat voor carburateur en uitlaat men gebruikt?
Dat klopt idd, dat het vermogen van de motor ook afhangt van de carb en uitlaat etc. Maar ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat de de vermogensgrafiek bepaald is voor enkel de cilinder, en dat ze dus van een originele setup zijn uitgegaan (carb en uitlaat).
Nee, in principe hoef je de afmetingen van de piston niet te hebben om de timingen te berekenen. MAAR: je moet wel weten wat de deckheight is (zie 1e post; dus de afstand tussen bovenkant cilinder en de boven(zij)kant van de piston op het bovenste dode punt van de piston). Met de slaglengte, de drijfstanglengte en de afstanden van de poorten tot de bk cilinder kan je zo de timingen berekenen.metsinsons wrote:En als je de bovekant van de cilinder aanduid daar ben je toch niet veel mee, tis toch tot waar de piston max komt?
greetz!
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
Wie-o-wie kan voor mij een poortmap maken van een Athena 70cc ?
Zou ik heel blij mee zijn!
Vergeet dan niet all maten op te nemen (breedte en hoogte van alle poorten, maar ook de afstanden tot de top van de cilinder.
Mijn dank zal groot zijn
Zou ik heel blij mee zijn!
Vergeet dan niet all maten op te nemen (breedte en hoogte van alle poorten, maar ook de afstanden tot de top van de cilinder.
Mijn dank zal groot zijn
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
Ik zal daar deze week eens tijd voor maken.Twister wrote:Wie-o-wie kan voor mij een poortmap maken van een Athena 70cc ?
Zou ik heel blij mee zijn!
Vergeet dan niet all maten op te nemen (breedte en hoogte van alle poorten, maar ook de afstanden tot de top van de cilinder.
Mijn dank zal groot zijn
Heb nog een nieuwe Athena liggen, net zoals een nieuwe Fast Arrow.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
Poortmap Biturbo attached aan dit bericht. Ben benieuwd hoe deze zou moeten presteren in vergelijk met een DR65
- Attachments
-
- rhermans_Biturbo_81009.pdf
- (27.06 KiB) Downloaded 631 times
-
- img-X26083900-0001.pdf
- (13.9 KiB) Downloaded 578 times
Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino
Hey Remko! TOP!Remko wrote:Poortmap Biturbo attached aan dit bericht. Ben benieuwd hoe deze zou moeten presteren in vergelijk met een DR65
Bedankt dat je ze wilde maken. Bovendien zijn ze compleet, hier heb ik wat aan.
Ik plaats hem binnenkort in het topic.
Ik heb ooit al eens een excel-tabel gemaakt waarmee je adhv Graham Bell zijn theorie een inschatting kan maken van de prestaties van de cilinder. Deze zal ik binnenkort ook plaatsen.
Bedankt voor de moeite!
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter