en wa was er nu aan?Robby1982 wrote:heb hem terug een de praat gekregen
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Moderator: -Camino Crew-
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
goei vraag..
heb alles weer hetzelfde gedaan als daarvoor maar nu werkte ie wel...
denk dat de vlotter niet goed afsloot..
mvg
heb alles weer hetzelfde gedaan als daarvoor maar nu werkte ie wel...
denk dat de vlotter niet goed afsloot..
mvg
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
Ik heb nu voor de tweede keer mijn carb gekuist, maar deze keer is er iets fout gelopen! hij wil niet meer blijven draaien op stationair! dus is het onmogelijk om de carb af te stellen.
Iemand een idee aub?
Iemand een idee aub?
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
rolantivijs indraaien?
Trasforma il meglio in 'massimo'
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
Als ik hem indraai op normale rolanti toeren dan valt hij stil, als ik hem helemaal indraai dan draait ie gelijk zot maar blijft hij wel draaien.
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
is je luchtregelschroef goed afgesteld?
en wat doet ie als je hem iets minder dan helemaal indraait
en wat doet ie als je hem iets minder dan helemaal indraait
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
Dan draait hij voor 2-3 sec en hoor je hem zachtjes stil vallen, nochtans stond hij toen goed warm! en de luchstelschroef had ik eerst op standaard gezet 2,5 hele toeren uitdraaien.
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
Ik heb het probleem meer geanalyseerd:
Als ik hem start zoals altijd met de choke open, dan start hij direct, en blijft hij draaien met de choke open, vanaf dat je de choke toedoet, dan begint hij in hogere toeren te komen en valt hij stil,
dus met de choke hendel naar voren blijft hij wel draaien, maar in mindere toeren, (zal aan verhouding naft/lucht liggen)
Iemand een idee?
Ik heb ook nog eens gekeken of de sproeier goed zit, die zit goed!
maar als je de carb ondersteboven houd, dan loopt er benzine door een klein uitstekend buisje links van de stationairschroef.
Ik hoop echt dat er iemand mij kan verder helpen!
Als ik hem start zoals altijd met de choke open, dan start hij direct, en blijft hij draaien met de choke open, vanaf dat je de choke toedoet, dan begint hij in hogere toeren te komen en valt hij stil,
dus met de choke hendel naar voren blijft hij wel draaien, maar in mindere toeren, (zal aan verhouding naft/lucht liggen)
Iemand een idee?
Ik heb ook nog eens gekeken of de sproeier goed zit, die zit goed!
maar als je de carb ondersteboven houd, dan loopt er benzine door een klein uitstekend buisje links van de stationairschroef.
Ik hoop echt dat er iemand mij kan verder helpen!
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4031
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
a
Last edited by camino_expert on Wed 19 Sep 2012, 12:01, edited 4 times in total.
honda camino forever
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
en dan nog just ne nieuwe jointset steken en ge hebt ne nieuwe
Wow dit is echt een superuitleg om uw carbu nieuw te krijgen ga der is een paar aanpakken merci Marc
Wow dit is echt een superuitleg om uw carbu nieuw te krijgen ga der is een paar aanpakken merci Marc
tleven kan soms zo mooi zijn
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
super uitleg ! thx Marc,
kunnen we goed gebruiken, volgens mij het probleem dat ik had was ook dat stukje die je er uithaald met die houtvijs,
alle de volgende keer dat ik het terug heb dan weten we wat doen,
grt
tommy,
kunnen we goed gebruiken, volgens mij het probleem dat ik had was ook dat stukje die je er uithaald met die houtvijs,
alle de volgende keer dat ik het terug heb dan weten we wat doen,
grt
tommy,
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
zeker niet vergeten om het messingen buisje met de gaatjes in die boven je sproeier zit, goed uit te kuisen. Dit dient voor een hoger vermogen bij accelereren.
Door dat buisje zakt je brommer niet zo neig terug in toeren bij het optrekken
Door dat buisje zakt je brommer niet zo neig terug in toeren bij het optrekken
-
- -= Expert Member =-
- Posts: 538
- Joined: Tue 30 Nov 2010, 12:47
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
schonen uitleg Marc !
zullen der velen content mee zen
zullen der velen content mee zen
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
Nog wat uitleg die kan helpen van de expert
camino_expert wrote: awel als de carbu open is
naast het kanaal waar de sproeier ingedraaid is
daar zie je een messing rond bolletje (zie bijlage wel het oudste type keihin carbu)
die heeft het zilvere vijsje boven niet
maar vanbinnen is hij buiten de vlotterregelaar en vlotter hetzelfde (zie pijltje das da bolletje)
als je dat kunt uitboren kom je op de plaats waar het treftervormig kleine kanaaltje zit bij de modernere carbu's
dat is wat metsinsons bedoelt
maar dat treftervormig kanaaltje bij de modernere krijg je er ook met een houtvijs uit
maar is normaal niet nodig
een goede compressor en lang op de lucht blazen vliegt het vuil er wel uit
als u het kanaaltje er uit trekt kan het zijn da ge het kapot doet
95 % moet het er ni uit
alst eruit moet beste da ge meerdere carbu's hebt
ik zal nog is e trukske uitleggen hoe ge dat kunt testen
zonder u carbu open te doen
hij moet er wel af
dus ge vijst hem eraf
doet de relantievijs eraf
ge doet de luchtvijs eruit
ge doet de zilvere vijs eruit
dan carbuclean met een lang plastic stukje dat u in de kanalen kan steken om te vernevelen erop
ge neemt de carbu vast
liks vanachter zie je 2 messing kanalen
het linkse
vinger op de plaats waar de luchtvijs zit
en spuiten met de crbuclean
alst proper is
dan spuit er een mooie rechte straal recht omhoog uit de plaats( treftervormig kanaaltje) waar het zilvere vijsje boven stak
dus dan zit het treftigvormig kanaaltje er nog in en ist proper
is het gewoon zo e gebroebel
dan ist blazen met de compressor
tot ge die mooie rechte straal hebt
dan ist proper en zal em ni stilvallen
als het dan nog ni proper is
kunde ofwel boren
of het treftervormig kanaaltje eruit trekken
hoe heb ik in een topic gezet
vant boren ni
want da moet recht en juist zijn
ma ik weet dat dat ook gedaan werdt
zo ik hoop dat u er aan uit kunt
ma ge krijgt 95 % van de carbu's clean
oops kzit er e jaar naast (op datum ni den uitleg die klopt)
mag verwijdert worden
of bij carbucleanen gezet worden
grtz m
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett
Hey ,
ik heb een probleemke ,
ik heb mijne carbu goed uitgekuist enzo .
Maar toen ik er is mee reed zag ik dat hij lekte .
Weet iemand hoe dat dat kan komen?
ik heb een probleemke ,
ik heb mijne carbu goed uitgekuist enzo .
Maar toen ik er is mee reed zag ik dat hij lekte .
Weet iemand hoe dat dat kan komen?