Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
seg zijn der soms colinders voor andere merken,
die ge kunt bewerken zodat die toch op mino block passens???
en krukassen want ben eigelijk op zoek nar "race-krukas" en watergekoelde cilnders
kheb de 70 cc van athena eerste afbeelding, heb deze altijd verwisseld met een parmakit omdat die op elkaar lijken, maar nadat ik las dat athena een opschrift van eurocilindro heeft wist ik het zeker want ik heb dit teruggevonden op mijn cilinder
Een honda camino is net zoals een vrouw, wanneer je er op zit wil je er niet meer af!
Ik heb hier een oude en een nieuwe DR cilinder liggen, maar bij de nieuwe DR zit er in de uitlaatpoort een uitstulpinkje, heeft dat een begrenzend effect ofzo?
In theorie wel, maar omdat de uitlaapoort op dat punt verbreedt is dat gezonder voor je segmenten... Als je daar een goede bevel aanbrengt kan je volgens mij die poort best wel breder maken, hoeveel weet ik niet, zou eens goede poortmap moeten maken en eens uitrekenen...
Edit: twisters poortmap geeft aan dat deze op het breedste punt 32mm is (poortmap grootte). Mag vergroot worden tot 34mm, zonder 'uitstulpinkje', maar die is gezonder..
Verhogen niet per sé, dan verander je je timingen en weet niet of dat ten goede komt. Hij zou ietsje hoogtoeriger worden, maar krijgt een grotere blowdown, en een fijnere powerband, wat zeker niet ideaal is op een automaat.
Stukje mag in mijn ogen weg of versmalt worden (niet té smal, dan krijg je rare uitzettingen van het gietijzer, hij zou naar binnen toe uitzetten en zo je segmenten vermoorden.
Overal een bevel aanbrengen (afronding naar binnen toe, mochten de zuigerveren in de uitlaatpoort worden gedrukt worden ze schoon weer naar binnen geduwd, als het een rechte hoek is.... Blijft ie haken, je kent wel de gevolgen..
Vanonder mag hij ook breder, het is nu echt een 'w' vorm terwijl een ovalen vorm gewenst is. ( ook om de zelfde reden, er kan een goede breedte worden bereikt, en de zuigerveren worden boven en onderaan mooi weer naar binnen geduwd)..
Ok bedankt
Nog is een vraagje: Gisteren hebben we di DR cilinder geïnstalleerd. Nu vraag ik me af of dat normaal is dat er meer speling op de piston zit (links naar rechts) dan met de originele piston. Kan dat kwaad, of is dat gewoon normaal?