Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: Wed 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by d-HuNtEd_1 »

C4M1N0 wrote:weet iemand hoe ik mijn camino best kan begrenzen tot 25km/u?
hij gaat nu 40-45, origineel..
het is maar voor 2 dagen.

thx
rondel in de uitlaat
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: kleine vraagjes topic

Post by ben999 »

d-HuNtEd_1 wrote:ik heb daarnet mijn achterpoulies eens bekeken
en ik heb het sterk vermoeden dat er eentje tussen zat met een polini of mallossi vertanding
hoe heb ik dit gemerkt ik draaide ermee en ze ratelde ook kreeg ik het fietsstand hendeltje niet naar beneden.
mijn vraag is nu dus hoe kan ik met zekerheid weten dat dit zo een vertanding is zonder deze uit elkaar te halen ?
ik heb namelijk geen 2 beenpoulietrekken om de poulie eraf te halen anders gooide ik ze uit elkaar.
Eerst draai je aan de poulie van één waarvan je zeker weet dat het ne standaard is en telt de toeren die het wiel doet. Vervolgens draai je aan de poulie waar je denkt dat een speciale vertanding inzit en telt weer het aantal omwentelingen van het wiel. Als er een malossi vertanding inzit zou bij deze het wiel meer omwentelingen moeten maken.
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
remic
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 104
Joined: Thu 21 Jul 2011, 23:02
Location: hever

Re: kleine vraagjes topic

Post by remic »

Hoe haal ik mijn achterklok van mijn wiel?
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: kleine vraagjes topic

Post by metsinsons »

de moer met kettingwiel aan lossen tussen de bankschroef. als je gietwielen hebt, stok dertussen en losdraaien :wink:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
remic
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 104
Joined: Thu 21 Jul 2011, 23:02
Location: hever

Re: kleine vraagjes topic

Post by remic »

en dan kan ik men achterklok erafhalen?
jeroen206
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 95
Joined: Sun 17 Apr 2011, 21:01
Location: lommel

Steek cilindertapeinden

Post by jeroen206 »

Kan iemand mij vertellen , wat de steek is van de cilindertapeinden van een peugeot 103 (rcx).

Moet carters van camino toch bewerken op CNC machine , zodat ik een Malossi Lc van peugeot kan plaatsen.
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: Steek cilindertapeinden

Post by jasper wauters »

jeroen206 wrote:Kan iemand mij vertellen , wat de steek is van de cilindertapeinden van een peugeot 103 (rcx).

Moet carters van camino toch bewerken op CNC machine , zodat ik een Malossi Lc van peugeot kan plaatsen.
denk dage best es rondkijkt op www.brommerforum.nl
Of zoeke naar een peugeotforum
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

is maar een klein beetje verschil als je wil meet ik het even vanavond(kan laat in de avond zijn)
heb hier nog wel een paar cilindertjes liggen ervoor/van
de tapeinden zelf zijn M 7 metrisch gewoon
wat wil je juist doen de tapeinden herzetten?
want als er plaats is kan je eventueel ook gewoon de gaten klein beetje groter boren en dan passen ze normaal ook
dan busjes in de zuiger of camino zuiger, poorten cilinder iets aanpassen(verhouding slag)of wallaroo krukkas is maar wat je wilt :-D
ook is het best dat je het carter een beetje oplast om meer plaats te hebben voor je spoelers(+afvlakken natuurlijk)
jeroen206
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 95
Joined: Sun 17 Apr 2011, 21:01
Location: lommel

Re: kleine vraagjes topic

Post by jeroen206 »

mhrfreak wrote:is maar een klein beetje verschil als je wil meet ik het even vanavond(kan laat in de avond zijn)
heb hier nog wel een paar cilindertjes liggen ervoor/van
de tapeinden zelf zijn M 7 metrisch gewoon
wat wil je juist doen de tapeinden herzetten?
want als er plaats is kan je eventueel ook gewoon de gaten klein beetje groter boren en dan passen ze normaal ook
dan busjes in de zuiger of camino zuiger, poorten cilinder iets aanpassen(verhouding slag)of wallaroo krukkas is maar wat je wilt :-D
ook is het best dat je het carter een beetje oplast om meer plaats te hebben voor je spoelers(+afvlakken natuurlijk)

Ik wil de gaten herzetten op de juiste steek , en dat weer M6 tapeinden plaatsen.

Waar zijn die busjes te verkrijgen van 12 naar 10mm ?
Heb ze wel vaker op forums gezien , zoals de vespa ciao mannen vaak gebruiken.
User avatar
Benneth
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 103
Joined: Mon 06 Dec 2010, 13:06
Location: Gent Oost Vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Benneth »

Hoi

Iemand een idee waar ik vloeibare pakking kan kopen voor m'n carburateur?
Kan dat gewoon in de hubo? Of dien ik daarvoor naar bromfietswinkel te gaan?

Grts
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

jeroen206 wrote:
mhrfreak wrote:is maar een klein beetje verschil als je wil meet ik het even vanavond(kan laat in de avond zijn)
heb hier nog wel een paar cilindertjes liggen ervoor/van
de tapeinden zelf zijn M 7 metrisch gewoon
wat wil je juist doen de tapeinden herzetten?
want als er plaats is kan je eventueel ook gewoon de gaten klein beetje groter boren en dan passen ze normaal ook
dan busjes in de zuiger of camino zuiger, poorten cilinder iets aanpassen(verhouding slag)of wallaroo krukkas is maar wat je wilt :-D
ook is het best dat je het carter een beetje oplast om meer plaats te hebben voor je spoelers(+afvlakken natuurlijk)

Ik wil de gaten herzetten op de juiste steek , en dat weer M6 tapeinden plaatsen.

Waar zijn die busjes te verkrijgen van 12 naar 10mm ?
Heb ze wel vaker op forums gezien , zoals de vespa ciao mannen vaak gebruiken.
weet ik niet,ik draai ze als ik ze nodig heb zelf of pers er een andere drijfstang in of gebruik andere krukkas
hangt er vanaf :wink:

hier de afmetingen:

ik heb het het gemeten bij een 50cc waterkoeling voor/van peugeot 103:

50mm van hart tot hart in de dwars richting(dus links-recht als je de cilinder met de uitlaatpoort naar beneden houd)
45mm van hart to hart in de langsrichting

(gaten tapeinden zijn 8mm dia. in de cilinder)

-verder ga je spoelkanalen wat moeten oplassen om meer plaats te hebben,en timingen wat aanpassen
(om te compenseren)
werkt perfekt dan :wink:
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Benneth wrote:Hoi

Iemand een idee waar ik vloeibare pakking kan kopen voor m'n carburateur?
Kan dat gewoon in de hubo? Of dien ik daarvoor naar bromfietswinkel te gaan?

Grts
Waarom vloeibare pakking op je carburator smeren ?

Degelijke pakking dat bestand is tegen benzine, kost toch wat geld hoor, wat is het probleem juist ?
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: kleine vraagjes topic

Post by jasper wauters »

zelfs degelijke (van loctite) is niet bestand tegen benzine.
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
User avatar
Benneth
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 103
Joined: Mon 06 Dec 2010, 13:06
Location: Gent Oost Vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Benneth »

Hoi

merci voor jullie reacties, bekijk hier om het uur mijn mailbox. normaal krijg ik dan melding maar nu precies niet.

Merci ivm de tip om geen vloeibare pakking te gebruiken!

ik vrees dat de plaats waar mijn benzinetoevoer op de carbu zit, er daar een lek ofzo is. Want er hangt zowel op het bovenste stuk als het onderste stuk van de vlotterbak benzine. Dus die pakking zou dan wel nog goed moeten zijn.

grts
User avatar
Benneth
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 103
Joined: Mon 06 Dec 2010, 13:06
Location: Gent Oost Vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Benneth »

Hoi

Als je een nieuwe luchtfilter steekt, dien je er dan wat 2takt op te doen?

Grts!
Post Reply