Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Beschikbare cilinders voor Honda Camino
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
Waar ik heel nieuwsgierig naar ben is, naast de grote van met name de uitlaatpoort (die beperkt wordt door de boring en de zuigerveren), de afstand tussen de bovenkant van de cilinder (bij cilinderkop) en de bovenkant van de uitlaat- en de inlaatpoort (en de verhouding tussen de opningstijd van de inlaat- en de uitlaatpoort).
Volgens mij kan je daarmee een redelijk goede schatting maken van het optimale (niet maximale) toerental van de cilinder.
Ik heb volgens mij een poortmap liggen van:
- DR 65cc;
- H2 cil (volgens mij ori);
- H3 cil (volgens mij ook ori);
- H1 cil (volgens mij ook ori).
De laatste (H1) is door mij zelf aangepast. Hiervan heb ik (geloof ik) een poortmap van voor- en van na het 'tunen'. Deze aangepaste H1 loopt overigens met een Leovinci (nieuw model) en wat goed uitgekiende gewichtjes 60 (maar volgens mij houdt hij nog over, heb er nog niet zoveel hele lange stukken mee gereden). Hij lijkt een optimum toerental rond de 9.000 Ã 10.000 rpm te hebben. Dit vind ik niet gek voor een H1 cilinder, toch?
Van de 50cc Italkit (staat overigens P3 op de zijkant, zie foto) zal ik er ook een maken.
Ik zal binnenkort de poortmapjes fotograferen en plaatsen. Zou idd leuk zijn als deze bij de eerste post, bij de betreffende cilinder worden geplaatst; lekker overzichtelijk!
Volgens mij kan je daarmee een redelijk goede schatting maken van het optimale (niet maximale) toerental van de cilinder.
Ik heb volgens mij een poortmap liggen van:
- DR 65cc;
- H2 cil (volgens mij ori);
- H3 cil (volgens mij ook ori);
- H1 cil (volgens mij ook ori).
De laatste (H1) is door mij zelf aangepast. Hiervan heb ik (geloof ik) een poortmap van voor- en van na het 'tunen'. Deze aangepaste H1 loopt overigens met een Leovinci (nieuw model) en wat goed uitgekiende gewichtjes 60 (maar volgens mij houdt hij nog over, heb er nog niet zoveel hele lange stukken mee gereden). Hij lijkt een optimum toerental rond de 9.000 Ã 10.000 rpm te hebben. Dit vind ik niet gek voor een H1 cilinder, toch?
Van de 50cc Italkit (staat overigens P3 op de zijkant, zie foto) zal ik er ook een maken.
Ik zal binnenkort de poortmapjes fotograferen en plaatsen. Zou idd leuk zijn als deze bij de eerste post, bij de betreffende cilinder worden geplaatst; lekker overzichtelijk!
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
9.000 - 10.000rpm lijkt me erg onwaarschijnlijk.Twister wrote: De laatste (H1) is door mij zelf aangepast. Hiervan heb ik (geloof ik) een poortmap van voor- en van na het 'tunen'. Deze aangepaste H1 loopt overigens met een Leovinci (nieuw model) en wat goed uitgekiende gewichtjes 60 (maar volgens mij houdt hij nog over, heb er nog niet zoveel hele lange stukken mee gereden). Hij lijkt een optimum toerental rond de 9.000 Ã 10.000 rpm te hebben. Dit vind ik niet gek voor een H1 cilinder, toch?
Santa Cruz haalt met z'n NFS project nog geen 10.000rpm dacht ik.
Idem voor mij, ik haal ook net geen 10.000rpm met m'n project...
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
Dan werken mijn toerentellers niet goed (GPT digitale toerenteller à €95 en de Stage 6 toerenteller à €65 van Espower.nl; nee hier heb ik geen aandelen van )clio-tuning wrote:9.000 - 10.000rpm lijkt me erg onwaarschijnlijk.Twister wrote: De laatste (H1) is door mij zelf aangepast. Hiervan heb ik (geloof ik) een poortmap van voor- en van na het 'tunen'. Deze aangepaste H1 loopt overigens met een Leovinci (nieuw model) en wat goed uitgekiende gewichtjes 60 (maar volgens mij houdt hij nog over, heb er nog niet zoveel hele lange stukken mee gereden). Hij lijkt een optimum toerental rond de 9.000 à 10.000 rpm te hebben. Dit vind ik niet gek voor een H1 cilinder, toch?
Santa Cruz haalt met z'n NFS project nog geen 10.000rpm dacht ik.
Idem voor mij, ik haal ook net geen 10.000rpm met m'n project...
Van de stage6 kan ik me nog iets voorstellen dat ie niet nauwkeurig is, aangezien die af en toe kuren heeft, maar die GPT lijkt het aardig te doen...met uiteraard de juiste instellingen.
Ik zou wel eens een hele nauwkeurige toerenteller willen gebruiken, maar een paar honderd euro vind ik iets te veel voorlopig . Ik weet wel dat de DR nog iets meer toeren maakt (hoeveel precies doe ik dan voorlopig maar geen uitspraken over, dat moet dan nog maar eens nauwkeurig gemeten worden )... De H2 en H3 maken beduidend minder toeren, maar dat heb ik nog niet 'gemeten' met een toeren'teller'.
Ik heb niet heel erg veel ervaring met alle verschillende cilinders, maar 60 km/u lijkt me toch redelijk, of niet? Bestaan er toevallig ook snelle cillinders met een 'H1' opdruk?
Wordt in ieder geval vervolgd...
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
voor camino besta er niet alleen athena 70cc maar ook redline 70cc 47.6mm vandaag tewetten gekomen en zelf gezien
mijn bordeaux project http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 22366.html
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
Eerst wil ik een foto zien van de cilinder, waarbij de boring wordt gemeten...den eli wrote:voor camino besta er niet alleen athena 70cc maar ook redline 70cc 47.6mm vandaag tewetten gekomen en zelf gezien
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
ok cv wordt wel iets voor zondag goed
mijn bordeaux project http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 22366.html
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
kzalt me de schuifmaat doen eh maar hij heeft inde winkel zijn schuifmaat der op gelegt maar ja als gij fotos wilt kome der eh want mss heeft hij der ok me gefoefelt rap wa hoger gezet maar op de doos stond ook 47.6mm dus mak zal da ma doen eh als gij zeker heid wilt maar voor morgen ist nog ni want khem geen tijd morge zater dag mss of zondag
mijn bordeaux project http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 22366.html
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
Ik geloof dat ik inderdaad eerst eens een fatsoenlijke onsteking moet plaatsen (bv HPI binnenrotor) voordat ik iets zinnigs kan zeggen over de resultaten van die toerentellers... Maar ja, dan moet er eerst weer worden gespaardTwister wrote: Dan werken mijn toerentellers niet goed (GPT digitale toerenteller à €95 en de Stage 6 toerenteller à €65 van Espower.nl; nee hier heb ik geen aandelen van )
Van de stage6 kan ik me nog iets voorstellen dat ie niet nauwkeurig is, aangezien die af en toe kuren heeft, maar die GPT lijkt het aardig te doen...met uiteraard de juiste instellingen.
Ik zou wel eens een hele nauwkeurige toerenteller willen gebruiken, maar een paar honderd euro vind ik iets te veel voorlopig . Ik weet wel dat de DR nog iets meer toeren maakt (hoeveel precies doe ik dan voorlopig maar geen uitspraken over, dat moet dan nog maar eens nauwkeurig gemeten worden )... De H2 en H3 maken beduidend minder toeren, maar dat heb ik nog niet 'gemeten' met een toeren'teller'.
Ik heb niet heel erg veel ervaring met alle verschillende cilinders, maar 60 km/u lijkt me toch redelijk, of niet? Bestaan er toevallig ook snelle cillinders met een 'H1' opdruk?
Wordt in ieder geval vervolgd...
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
hallo,
ik ben al een tijdje op zoek naar 46 milimeter sigmentn maar ik vind er moeilijk weet er miss iemand die een winkel in west- vlaanderen weet zijn
ik ben al een tijdje op zoek naar 46 milimeter sigmentn maar ik vind er moeilijk weet er miss iemand die een winkel in west- vlaanderen weet zijn
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
Weet niet in West-Vlaanderen, wel via internet:wolf wrote:hallo,
ik ben al een tijdje op zoek naar 46 milimeter sigmentn maar ik vind er moeilijk weet er miss iemand die een winkel in west- vlaanderen weet zijn
http://www.espower.nl/product_info.php/ ... s_id/12235
PS: vraag wel even na of het de juiste sluiting is en je zult even moeten nakijken of het de juiste dikte is (1,5mm)
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
welke gaat het hoogst in toeren? de malossi lc of de athena ac?
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
valt tezien wat jij nog allemaal er onder hebt zitte eh
mijn bordeaux project http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 22366.html
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
Kan je aan de poortmappen komen van de twee cilinders om ze te vergelijken?tipo wrote:welke gaat het hoogst in toeren? de malossi lc of de athena ac?
(how to poortmap, zie bijvoorbeeld : http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127)
Aan de hand van poortmappen (poorttimingen) kan je wel iets zeggen of een cilinder bij hoge of lage toeren zijn maximale vermogen afgeeft...
En natuurlijk:
den eli wrote:valt tezien wat jij nog allemaal er onder hebt zitte eh
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
maken ze nog een malossi vertanding ?
bestaan er malossi vario's voor op camino ?
grtz:D
bestaan er malossi vario's voor op camino ?
grtz:D
Zeker kijken!!! => http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 23190.html
Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino
mallosi vertanding is nog te verkrijgen
maar geen varios (bestaan nie)
maar geen varios (bestaan nie)