Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
voorstelling
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
Re: voorstelling
hallo
ik ben elian ik ben 19 ik heb just een camino pa 50 m gekocht voor op optellappen
ik ben elian ik ben 19 ik heb just een camino pa 50 m gekocht voor op optellappen
Re: voorstelling
Hallo allemaal,
Mijn naam is Harry en ben woonachtig in Eijsden Nederland.
Ben in het bezit van een Honda Camino uit het bouwjaar 1989.
Heb er enige problemen mee en ben begonnen met restaureren en oplossen van deze problemen.
Mijn naam is Harry en ben woonachtig in Eijsden Nederland.
Ben in het bezit van een Honda Camino uit het bouwjaar 1989.
Heb er enige problemen mee en ben begonnen met restaureren en oplossen van deze problemen.
- borgharen
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1971
- Joined: Sat 26 Jan 2008, 15:01
- Location: Maastricht-Limburg
Re: voorstelling
Nice weer een grijze custom erbij hier op het c-t forum.
Re: voorstelling
Mooi mooi!!
Re: voorstelling
ziet er nog mooi uit van staat
Re: voorstelling
welcome to the camino-members-club
te gek wat je hier allemaal leert en beleefd
te gek wat je hier allemaal leert en beleefd
Re: voorstelling
hallo allemaal,
mag ik even jullie aandacht,
ik heb eens een vraagje(eigenlijk nog veel vragen,maar ik begin mee één )voor de kenners.
het plan van mij is om deze camino even goed te laten rijden zoals ik vroeger ééntje had,(deze die ze hebben gestolen.)
nu vroeger ging de camino erg snel en trok erg hard op,maar ik had toen het voordeel dat ik deze telkens bij jean luyckx in meerhout binnen deed voor nazicht en onderhoud,
niet echt goedkoop allemaal maar wel telkens inorde en een plezier om mee te rijden.
nu daar kan ik dus geen beroep meer op doen want deze is er al een tijdje mee gestopt.
dus dan gaan we maar zelf aan de slag,maar daar wringt het schoentje nu juist,
de camino gaat al redelijk goed,maar volgens mij kan het nog een pak beter volgens mij,
en daarom de vraag aan jullie,
of ik al in de goede richting bezig ben,
en wat kan ik nog verbeteren of wie is hier een specialist in in het opvoeren van de camino?
graag jullie mening
dit is de voorlopige setup:
-nieuwe polinicylinder( 65cc)
-nieuwe varioklok van ne scooter(gekocht van tremson hier op het forum,deze weet daar waarschijnlijk meer over)
-polini gewichtjes(heb nog niet de juiste afstelling gevonden)
-polini trekveertjes veranderd
-polini membraan plaatje(als ik dit juist uitspreek)
-nieuwe varioriem,en carburator gereinigd
-leovinci uitlaat(denk het tweede model)
daar ben ik dus ook over aan het twijfelen(uitlaat)
ik heb steeds met leovinci gereden,maar als ik het hier zo lees is een proma precies veel beter voor de trekkracht of is er nog beter matriaal op de markt?
alvast bedankt,
groet david
mag ik even jullie aandacht,
ik heb eens een vraagje(eigenlijk nog veel vragen,maar ik begin mee één )voor de kenners.
het plan van mij is om deze camino even goed te laten rijden zoals ik vroeger ééntje had,(deze die ze hebben gestolen.)
nu vroeger ging de camino erg snel en trok erg hard op,maar ik had toen het voordeel dat ik deze telkens bij jean luyckx in meerhout binnen deed voor nazicht en onderhoud,
niet echt goedkoop allemaal maar wel telkens inorde en een plezier om mee te rijden.
nu daar kan ik dus geen beroep meer op doen want deze is er al een tijdje mee gestopt.
dus dan gaan we maar zelf aan de slag,maar daar wringt het schoentje nu juist,
de camino gaat al redelijk goed,maar volgens mij kan het nog een pak beter volgens mij,
en daarom de vraag aan jullie,
of ik al in de goede richting bezig ben,
en wat kan ik nog verbeteren of wie is hier een specialist in in het opvoeren van de camino?
graag jullie mening
dit is de voorlopige setup:
-nieuwe polinicylinder( 65cc)
-nieuwe varioklok van ne scooter(gekocht van tremson hier op het forum,deze weet daar waarschijnlijk meer over)
-polini gewichtjes(heb nog niet de juiste afstelling gevonden)
-polini trekveertjes veranderd
-polini membraan plaatje(als ik dit juist uitspreek)
-nieuwe varioriem,en carburator gereinigd
-leovinci uitlaat(denk het tweede model)
daar ben ik dus ook over aan het twijfelen(uitlaat)
ik heb steeds met leovinci gereden,maar als ik het hier zo lees is een proma precies veel beter voor de trekkracht of is er nog beter matriaal op de markt?
alvast bedankt,
groet david
Re: voorstelling
nog even reageren,
ik heb nog steeds niet echt de juiste samenstelling gevonden om deze op punt te stellen,
of kunnen/kennen jullie de juiste persoon hiervoor,waar ik daarvoor terecht kan?
alle hulp is welkom,
alvast bedankt.
ik heb nog steeds niet echt de juiste samenstelling gevonden om deze op punt te stellen,
of kunnen/kennen jullie de juiste persoon hiervoor,waar ik daarvoor terecht kan?
alle hulp is welkom,
alvast bedankt.
Re: voorstelling
hoi, ik weet niet of ik de juiste persoon ben maar wil je wel helpen als je langs kan komen in Zoersel wil ik er gerust eens wat tijd instoppen als het je niet lukt
wat betreft de uitlaat, leovinci is zeker een goede uitlaat en zeker als hij van de tweede generatie is, het is wel zo dat leovinci inderdaad meer gemaakt is om op snelheid te presteren, Proma daarentegen is niet beter maar trekt iets harder onderin en moet een beetje inboeten aan snelheid, al heb ik met proma ook al geweldig hard gereden
groetjes
Ives
wat betreft de uitlaat, leovinci is zeker een goede uitlaat en zeker als hij van de tweede generatie is, het is wel zo dat leovinci inderdaad meer gemaakt is om op snelheid te presteren, Proma daarentegen is niet beter maar trekt iets harder onderin en moet een beetje inboeten aan snelheid, al heb ik met proma ook al geweldig hard gereden
groetjes
Ives
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Re: voorstelling
hoi ives,den Ives wrote:hoi, ik weet niet of ik de juiste persoon ben maar wil je wel helpen als je langs kan komen in Zoersel wil ik er gerust eens wat tijd instoppen als het je niet lukt
wat betreft de uitlaat, leovinci is zeker een goede uitlaat en zeker als hij van de tweede generatie is, het is wel zo dat leovinci inderdaad meer gemaakt is om op snelheid te presteren, Proma daarentegen is niet beter maar trekt iets harder onderin en moet een beetje inboeten aan snelheid, al heb ik met proma ook al geweldig hard gereden
groetjes
Ives
ik ben het even vergeten,heb voorlopig niet de tijd,tof dat je me hier mee wil verder helpen,zou het eventueel mogelijk zijn je telefoonnummer te krijgen(eventueel privebericht),dan bel ik je eens op en kan ik je eens uitleggen wat zo juist de probleempjes zijn,eer ik naar zoersel afkom.
alvast bedankt
groet david
Re: voorstelling
hallo,
had graag jullie mening eens gehoord in verband met het veranderen van een carburateur,
ik zou een iets pittigere willen steken,maar hoeveel te meer ik lees op het internet,hoeveel te meer ik begin te twijfelen de welke ik zou nemen,en welke grote.
het gene dat ik het meeste lees is dat deze enkel veel verbruiken en weinig extra geven?
en een zeer moeilijke afstelling?
of zijn er nog andere problemen die ik niet weet?
dus uit jullie ervaring,doen of niet?
nee,waarom niet?
ja,dewelke pak ik dan het beste,merk/grote/sproeier/in combinatie van..
alvast bedankt!
want ik raak er voorlopig niet uit
groet david
had graag jullie mening eens gehoord in verband met het veranderen van een carburateur,
ik zou een iets pittigere willen steken,maar hoeveel te meer ik lees op het internet,hoeveel te meer ik begin te twijfelen de welke ik zou nemen,en welke grote.
het gene dat ik het meeste lees is dat deze enkel veel verbruiken en weinig extra geven?
en een zeer moeilijke afstelling?
of zijn er nog andere problemen die ik niet weet?
dus uit jullie ervaring,doen of niet?
nee,waarom niet?
ja,dewelke pak ik dan het beste,merk/grote/sproeier/in combinatie van..
alvast bedankt!
want ik raak er voorlopig niet uit
groet david
Re: voorstelling
Hey David,mazoutman wrote:hallo,
had graag jullie mening eens gehoord in verband met het veranderen van een carburateur,
ik zou een iets pittigere willen steken,maar hoeveel te meer ik lees op het internet,hoeveel te meer ik begin te twijfelen de welke ik zou nemen,en welke grote.
het gene dat ik het meeste lees is dat deze enkel veel verbruiken en weinig extra geven?
en een zeer moeilijke afstelling?
of zijn er nog andere problemen die ik niet weet?
dus uit jullie ervaring,doen of niet?
nee,waarom niet?
ja,dewelke pak ik dan het beste,merk/grote/sproeier/in combinatie van..
alvast bedankt!
want ik raak er voorlopig niet uit
groet david
Wat is je huidige setup?
Als je met een snellere cilinder rijdt dan een standaard 50cc dan zorgt een grotere carburateur met een andere luchtfilter per definitie voor een verbetering van de prestaties van je Camino.
Hieronder staat een hoop tekst, maar als je de tijd neemt om je er een beetje in te verdiepen dan wordt je zelf expert
http://www.scooterhulp.com/howtos/9008- ... rking.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast kan je met de richtlijn (vuistregeltje) op onderstaande website wel een beetje bepalen welke maat sproeier je voor jouw cilinder en setup het beste kan gebruiken:
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/115" onclick="window.open(this.href);return false;
De Malossi 21mm carb kit (dus inclusief meegeleverde luchtfilter) een goede verbetering op een setup van Camino als je bijvoorbeeld met een Malossi (63cc), Polini (65cc) of Athena (69cc) cilinder rijdt. Een grotere carb heb je niet nodig, tenzij we ook een andere luchtfilter gaat plaatsen (meer luchttoevoer).
Op een DR (65cc) kan je prima een 17,5 tot 19mm gebruiken (icm Malossi luchtfilter voor Camino)
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Re: voorstelling
huidige setup is
-nieuwe polinicylinder( 65cc)
-nieuwe varioklok van ne scooter
-polini gewichtjes(heb nog niet de juiste afstelling gevonden)
-polini trekveertjes veranderd
-polini membraan plaatje
-namaak proma
-nieuwe polinicylinder( 65cc)
-nieuwe varioklok van ne scooter
-polini gewichtjes(heb nog niet de juiste afstelling gevonden)
-polini trekveertjes veranderd
-polini membraan plaatje
-namaak proma