Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

camino voor op de baan gaat te hard

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by geert-jan jonkers »

tercel wrote:Als ik U was stak ik een klasse A cylinder...
ja ni slecht kan ik miss wel doen, bedankt! maar ben zo is aan eht denken voor vanachter strafe veer te steken (drukveer) dat hij de poulie niet helemaal in krijgt dus gaat hij minder toeren maken en zen top niet halen maar hej je vanachter wel lang een groot verzet dus trekkracht zou ik denken.

grt!
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by geert-jan jonkers »

tercel wrote:Als ik U was stak ik een klasse A cylinder...
ja ni slecht kan ik miss wel doen, bedankt! maar ben zo is aan eht denken voor vanachter strafe veer te steken (drukveer) dat hij de poulie niet helemaal in krijgt dus gaat hij minder toeren maken en zen top niet halen maar hej je vanachter wel lang een groot verzet dus trekkracht zou ik denken.

grt!
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2063
Joined: Fri 08 Oct 2010, 23:22
Location: oekene roeselare

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by manta cih »

man hou tog op met drommen

als je maar 50 wil gaan moet je de trekracht nemen zoals die komt en langs hier ben je zoizo in overtreding door een proma uitlaat al rij je 25 per uur is niet gehomolgeerd
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by geert-jan jonkers »

mantacih wrote:man hou tog op met drommen

als je maar 50 wil gaan moet je de trekracht nemen zoals die komt en langs hier ben je zoizo in overtreding door een proma uitlaat al rij je 25 per uur is niet gehomolgeerd
bij de politie zijden ze er niets van hoor.
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by den Ives »

mantacih wrote:man hou tog op met drommen

als je maar 50 wil gaan moet je de trekracht nemen zoals die komt en langs hier ben je zoizo in overtreding door een proma uitlaat al rij je 25 per uur is niet gehomolgeerd

+1
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by geert-jan jonkers »

heb achterste poulie begrenst zodat hij nog 55 ging trekt nogaltijd beestig maakt minder toeren maar is perfect :)
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2063
Joined: Fri 08 Oct 2010, 23:22
Location: oekene roeselare

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by manta cih »

alle post eens foto kes
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by den Ives »

is nutteloos he, ik blijf het een onwaarschijnlijk verhaal vinden maar als ze je nu tegenhouden ben je de boel zoizo nog kwijt he je mag maar 45 met een tolerantie van 5 per uur :roll:
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by geert-jan jonkers »

je mag 53 gaan op de rollen en ja dan ben ik alles kwijt :s en deze avond ga ik proberen foto's te posten.

grtjs
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by Twister »

geert-jan jonkers wrote:heb achterste poulie begrenst zodat hij nog 55 ging trekt nogaltijd beestig maakt minder toeren maar is perfect :)
Beste geert-jan jonkers,

Jij mag mij wel een keer komen helpen met mijn projectje om deze goed af te stellen. Mijn crosser (met een verbeterde Malossi 65cc, een uitlaat op maat gemaakt voor deze cilinder, HPI ontsteking, 21mm carb en Malossi overrange set en standaard vertanding) trekt als een beest maar haalt met moeite 85 km/u (échte km's).

Wat is je setup?

Zonder informatie over je setup, foto's/video's van je Camino als ie rijdt en foto's van de binnen- en buitenkant van je cilinder etc kan ik je moeilijk geloven. Zou leuk zijn als je ons verrast dat je echt 75km/u rijdt met een 50cc (en ook nog beestig optrekt), daar kunnen wij een hoop van leren :wink: Met name van de poortmap van de cilinder.
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by geert-jan jonkers »

Twister wrote:
geert-jan jonkers wrote:heb achterste poulie begrenst zodat hij nog 55 ging trekt nogaltijd beestig maakt minder toeren maar is perfect :)
Beste geert-jan jonkers,

Jij mag mij wel een keer komen helpen met mijn projectje om deze goed af te stellen. Mijn crosser (met een verbeterde Malossi 65cc, een uitlaat op maat gemaakt voor deze cilinder, HPI ontsteking, 21mm carb en Malossi overrange set en standaard vertanding) trekt als een beest maar haalt met moeite 85 km/u (échte km's).

Wat is je setup?

Zonder informatie over je setup, foto's/video's van je Camino als ie rijdt en foto's van de binnen- en buitenkant van je cilinder etc kan ik je niet geloven. Zou leuk zijn als je ons verrast dat je echt 85km/u rijdt met een 50cc (en ook nog beestig optrekt), daar kunnen wij een hoop van leren :wink:
75km/h ging men camino, je carter polieren kan ook veel schillen zeer veel voor ene betere flow al de hoekjes wegwerken. zit op school ik reageer straks verder
heb foto van camino gepost grt
grtjs geert-jan
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by Twister »

geert-jan jonkers wrote:
75km/h ging men camino, je carter polieren kan ook veel schillen zeer veel voor ene betere flow al de hoekjes wegwerken. zit op school ik reageer straks verder
heb foto van camino gepost grt
grtjs geert-jan
Maar dat met een originele ontsteking (vliegwiel en contactpunten)? Wat is de volledige setup?

PS: wel een mooie Camino!
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by den Ives »

Steven laat het zo die jongen is niet uit zen droom te halen we hebben het al geprobeerd maar tevergeefs.

Ps: je carters polieren helpt inderdaad maar dat zal voornamelijk in de reactie snelheid van het gas zitten en bijna niets aan je snelheid doen
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by Madmac »

Op die foto staat een cilinder met lange koelvinnen, geen 50 cc dus, én een speciale cilinderkop.
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

Re: camino voor op de baan gaat te hard

Post by geert-jan jonkers »

Madmac wrote:Op die foto staat een cilinder met lange koelvinnen, geen 50 cc dus, én een speciale cilinderkop.
stond toen andere op was voor het testen nu een 50cc en andere cilinder kop met bougie gericht naar de uitlaat op de foto staat hij andersom nu met bougie binnenin naar het uitlaat gat schild ook in ontsteking.
cilinder heb ik de uitlaatpoort breder gemaakt binnenin 50cc origineel p3 van vroeger nog een.
vario is uitgelopen dus het loopvlak is helemaal weg heeft dus een grote weg te gaan om snelheid te maken rolletjes van walla en camino gemengt.
in de carter heb je 2 hoekjes die heb ik weg gepolierd.en alles glad gemaakt.
race krukas.
carbon membraan
proma uitlaat
ijgenlijk heel het blokje gereviseerd.
75 met 50cc is tog niet zo snel? vind ik raar hoor.

gr
Post Reply