Omdat ik dus niet te veel geld wil stoppen in alles weer opnieuw lakken, heb ik 'noodgedwongen' de volgende kleuren combinatie in gedachte (afbeelding is slechts ter indicatie):

Slechts enkele onderdelen laat ik stralen en coaten (tank en velgen) verder heel veel poets werk. Wil niet weer >€1.000,- in dit Caminootje stoppen...
Motorische setup:
Gereviseerd blok met C3 lagers;
DR 65cc (weinig gelopen, wel roest -> dus opknappen);
Vario 6 bill;
Tecnigas uitlaat met Leovinci demper (beide 'opgeknapt/opgewaardeerd);
Originele carburateur;
Carbon membraankleppen;
CDI ontsteking;
Optische setup:
Zwart en Beige (RAL 1001);
‘Amerikaanse’ sterwielen;
Banden: Swallow Roadstar Power Tread 17" x 2¼" (voor en achter);
Buzetti kickstarter;
280 mm schokdempters;
Funny neuslamp;
Teller tot 100 km/h
Accubak;
Originele spatborden;
Origineel achterlicht;
Paddenstoelzadel;
…de rest wordt vanzelf wel duidelijk…
Ik wil proberen om de verlichting op een 12 volts accu te laten werken en de lichtspoelen bij het vliegwiel enkel te gebruiken voor het opladen van de accu. Stroomschema volgt, wellicht dat ik hierbij nog wat hulp en tips van elektrotechnische experts kan gebruiken
Hieronder wat foto's met commentaar van het project (wordt de komende weken aangevuld/uitgebreid):
Nwe tecnigas uitlaat (beter) beschermen tegen tand des tijds, tevens Leo dempertje opknappen + passend maken:

Beetje oppoetsen van onderdelen. Als je het geduld en de zin hebt kan je onderdelen erg mooi oppoetsen...

...(tijdens het poetsen)...

...spaart je weer geld uit als je geen nieuwe onderdelen hoeft aan te schaffen:

Amerikaantjes waren afkomstig van NL Custom (welke Wingswest heeft gekocht, nadat ik er aardig wat poetswerk in heb gestoken en andere velgen heb gebruikt):

Deze velgen waren aardig verroest, van de voorvelg bladderde heel veel chroom af, achter gebeurde dit ook al hier en daar.
Laten stralen en coaten (niet mat, maar slechts licht glanzend). Swallow bandjes erop:

Nieuwe lagers:

Achterbrug van vers gepowdercoate standaard voorzien:

Gepoetste en gereviseerde achternaaf monteren op achterwiel en voorzien van verse 'gear-oil':

Achterwiel in brug monteren:

Blok erin hangen, uiteraard alleen nieuwe (8.

Aandraaien met momentsleutel:

Nieuwe Polini Carbon membraanplaatjes maken:

Carburateur monteren (spoeier 80):

Oops... toch wel wat oxidatie op de carb... poetsen:

Blokje met gepoetste carb gemonteerd:

Verder met het voorwiel (niet zonder nieuwe remschoenen):

Gepoetste remplaat voorzien van nwe schoentjes:

De énige echte nauwkeurige KM-teller aandrijving voor 17"velgen. Tezamen met mijn neuslicht KM-teller (tot 100km/h) en VDO kabel geeft deze dezelfde km's aan als een radar controle van politie... vrij nauwkeurig dus

Tellerkabel VDO 65 cm (wordt heb er ook nog van 55 en 60 cm indien deze te lang is):

Verder met monteren voorwiel (vork had ik gemakshalve al gedaan met zgan cups en nieuwe lagers, stuur etc):

Spatborden en bedrading monteren:

Nieuwe schokbrekers:

Eindelijk... frame monteren - het wordt al echt een Camino

Accubakje met 12V GSI Gel accu:

Op zoek naar de mooiste tekststijl voor op de tank. Het moeten zwarte letters op transparante stickers worden. De tekst uitgeprint om te kijken welke stijl er goed bij past:

Tankje monteren (helaas eentje met deuk... er komt een nieuwe, net als dat er een nieuwe achterbrug komt omdat deze een paar slechte stukken heeft):

Als ik heel eerlijk ben vind ik deze kleurencombinatie misschien nog wel de mooiste die ik heb gehad! En dat eigenlijk uit nood geboren aangezien ik geen geld meer wil steken is heel veel coat werk en nieuwe kappen etc.
Tips, commentaar en vragen zijn altijd welkom!
Wordt vervolgd...