Start:

Ok even een kort lijstje met dingen die er aan gedaan worden
Framedelen:
stralen/ poedercoaten
laag race/ cross-stuur
Voorspatbord ophanging verstevigen
Achterspatbord buis oplassen om lichtkabel te geleiden
Achterbrug verstevigen
Handvatten/ lusito snelgas
Neuslicht/ bloklicht
Nieuwe voorband
Spaakwielen oppoetsen tot ze weer blinken
Stang in frame lassen
Motor:
Nieuwe keerringen
Nieuwe lagers
Nieuwe krukas
Cilinderkop parelen
Carterhelften oppoetsen
Biturbo cilinder
Bijgewerkt Membraam
Update: 15-10-2009
Spullen gestraald en klaar voor poedercoating
het wordt een combinatie van RAL7009 en zwart
67GK4OA7.jpg
Stuurtje gekocht dat er nog op geknutseld moet worden:
6 Spaaks sterwielen die er in moeten komen. Deze worden niet gecoat maar k ga ze proberen zelf te spuiten
Als dat niet lukt heb ik nog de keuze uit een aantal andere wielen:
Wielekes klaar voor montage

Ik vind die achterband nog wel een beetje asociaal groot. Verder zit r nog een klein beetje roestvorming op de velgen. Dit waren de slechtste uit de partij. Verder is er een nieuw laagje lak op gekomen en zijn de naven gepareld.
Verder is de post langs geweest:

Varioriem staat niet op de foto, ik neem aan dat jullie weten hoe die eruit zien. Ben nog even vergeten om ook een naaldlager te bestellen. Morgen ga ik de dichtingen en lagers halen die het dan mogelijk maken om het blokje in elkaar te steken. Verder heb ik dan nog een setje remmen nodig.
Tevens verwacht ik morgen dat de poedercoater klaar is en dat ik daar dus de rest van de onderdelen weer kan ophalen.
Update 26 oktober
Frame terug van poedermeneer:

Zoals je ziet zit het motortje ook in elkaar (biturbo) sproeier78 oricarb en filter

Hierbij een nieuwe update:

OK korte update:
Stuur en voorlicht gemonteerd

Ik heb een tijdje geleden 2 achterbruggen verstevigd. Niet extreem maar wel voldoende om niet krom te trekken. Het verschil met een originele achterbrug is zeker duidelijk.

Hij heeft al gelopen, alleen kleine tegenslag: de onderkant van de piston kwam tegen een stom randje in het carter. Dat maakte dus een enorm lawaai. Dus cilinder eraf en piston bijgewerkt, probleem verholpen. Verder draait ie nog niet stationair en ik weet nog niet waar het aan ligt. Met de choke er half op doet het het wel....iemand een idee?
Update 26-11-2009

Plaatjes zeggen meer he.
Nog te doen:
Korte remgrepen.
Decoheveltje
Korte proma (zo'n gouden demper)
Helm
"Eindresultaat":

News