AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.

Project Elegante Eagle ( update 4)

Open hier een thread waarin iedereen uw project kan volgen

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

Re: Project Elegante ( FOTO'S VERKLEIND)

Postby giovanni007 » Wed 21 Apr 2010, 19:01

clio-tuning wrote:
giovanni007 wrote:
clio-tuning wrote:Ziet er allemaal héél erg netjes uit, enkel had ik die vloeibare pakking niet gebruikt.

waarom niet, het heeft nochtans z'n nut ze, ik heb daar vroeger ook mee gereden en ik was daar heel content van, geen plekske vet te zien op mijn blokje.

Omdat het een nieuwe cilinder en pakkingen zijn, dat moet zowizo 200% dicht zijn hé. :wink:
Natuurlijk na wat ouderdom heb je kans dat uw o-ringen stuk gaan en uw vloeibare pakking niet, dat voordeel heb je idd wel.

Maar aangezien alles gewoon nieuw was had ik persoonlijk het niet gebruikt, omdat ik het maar "vuiligheid" vind. :)

ja ok das wel juist het zeker en vast wel een vuiligheid, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere, ge weet nooit ni da zo'n o-ring kan kapot gaan zelf al is het nieuw, ik had het cylinderken nu al een paar jaar liggen dusja, een dichting die wat verouderd ofzo of niet meer goed afsluit kan dus ook wel voorvallen. Maar het is inderdaad wel vuil werk als je het moet doen, maar nekeer da ge da school afveegt ziede het niet meer, ik persoonlijn ben al zeer tevreden geweest over vloeibare dichtingspasta en raad het ook aan iedereen aan als ze het mij vragen omdat ik zelf er zeer goede ervaringen mee heb.
giovanni007
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Images: 5

google adsense
Google

Postby clio-tuning » Wed 21 Apr 2010, 19:06

Wanneer ik niet zeker ben dat iets niet goed afdicht, doe ik er ook wat vloeibare tussen, maar anders gebruik ik het eigenlijk nooit.

Maar allé, ik ga u zeker niet verwijten dat je het hebt gebruikt, het is een persoonlijke voorkeur hé! :P :wink:
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Images: 36

Postby giovanni007 » Wed 21 Apr 2010, 19:09

clio-tuning wrote:Wanneer ik niet zeker ben dat iets niet goed afdicht, doe ik er ook wat vloeibare tussen, maar anders gebruik ik het eigenlijk nooit.

Maar allé, ik ga u zeker niet verwijten dat je het hebt gebruikt, het is een persoonlijke voorkeur hé! :P :wink:

jaja maja ik voel me ook ni aangevallen ze clio lol, ik doe dit natuurlijk ook niet voor alle cylinders e, gewoon voor waterkoelingen doe ik dit wel omdat dit toch wal delicater is met water enzo alé ja, beter voorkomen dan genezen e. :lol:
giovanni007
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby publie » Wed 21 Apr 2010, 20:56

8) proper e

meer valt daar ni over te zegge 8) ma kzou toch probere da beetje vloeibare der van tusse te peutere xD want nu zit daar zo'n "slordige" rooie lijn op uw cilinder

ma voor de rest zeer proper en netjes :thumbsup:
publie
-= Member =-
-= Member =-

Images: 6

Postby giovanni007 » Wed 21 Apr 2010, 22:40

publie wrote:8) proper e

meer valt daar ni over te zegge 8) ma kzou toch probere da beetje vloeibare der van tusse te peutere xD want nu zit daar zo'n "slordige" rooie lijn op uw cilinder

danku, maar zij gerust die rode lijn word er nog wel van tussen gepeuterd zij gerust, het zal een blokje worden waar niets op aan te merken valt :-D
giovanni007
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby publie » Thu 22 Apr 2010, 06:23

giovanni007 wrote:
publie wrote:8) proper e

danku, maar zij gerust die rode lijn word er nog wel van tussen gepeuterd zij gerust, het zal een blokje worden waar niets op aan te merken valt :-D

ideaal :thumbsup:
publie
-= Member =-
-= Member =-

Images: 6

Postby jerre caers » Fri 23 Apr 2010, 18:27

kan er iemand mij vertellen wat nu precies de nadelen zijn van een LC ? :oops:

grtz
Image
jerre caers
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Postby metsinsons » Fri 23 Apr 2010, 20:19

antivries in de winter, geen koeling bij stilstaan, darmen die superhard tegenwringen bij het sturen (als de radiator op het stuur of fourche hangt) waterpompen die verstropt geraken, elastiekje van waterpomp dat er gemakkelijk af schiet.
Valt ook ONTZETTEND op bij de politie. En naar het schijnt, zou je blok door temperatuurverschillen een vorm aannemen dat een luchtgekoelde cilinder er niet meer op past na een tijdje. Maar daar geloof ik eigelijk niet veel van.

Maar al bij al is het wel iets speciaals :-D
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby killingsnake » Fri 23 Apr 2010, 20:59

Waarom geen koeling bij stilstaan? Een (niet geforceerde) luchtgekoelde cilinder krijgt geen koeling bij stilstaan, een waterpomp staat verbonden met uw krukas dus als uw motor draait krijg je ook koeling.

Dat van dat vervormen heb ik nog nooit gehoord en geloof ik ook helemaal niets van :d

Watergekoeld blok blijft nog koeler dan ac en dat vervormt ook niet..
Transforma il meglio in 'massimo'
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Postby clio-tuning » Sun 25 Apr 2010, 07:41

metsinsons wrote:antivries in de winter, geen koeling bij stilstaan, darmen die superhard tegenwringen bij het sturen (als de radiator op het stuur of fourche hangt) waterpompen die verstropt geraken, elastiekje van waterpomp dat er gemakkelijk af schiet.
Valt ook ONTZETTEND op bij de politie. En naar het schijnt, zou je blok door temperatuurverschillen een vorm aannemen dat een luchtgekoelde cilinder er niet meer op past na een tijdje. Maar daar geloof ik eigelijk niet veel van.

Maar al bij al is het wel iets speciaals :-D

Eer een waterpomp verstopt geraakt, moet je toch al zot doen hoor...
En wanneer je stilstaat heb je nog steeds koeling, miniem bij een mechanisch aangedreven pomp, "maximum" gekoeld bij een elektrisch aangedreven pomp.

Echt echt nadelen heeft LC niet vind ik, tenzij dat je meer opvalt voor de politie en dat je goed moet kijken dat uw dichtingen steeds goed zijn zodat er geen water in de cilinder komt.

Groot voordeel van LC: meer en een stabieler vermogen door de lagere temperatuur
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Images: 36

Re: Project Elegante

Postby crazycamino » Sun 25 Apr 2010, 21:21

giovanni007 wrote:
crazycamino wrote:gaat die vloeibare pakking tussen cilinderkop en cilinder geen problemen geven?

neen zolang dat die vloeibare pakking niet tussen de cylinderkop komt wanneer het nog vloeibaar is, is er geen reden tot paniek, daarmee dat je de cylinder er is moet afhalen wanneer de cylinderkop er al opsteekt om te zien of je met problemen zit. :-D En vloeibare pakking is normaal gezien beter dan gewone pakking.

bij een koppakking wordt vloeibare pakking noggal snel "weggeblazen" door de compressie :) zelf gebruik ik altijd locite 510 maar nooit bij een koppakking :)
info en/of onderdelen nodig van piaggio,vespa en gilera? stuur gerust een berichtje..
crazycamino
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Images: 7

Postby jasper wauters » Sun 25 Apr 2010, 21:26

de VL zit bij hem achter de rubberen ring (kijk mr es goed)
Dus eerst komt de druk tegen de ring, dan pas tegen de VL pakking.
Dus is wel dubbele veiligheid denk ik
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Images: 0

Postby giovanni007 » Sun 25 Apr 2010, 23:05

jasper wauters wrote:de VL zit bij hem achter de rubberen ring (kijk mr es goed)
Dus eerst komt de druk tegen de ring, dan pas tegen de VL pakking.
Dus is wel dubbele veiligheid denk ik

inderdaad, het is daarmee dat ik de vloeibare pakking er in een ronde heb afgeveegt, dus is inderdaad als dubbele veiligheid, want je moet wel rekening houden, zo'n cylinder is nieuw en kost immens veel deze tijd dus het laatste wat ik wil is dat er water in mijn cylinder komt en dat dan naar de :tetten: is :lol:
giovanni007
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby Niellez » Mon 26 Apr 2010, 18:00

mooi bezig, doe zeker zo voort ;-)
Wait for it, Wait for it... LEGENDARY!

Prestige? Anyone?
Niellez
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Images: 8

Postby Erhan » Mon 26 Apr 2010, 21:50

ziet er vet uit! good luck! krijg je dees ook goed afgesteld?

grtzz
Erhan
-= Member =-
-= Member =-

PreviousNext

Return to Projecten