• Advertisement
AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.

Project C3X

Open hier een thread waarin iedereen uw project kan volgen

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

Project C3X

Postby croontje » Sat 01 Oct 2011, 15:43

Ik heb een caminoke van onder het stof gehaald en zou hem terug willen oplappen. Nu heb ik wel een beetje ervaring van "in den tijd" maar echt veel garagist skills heb ik nie :s Nu loop ik constant tegen klein probleempjes die de doorgewinterde caminoklussers waarschijnlijk direct herkennen dus ik dacht ik maak een project paginaatje aan dan kan ik daar mijn vragen kwijt.

Image
Foto van het slachtoffer

Nu eerst en vooral mijn wielen :) Ik heb gietwielen op de kop kunnen tikken bij campskurt nu ben ik al een uur aant klossen om ze erop te krijgen maar telkens is er iet mis :( (het voorwiel) Triestig als ge daar al mee aant klossen zijt :p

Image
Het voorwiel, er zitten nieuwe lagers in want die oude waren stuk

Als ik in die camino handleiding ga kijken dan moeten er 101 rondellen en vijzen tussenzitten en ik heb enkel die van dat oude wiel. Als ik het erop zet zoals dat oud wiel dan is er constant iets da nie klopt. De verkeerde schroefdraad, wiel te ver naar links, da kilometertellerke wordt geplet, ...
Kan iemand mij zeggen welke rondel ik best waar steek en hoeveel moeren daarop/tussen moeten :(

Image
Rondellen die ik van miserie bijna over den draad gesmeten heb :p

Image
Rem en as. Die as zit vast aan dat plaatje. Kurt had bij het vervangen van de lagers ook de as vervangen en bij die oude as zat dat er niet aan vast daarmee dak het ff vermeld.

Verder nog een fotootje voor de metaalbewerkers. Kunnen jullie zien of dit goed gelast is. Of kan ik hiermee best bij iemand passeren.

Image
croontje
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Advertisement

Re: Project C3X

Postby Camin0_DriVeR_68 » Sat 01 Oct 2011, 15:59

Het is gelast, maar zeker en vast niet proper, het zal wel houden zeker :)
en voor de as van het voorwiel: stop eerst de as met de remplaat op het wiel,dan moet op andere kant eerst de afstandsbus voor de km teller, dan km teller, dan vloot, dan moer, dan vorkpoot en dan weer vloot en moer. tegen de remplaar span je ook een vloot en moer tegen, dan zit vorkbeen er weer tussen, en dan terug vloot en moer :)
Camino Forever :D
Camin0_DriVeR_68
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Postby croontje » Sat 01 Oct 2011, 17:27

Camin0_DriVeR_68 wrote:Het is gelast, maar zeker en vast niet proper, het zal wel houden zeker :)
en voor de as van het voorwiel: stop eerst de as met de remplaat op het wiel,dan moet op andere kant eerst de afstandsbus voor de km teller, dan km teller, dan vloot, dan moer, dan vorkpoot en dan weer vloot en moer. tegen de remplaar span je ook een vloot en moer tegen, dan zit vorkbeen er weer tussen, en dan terug vloot en moer :)

Op da ander wiel zat een moer als afstandsbus voor die km teller... Maar da gaat bij deze as nie want die schroefdraad loopt zo ver nie. Morgen eens bekijken en uw volgorde gebruiken :)
croontje
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby panne001 » Sat 01 Oct 2011, 20:06

je hebt al een mooie basis

posten die fotos
life is a bitch and then you die

Image
panne001
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Postby Sander » Sun 02 Oct 2011, 13:08

Heeft het kader papieren ?

Succes nog verder :wink:
Sander
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Images: 9

Postby croontje » Sun 02 Oct 2011, 21:56

Jep, kader met papieren (klasse A). Ik ben nog op zoek naar een klasse B kader om dit te vervangen.
Het voorwiel steekt er nu trouwens onder :) Het voorste spatbord moet ook vervangen worden. Het is doorgeroest. Ik twijfel nog wel of ik hetzelfde ga terugzoeken (een origineel) of zo een kort plastic spatbordje erop ga steken...
croontje
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby croontje » Sat 08 Oct 2011, 13:03

Het voorwiel zit erop. :) Het piept wel een beetje :s Met het achterwiel heb ik natuurlijk weer prullen :p Ik heb gemerkt dat aan de achterrem een schroefdraad stuk is. Ik weet niet of het al was of nie, vermoedelijk wel want er zit een ring afgesleten verf op het wiel waar waarschijnlijk een moer heeft gezeten om het op te lossen. Ik ga effe bekijken hoe ik dit best oplos. Waarschijnlijk ook met een moer want men zoektocht op internet leert me dat een nieuwe schroefdraad tappen niet zo sterk is. Of is dit wel een oplossing?
croontje
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby Camin0_DriVeR_68 » Sat 08 Oct 2011, 14:21

waarschijnlijk is het de bovenste schroefdraad van de remplaat die kapot is. ik gebruik altijd en M6 boutje, met moertje erop... zo beschadig je uw wiel zeker en vast niet...groeten
Camino Forever :D
Camin0_DriVeR_68
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Postby croontje » Sat 08 Oct 2011, 14:52

Camin0_DriVeR_68 wrote:waarschijnlijk is het de bovenste schroefdraad van de remplaat die kapot is. ik gebruik altijd en M6 boutje, met moertje erop... zo beschadig je uw wiel zeker en vast niet...groeten

Nope het is de onderste. Dan zal ik eens een nieuwe moer en bout gaan halen :p
croontje
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby croontje » Thu 10 Nov 2011, 12:54

Het project lag een tijd stil wegens vakantie maar we zijn ondertussen terug. Ik heb een 2e camino op de kop kunnen tikken die ik kan gebruiken voor onderdelen, althans dat was mijn plan. Maar nu blijkt dat deze camino een variomatic is/heeft en de kader ziet er beter uit dus nu ga ik die camino als basis gebruiken en de rode als donor ;)

Fotootje, ik heb het stuur en vering van de rode al overgezet. Zoals je ziet heeft deze al gietwielen, dus die andere ga ik terug verkopen zodra deze jongen afgewerkt is.
Image

Het oorspronkelijk stuur was een gedraaid stuur maar dat trekt imo op geen fluit
Image

Het zadel weet ik nog niet wat ik daarmee ga doen, het oude erop zetten of dit laten staan. We zullen wel zien.

Ik vroeg me nog wel af hoe ik makkelijk het verschil kan zien tussen een 49cc of een 65cc. Ik vermoed dat de blauwe een 49cc is en de rode 65cc maar ik ben niet zeker :s
Iemand een suggestie?
croontje
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby wouter_ » Thu 10 Nov 2011, 16:54

verschil 65cc en 49 cc kun je het best zien aan de diameter van de cilinder, 49 cc is 40 mm dacht ik en 65 cc rond de 45 ongeveer :wink:
wouter_
-= Member =-
-= Member =-

Postby Sander » Thu 10 Nov 2011, 17:37

Best eens cilinderkop eraf halen en eens meten, 49 cc is 40 mm en 65 cc is +-46mm. En meteen dan een nieuw setje pakkingen monteren :)
Sander
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Images: 9

Postby croontje » Thu 10 Nov 2011, 18:58

Ik ben daarstraks nog eens op mijn buik gaan liggen en de blauwe is dus een 49cc (staat aan de zijkant op), de rode weet ik nog niet. Die pakkingen moeten die sowieso direct vervangen worden? Of kan ik hem er met de oude pakking tijdelijk terug opzetten en al wat mee rondbollen :p
croontje
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby wouter_ » Thu 10 Nov 2011, 19:45

Pakkingen best nieuwe, maar als je het goed aanspant gaat kun je ook rijden, nieuwe zijn natuurlijk beter :wink:
wouter_
-= Member =-
-= Member =-

Postby croontje » Fri 11 Nov 2011, 12:23

Ok,bedankt :)

OT: de mail functie van het forum ligt precies plat?
croontje
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Next

Return to Projecten