Ik ben hier nieuw op de forum en het is leuk dat er nog mensen zijn die hetzelfde hobby hebben als ik. Mssn is hobby veel gezegd, want ik ben meest onhandige en totaal niet technisch aangelegd. maar prutsen aan camino vond ik oooo zo leuk, niet dat ik veel van motor ken... ma bon tis leuk
Op mijn 16de verjaardag wou ik een brommer, maar mijn bruine kon enkel een camino trekke... en eerlijk, het was persies mijn eerste lief: ik liep er meer naast dan erop. maar bon... toen was ik gebeten door de mino virus... ik heb er uiteindelijk 3 gehad.
Nu 5 jaar later begint het terug te kribbelen. Ik ben van plan om mij een van deze een minotje aan te schaffen. maar voor ik aan iets begin moet ik altijd een plan hebben. Winter staat voor de deur dus heb ik 5 a 6 maand voor het goed weer begint. In deze tijd wil ik zo veel mogelijk gedaan hebben zodat ik in de zomer op een pracht stuk rond chees.
Ook omdat dit mijn eerste project is, wil ik graag beroep doen op jullie proff. mening en ervaring.
Na wat uren surf plezier door deze forum heb ik mijn oog laten vallen op de 3 chopper modelen van camino's.
nu wil ik ze alle 3 in één mino verwerken + mijn aanpasingen.
wat ik zeker wil hebben:
- blok waar ik op kan vertrouwen (wat ik met mijn vorige mino's nooit kon)
- elec starter
- voet rem
- schijf remmen.
- cdi of hpi (snap het verschiel niet)
wat heb allemaal nog nodig. en wat tip's over uiterlijk.
Graag wil ik iedereen uitnodigen om met mij mee te brainstormen in mijn pre-project. Ik wil geen brommer die 180km/u gaat, maar een brommer die optrekt gelijk een beest en toch 55 kan doen zonder op volle toeren te rijden.
ook is het niet direct mijn bedoeling om 1.000 pleuro's aan een mino te geven... maar het mag toch iets kosten ....