• Advertisement
AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.

nieuwe aanwinst zwarte mino DX update 16/09

Open hier een thread waarin iedereen uw project kan volgen

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

nieuwe aanwinst zwarte mino DX update 16/09

Postby tommy278 » Fri 24 Jun 2011, 19:46

hierbij mijn nieuwe aanwinst, ik heb hem al een weekje of 2 in mijn bezit maar pas vandaag
komt hij op het forum,
hierbij wat uitleg hoe en wat:
eind vorig jaar mijne groene funny verkocht, en 2,5 maand terug begon het weer te "jeuken"......
ik was al begonnen eind vorig jaar met de opbouw van een zwarte funny,
maar verder dan een kader- frame - tank te laten spuiten ben ik niet geraakt,
ook omdat ik met verschillende andere projecten bezig ben/was,(geen camino's) is het funny project op een zijbaan geschoven, hij word ooit wel eens afgewerkt,dat wel,
nu deze keer is het geen funny meer geworden,ik wou iets dat ik nog niet gehad heb,
een mooie custom had ik ook in gedachten maar ofwel zeer moeilijk
te vinden ofwel veel te duur naar mijn mening
dus ik wou eens een DX op de kop tikken,
Toen ik 16 was en met de custom rond reed, ( 22 jaar geleden!) vond ik een DX uitvoering niet echt mooi,
zelfs een funny was voor mij in die tijd niet echt 100% mijn ding,
nu 22 jaar later denk ik er dus totaal anders over,

zogezegd zo gedaan,en maar begonnen met zoeken, eerst en vooral wou ik
een originele,en nog beter mocht het eentje zijn waar nooit aan geprutst is geweest
of "verkracht" is door allerlei cosmetische troep die er niet op thuis hoort....
en ja ,liefst ook nog van een eerste eigenaar en als kers op de taart ;ne vario en ne klasse b
onmogelijk dacht ik, want zo een exemplaar zal je enkel nog kunnen
vinden bij een verzamelaar die er dan ook nog de nodige euro's voor vraagt.
zoektocht toch begonnen en achter paar weekjes intensief zoeken BINGO; eentje gevonden
gebeld , afspraak gemaakt, ineens bestelwagen gehuurd ( dik 200 km moeten rijden)
en er op af en hopen dat het niet een teleurstelling word,
de verkoper was al niet meer van de jongste, en de camino stond netjes
binnen in de inkom van de woning onder een dekentje,
mooi naar buiten geduwd en effe bekeken, het zag er allemaal piekfijn uit
en wonder bij wonder allemaal origineel en geen verprutst ding,
spaakwielen zo goed als nieuw, chrome blonk zoals het dik 23 jaar geleden
was toen hij/zij uit de winkel rolde, allemaal originele boutjes en vijsjes,
nergens roest te bespeuren, zelfs niet op de meest voorkomende plaatsen zoals
vorkbenen, uitlaat, cilinder,binnenkant spatborden, ect ect,
voet en zij kapjes even weggehaald: en je zag hier is nooit iets aangebeurd,
7000 km op de teller en zelfs het instructie boekje erbij
bijna te mooi om waar te zijn,het enige nadeel vond ik dat het een klasse a was en geen b,
maar goed dat kan later altijd nog "aangepast" worden

prijs overeengekomen en het ding ingeladen en weg er mee ............

nu de één zal zeggen heilligschennis, de andere zal het een meerwaarde (naar looks toe) vinden,
de spaakwielen heb ik vervangen door gietwielen !
ik vind het er 10 keer beter uitzien dan de spaakwielen,maar dat is mijn mening
en waarschijnlijk zullen er mensen zijn die liever de spaakwielen willen om hem zo origineel
mogelijk te houden maar smaak en goesting verschillen nu eenmaal,
nu dat is ook het enigste die veranderd is aan de looks....voor de rest
blijk ik er af, geen hoge veren, geen andere lichten,spatborden,ect ect,
ah,de trappertjes die zijn ook wel vervangen door pootjes en er zit een zijstandaard op.

wel 2 nieuwe bandjes gestokken op de gietwielen met originele afmetingen
het achterrekje was wel beschadigd en begon al roest te tonen door
dat er een tas heeft opgestaan,
nu goed dat is opgelost daar ik een mooi achterrekje heb kunnen kopen dankzij een member hier,
vooraan 1 kant van de voorvork waren er putjes in en de verf die begon te "brokkelen"
dus typische schade van een U slot die daar heeft zitten tegen tikken tijdens het rijden,
de andere kant perfect....
toch maar geriskeerd om dit aan te pakken, mooi afgeschuurd,primer erop en
de juiste kleur laten namaken en voila, ziet er weer nieuw uit en iemand die het niet weet
zal het niet merken...had serieuze twijfels om dit te doen, daar de schade niet zo erg was
maar ik zat er constant op te zien, dus toch maar gedaan en het resultaat mag er zijn.

motorische is het geworden een 65cc malossi ( ben ik juist begonnen met inrijden)
en achter de rodage een technigas uitlaatje , infeite zelfde setup als mijn groene funny geweest,
later volgen er nog wat updates aan het blokje, maar die zullen vanbuitenaf niet echt zichtbaar zijn..

ik wil toch nog even onze camino expert bedanken voor de nodige onderdelen en de nodige hulp/info,
alsook nog paar andere leden van hier op het forum voor de onderdelen die ik nog zocht/wou hebben

ineens paar foto's bijzetten want dat zegt meer dan gans mijne uitleg hier he,

nu wil ik zo snel mogelijk de malossi inrijden maar deze morgen ben ik met mijn lompe
"kl*ten" over een steen gestrompeld en lap ,zit zeker al 2/3 weken thuis,enkelband gescheurd
en zit met een steunverband dus er zal niet veel van in huis komen van roderen,
zelfs geen auto rijden of wat dan ook,thuis zitten en achter de computer zitten dat lukt nog ;-)

hier de eerste foto's :
Image
Image
Image
Last edited by tommy278 on Fri 16 Sep 2011, 15:49, edited 12 times in total.
tommy278
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Images: 5

Advertisement

Re: mijn nieuwe aanwinst ;-)

Postby Nelder » Fri 24 Jun 2011, 20:07

Proper, nog nooit zo ne propere org camino gezien!
/
Nelder
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Images: 0

Postby kadettgsiboy » Fri 24 Jun 2011, 20:08

ziet er proper uit ga je er terug spaakwielen in plaatsen?

grtz
kadettgsiboy
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Images: 19

Postby tommy278 » Fri 24 Jun 2011, 20:12

Nelder wrote:Proper, nog nooit zo ne propere org camino gezien!

op de gietwielen na, had eigenlijk foto moeten pakken met de orginele velgen, maar ja, tzal voor de volgende keer zijn,
proper is hij zeker, wel hier en daar kleine krajes en zo, maar ding is ook 23 jaar oud...........
infeite niet gedacht dat ik ene zou vinden in deze staat, ook de prijs die ik betaald heb was in verhouding "laag" voor eentje in deze staat, dus ze zijn zeker nog te vinden aan eerlijke prijzen als men beetje zoekt en geduld heeft....
grt
tommy,
tommy278
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Postby tommy278 » Fri 24 Jun 2011, 20:15

kadettgsiboy wrote:ziet er proper uit ga je er terug spaakwielen in plaatsen?

grtz

spaakwielen komen er niet direct terug op zolang ik er mee zal rijden, allee, dat denk ik toch niet, zeg nooit nooit, misschien op een dag ik ze toch steek
zo spaar ik ze ook van schade/gebruiksporen want ze zien er echt nieuw uit, als hij ooit de deur uitgaat dan zet ik ze er wel terug op...
grt
tommy,
tommy278
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Postby camino_expert » Fri 24 Jun 2011, 21:47

superkoop :love: :love: :love: :love: :love:
is perfect org of met gietwielen 8) 8)
honda camino forever
camino_expert
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Images: 8

Postby giovanni007 » Sat 25 Jun 2011, 00:28

zeer mooie aanwinste, succes ermee
giovanni007
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby Oli » Sat 25 Jun 2011, 10:30

Zuiver :tetten: :tetten: :tetten:
"une jeunesse sans camino c'est une jeunesse raté".
Oli
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Images: 1

Postby Sander » Sat 25 Jun 2011, 11:01

Goede basis ! 8)

Succes ! :wink:
Sander
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Images: 9

Postby Tomas » Sat 25 Jun 2011, 11:06

Amai , a zo ne schone ! ö
Tomas
-= Member =-
-= Member =-

Re: mijn nieuwe aanwinst ;-) update 28/07

Postby tommy278 » Thu 28 Jul 2011, 13:33

vandaag "kleine" update

gaat vooral over het blokje met bijhorende setup , optisch is er weinig aan veranderd,( ik wil hem zoveel mogelijk standaard houden kwa looks)

wat hebben we tot nu toe gedaan;
blokje gereviseerd ondanks het niet echt nodig was ( thx to camino expert voor alle onderdelen en hulp)
niet minder dan 3 verschillende krukassen geprobeerd en getest,(de marc zal er grijs haar hebben aan overgehouden :d )
om een lang verhaal kort te maken, met de greencrank krijg ik het beste resultaat (op mijn setup wel te verstaan) wil niet zeggen dat dit op elke setup zo zal zijn, ieder blokje is anders en kan anders reageren ( getest zijn mokix volle wangen krukas - originele krukas honda ( maar die was niet 100% bleek achteraf) en de greencrank = copy van originele krukas vario klasse b )
de cilinder die ik gebruik is de gekende malossi cilinder (deze keer wel bijgewerkt door vhs incl op maat kop)
originele carb met origineel spruitstuk (sproeier 80) en membraam die wat bijgewerkt is
uitlaat momenteel : de echte proma met nieuwe polymer demper
originele trekveren,ook getest met 15% en nog andere setje, maar ik hou het toch bij de originele
dan 3 verschillende uitlaten getest op de bijgewerkte malossi cilinder : de originele leovinci met 6 kantige demper, de imitatie proma technigas en dan tot slot een echte proma met polymer demper, en nog altijd krijg ik het beste resultaat met de proma op de malossi cilinder ,dit was ook zo bij mijn groene funny ,maar aangezien deze cilinder bewerkt is,wou ik terug opnieuw testen met de leovinci, maar na het testen sta ik terug bij de proma, ( leo iets sneller maar trek minder zoals gekend is)
de vario dan; is de originele camino vario met originele klasse b ster ( geen fa) wel heb ik redelijk veel getest met variobills, tot zelfs variobills zelf samengesteld om het juiste resultaat/gewicht te krijgen, het was zoeken en testen tot vervelens toe ( zowel met de leo en de proma uitlaat getest met alle mogelijke variobills ) en uiteindelijk toch een mooi resultaat verkregen met de originele vario ,dus als men wat zoekt en test.( en veel geduld heeft) lukt het wel.

hoe rijd hij nu : van 0 tot 25 rijd hij zoals de meeste camino's met 65cc en uitlaat,maar vanaf 25 schiet hij in toeren en blijft hij die piek in toeren aanhouden zonder enige dip of vertraging tot hij op 90% van zijn topsnelheid zit
ik zal nog een filmpje maken asap en posten ook, het ging er mij om om met de originele vario een zo goed mogelijk resultaat te boeken,dus na 500 keer de vario anders af te stellen,(zelfs met verschillende riemen getest) en dit met zowel proma als de leo uitlaten
het kan altijd beter en sneller maar nogmaals ik wou het doen met de originele vario,en ook geen te extreme setup ala hpi,21mm carb,scootvario,ect ect maar gewoon met beperkt aantal stukken toch een mooi resultaat bekomen, ik ben nog bezig met nog een ander blokje waar ik wel redelijk ver wil mee gaan,maar dat is nog een project die voorlopig achter gesloten deuren zit ;-)
nu de snelheid is voor mij minder belangerijk,hij loopt een 65 echte kilomters per uur, indien ik sneller wil daarvoor heb ik ander en veilliger materiaal staan in de garage :d , als hij maar goed trekt , infeite een goeie 65 per uur is voor mij meer dan genoeg ( echte snelheid wel te verstaan) op somige tellers zal hij wel rond de +- 75 aanduiden, dat klinkt beter maar de realiteit is vaak anders....vergeet niet ik heb geen andere ( langere) overbrenging zitten of fa ster of scootvario zitten.....dus ik ben tevreden over het resultaat,

nu wat ik ook nog getest heb ( ik weet niet of er al mensen zijn hier die dit gedaan/ondervonden hebben)
via den expert zo een fast arrow potje gekocht,dit in combinatie me de malossi 65 en hiermee loopt hij sneller als met de proma en bijna even snel als met de leovinci ( dit was op volgende setup getest = malossi 65 niet bijgewerkt, en 100% vario 6 bill blok origineel klasse b)
teller ( originele camino teller 60 per uur) stond meter loodrecht naar beneden, met de proma haalde ik met moeite 60/65, met de leo kreeg ik de teller ook recht naar beneden,dus stond versteld van het resultaat,iemand die dus snel wil gaan zonder al te veel op te vallen,maar trek is wel pak minder, dat is het nadeel,vooral onder de 40 per uur.

nog kleine tip ; de echte proma is zeker 40/50% stiller dan de imitatie technigas proma, dit ondervonden tijdens het test werk ,prestaties idem

hier paar foto's, niet veel op te zien, maar ik doe toch de moeite om ze te zetten :)

Image

Image

Image

Image
tommy278
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Postby oldie » Thu 28 Jul 2011, 15:18

Love It habahabahaba :love: :love: :rofl:
tleven kan soms zo mooi zijn
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby kadettgsiboy » Thu 28 Jul 2011, 17:31

die proma met die Polymer demper :love: :love: :love: :love: :love: :d
kadettgsiboy
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Images: 19

Re: mijn nieuwe aanwinst ;-) update 28/07 + video

Postby tommy278 » Thu 28 Jul 2011, 20:16

korte video

1 ste indruk, ik rijd hier met de bewerkte malossi cilinder die heeft nog maar een 75 km gelopen,
dus ik ga niet voluit,
vanaf een kleine 40 seconden trek ik even het gas een beetje open tot een 50/55 per uur ,
het is mega slecht geluid en de camera positie is ook ver van wat het moet zijn maar het is een eerste indruk he,
is allemaal snel snel gedaan,
ik probeer soon betere video te maken, misschien dit weekend,

hier de link :
http://www.youtube.com/watch?v=WWDfYP22aVw

grt
tommy,
tommy278
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Re: mijn nieuwe aanwinst ;-) update 28/07 + video

Postby Oli » Thu 28 Jul 2011, 20:34

Knap werk man! La Classe 8) 8) . Binnenkort zal ik ook met dezelfde setup bolle :wink:
"une jeunesse sans camino c'est une jeunesse raté".
Oli
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Images: 1

Next

Return to Projecten