komt hij op het forum,
hierbij wat uitleg hoe en wat:
eind vorig jaar mijne groene funny verkocht, en 2,5 maand terug begon het weer te "jeuken"......
ik was al begonnen eind vorig jaar met de opbouw van een zwarte funny,
maar verder dan een kader- frame - tank te laten spuiten ben ik niet geraakt,
ook omdat ik met verschillende andere projecten bezig ben/was,(geen camino's) is het funny project op een zijbaan geschoven, hij word ooit wel eens afgewerkt,dat wel,
nu deze keer is het geen funny meer geworden,ik wou iets dat ik nog niet gehad heb,
een mooie custom had ik ook in gedachten maar ofwel zeer moeilijk
te vinden ofwel veel te duur naar mijn mening
dus ik wou eens een DX op de kop tikken,
Toen ik 16 was en met de custom rond reed, ( 22 jaar geleden!) vond ik een DX uitvoering niet echt mooi,
zelfs een funny was voor mij in die tijd niet echt 100% mijn ding,
nu 22 jaar later denk ik er dus totaal anders over,
zogezegd zo gedaan,en maar begonnen met zoeken, eerst en vooral wou ik
een originele,en nog beter mocht het eentje zijn waar nooit aan geprutst is geweest
of "verkracht" is door allerlei cosmetische troep die er niet op thuis hoort....
en ja ,liefst ook nog van een eerste eigenaar en als kers op de taart ;ne vario en ne klasse b
onmogelijk dacht ik, want zo een exemplaar zal je enkel nog kunnen
vinden bij een verzamelaar die er dan ook nog de nodige euro's voor vraagt.
zoektocht toch begonnen en achter paar weekjes intensief zoeken BINGO; eentje gevonden
gebeld , afspraak gemaakt, ineens bestelwagen gehuurd ( dik 200 km moeten rijden)
en er op af en hopen dat het niet een teleurstelling word,
de verkoper was al niet meer van de jongste, en de camino stond netjes
binnen in de inkom van de woning onder een dekentje,
mooi naar buiten geduwd en effe bekeken, het zag er allemaal piekfijn uit
en wonder bij wonder allemaal origineel en geen verprutst ding,
spaakwielen zo goed als nieuw, chrome blonk zoals het dik 23 jaar geleden
was toen hij/zij uit de winkel rolde, allemaal originele boutjes en vijsjes,
nergens roest te bespeuren, zelfs niet op de meest voorkomende plaatsen zoals
vorkbenen, uitlaat, cilinder,binnenkant spatborden, ect ect,
voet en zij kapjes even weggehaald: en je zag hier is nooit iets aangebeurd,
7000 km op de teller en zelfs het instructie boekje erbij
bijna te mooi om waar te zijn,het enige nadeel vond ik dat het een klasse a was en geen b,
maar goed dat kan later altijd nog "aangepast" worden
prijs overeengekomen en het ding ingeladen en weg er mee ............
nu de één zal zeggen heilligschennis, de andere zal het een meerwaarde (naar looks toe) vinden,
de spaakwielen heb ik vervangen door gietwielen !
ik vind het er 10 keer beter uitzien dan de spaakwielen,maar dat is mijn mening
en waarschijnlijk zullen er mensen zijn die liever de spaakwielen willen om hem zo origineel
mogelijk te houden maar smaak en goesting verschillen nu eenmaal,
nu dat is ook het enigste die veranderd is aan de looks....voor de rest
blijk ik er af, geen hoge veren, geen andere lichten,spatborden,ect ect,
ah,de trappertjes die zijn ook wel vervangen door pootjes en er zit een zijstandaard op.
wel 2 nieuwe bandjes gestokken op de gietwielen met originele afmetingen
het achterrekje was wel beschadigd en begon al roest te tonen door
dat er een tas heeft opgestaan,
nu goed dat is opgelost daar ik een mooi achterrekje heb kunnen kopen dankzij een member hier,
vooraan 1 kant van de voorvork waren er putjes in en de verf die begon te "brokkelen"
dus typische schade van een U slot die daar heeft zitten tegen tikken tijdens het rijden,
de andere kant perfect....
toch maar geriskeerd om dit aan te pakken, mooi afgeschuurd,primer erop en
de juiste kleur laten namaken en voila, ziet er weer nieuw uit en iemand die het niet weet
zal het niet merken...had serieuze twijfels om dit te doen, daar de schade niet zo erg was
maar ik zat er constant op te zien, dus toch maar gedaan en het resultaat mag er zijn.
motorische is het geworden een 65cc malossi ( ben ik juist begonnen met inrijden)
en achter de rodage een technigas uitlaatje , infeite zelfde setup als mijn groene funny geweest,
later volgen er nog wat updates aan het blokje, maar die zullen vanbuitenaf niet echt zichtbaar zijn..
ik wil toch nog even onze camino expert bedanken voor de nodige onderdelen en de nodige hulp/info,
alsook nog paar andere leden van hier op het forum voor de onderdelen die ik nog zocht/wou hebben
ineens paar foto's bijzetten want dat zegt meer dan gans mijne uitleg hier he,
nu wil ik zo snel mogelijk de malossi inrijden maar deze morgen ben ik met mijn lompe
"kl*ten" over een steen gestrompeld en lap ,zit zeker al 2/3 weken thuis,enkelband gescheurd
en zit met een steunverband dus er zal niet veel van in huis komen van roderen,
zelfs geen auto rijden of wat dan ook,thuis zitten en achter de computer zitten dat lukt nog
hier de eerste foto's :