Ik ben Wouter en ga dus een projectje starten, ik heb al een camino (ietswat ratstyle met veel roest), maar nu dus een iets mooiere camino. Ik heb de camino gekregen volledig in stukken met nog wat extra onderdelen.
De ratstyle camino:

Over de camino:
optisch:
-buizen tussen kader
-bmx-stuurtje
-bloklicht
-witte kappen (zoek nog een witte variokap, de mijne heeft een scheur)
-zelfgemaakte voetsteuntjes
motorisch:
-vario
-proma (al eens getest en maakt redelijk wat lawaai)
-de rest origineel
Een deel van de onderdelen (die die niet te ver lagen

update
schuren (maar heeft niet veel vooruitgang gemaakt) + achterrekje al gespoten, het kader, tankje, fourche en al de rest komen ook in die kleur dus op wiens golden project zal het goed lijken?
Die spuitbus had ik nog staan van es een fiets in die kleur te steken, dus waarom niet op camino?

Rekje in de juiste kleur

Intussen heb ik ook al een Lusito-set bijgekregen
En dan nu de foto's
Voor (het ene stuurtje was al behandeld):

Na:

Mijn kader ook al gespoten ondertussen:

Nog eens een update:
Achterbrug gespoten in zwart tesamen met dubbele steun en zijpikkel, achterwiel en blokje gemonteerd + kader opgezet.
En dan nu de foto's:
gespoten achterbrugje:

vezinkte trapas en inox voetsteunen

achterklok en achterste remplaat, en het wiel:

ook nog fourche en driehoekje in primer gezet:
voor:
gezandstraald driehoekje:

de fourche:

na:

Begonnen met de montage:

Mijn kappen (variokap is gespoten):

Veren uiteengehaald om te spuiten, samen met de fourche en de handvaten.
Foto's:

Deze 2 stukken worden (zo goed mogelijk) geschuurd en komen in het blauw zoals mijn mino:

Update:
stuurtje gemonteerd, fourche gespoten en gemonteerd, remhendels en snelgas gespoten, veren gespoten en 1 al gemonteerd, de andere is mee met mijn vader voor een oplossing aangezien daar zo geen "bussen" in zaten (zie vorige foto's)
Foto's:

geschuurde veren, ging verbazingwekkend goed:

Lilablauwe metallic-lak, primer en mat-zwarte lak

Een veer en de fourche op het kader gemonteerd (voor de fourchebenen heb ik de juiste bouten nog niet):

Wit Bmx-stuurtje gemonteerd, Lusito handvaten moeten nog gekuist worden (2 linkse remhendels):

Nog gedemonteerde veer:

Update:
Spatborden gespoten + achterste gemonteerd, kettingkap opgekuist en lettertjes van de sticker erop gekleurd
Foto's:

Oplossing van de papa voor de veren
Afbeelding is van mindere kwaliteit, maar het is een kunststof stukje met een gaatje in van juiste grootte.

Zwarte balhoofdcups en die rubbertjes in de gaten + 2 schuivertjes waar frontkapje overkomt:

Zwart houdertje, bovenkant komt morgen binnen (via de papa

Voorste spatbord:

Dan het tankje: eerst geschuurd met zo'n rolletje op de boormachine, eerste laag primer (de randjes enzo), tweede laag primer en een laag wheelspray. Morgen schuur ik het dan eerst met nr. 400 en dan in mijn blauwe kleurtje. Tankdop gaat ook eens mee met mijn vader voor proper te schuren.
Foto's:
Geschuurd:

Primer laag 1:

Primer laag 2:

Wheelspray:

Tankdop voor behandeling (foto is wat wazig, maar de dop heeft wat roest)

Update: veren en fourchebenen vastgezet met de speciaal door mijn vader (op zijn werk) ontworpen vijzen en moeren (speciale maat; m10 1.25 of zoiets), bloklichtje geïnstaleerd en potje (waarschijnlijk beetje ontgrenst, heeft een lasnaad juist onder waar die 2 delen op mekaar staan en de vijs er uit) ondergestoken (voor in het begin).
Foto's:

Sticker van de vorige eigenaar:

Zelfgemaakte stuurbeugels (ja ik weet dat de verf er wat af is

Zelfgemaakte vijzen en moeren:

Update: tankje gestoken
Foto's:

Nadat ik hem heb proberen in gang lopen (wat niet lukte) hem ook eens achter mijn ratstyle gehangen (ook geen resultaat), dan trappers geïnstaleerd en wat geprutst met de kettingspanner (stuk of 10 keer ketting afgereden
), oplossing voor gezocht, rondel tussen. Dan nog wat geprobeerd zonder resultaat, echt bijna zot geworden (begon mij al af te vragen of het nog ging lukken
. Foto's nadat hij gedraaid heeft:

Lekker veel stof

Update!
Pakketje ontvangen van Camps Kurt (goede service

Wordt waarschijnlijk in de herfstvakantie allemaal geïnstalleerd.