• Advertisement
AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.

Green Camino..

Open hier een thread waarin iedereen uw project kan volgen

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

Re: Green Camino..

Postby Jappie » Tue 16 Mar 2010, 17:08

Na deze lange tijd nog steeds geen beweging in te krijgen. Nu heeft een collega van mij ernaar gekeken, kon ook het probleem niet vinden. Vanuit de bobijn loopt een dikke zwarte kabel naar de bougie, en een dunne zwarte kabel zou normaal naar de motor moeten lopen. Maar op welke kabel die van uit de motor komt moet dit aangesloten? ik denk dat mijn voorganger de stroomkabel heeft verprutst want niets klopt er nog van.
gr
Jappie
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Advertisement

Postby crazycamino » Tue 16 Mar 2010, 17:37

die zwart-witte kabel die van uw bobijn komt moet op de zwart-witte kabel komen uit uw blok :wink:
info en/of onderdelen nodig van piaggio,vespa en gilera? stuur gerust een berichtje..
crazycamino
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Images: 7

Postby Twister » Tue 16 Mar 2010, 17:42

Jappie wrote:Na deze lange tijd nog steeds geen beweging in te krijgen. Nu heeft een collega van mij ernaar gekeken, kon ook het probleem niet vinden. Vanuit de bobijn loopt een dikke zwarte kabel naar de bougie, en een dunne zwarte kabel zou normaal naar de motor moeten lopen. Maar op welke kabel die van uit de motor komt moet dit aangesloten? ik denk dat mijn voorganger de stroomkabel heeft verprutst want niets klopt er nog van.
gr

Je bobine heeft 2 zwarte draadjes en 1 dikke. De dikke is inderdaad de bougiekabel.
Een van de andere twee draadjes loopt van de bobine naar de condensator (dat zilveren busje dat naast je bobine zit). De andere zwarte draad loopt, als je een originele camino-ontsteking hebt, naar de zwart-witte kabel die vanaf je de spoelen van je ontsteking komt.

Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je bobine goed geaard is (bevestig eventueel een dikke draad tussen de 'aarde' van de bobine en een schroef op je motorblok.
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Images: 0

Postby sam66 » Tue 16 Mar 2010, 22:02

Jappie wrote:Goede(koude)avond :-D

Ik ben mij op aanraden van hier toch maar gauw een nieuwe gaskabel gaan halen en heb deze heel goed kunnen plaatsen en de gas gaat veel soepeler..Dank hiervoor!
Next problem: De motor start direct maar als ik mijn gas opendraai gaat hij niet vooruit, in schokjes.. Als ik de gas loslaat van valt hij ook gewoon stil..Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de afstelling? Ook hoor ik terwijl de motor draait af en toe een soort bel..(moeilijk uit te leggen :) ) De leidingen heb ik volledig nagekeken en zuiver gemaakt dus vraag mij af wat dit probleem kan zijn..
Greetz Jasper

De bel die je hoort zou wel eens van je koppeling kunnen komen :wink:
Je koppeling zit achter je vario of monopoulie.
Kijk eens of ze niet krom is en of er geen veertjes kapot zijn.
sam66
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Images: 2

Postby sti » Tue 16 Mar 2010, 22:03

sam66 wrote:
Jappie wrote:Goede(koude)avond :-D

Ik ben mij op aanraden van hier toch maar gauw een nieuwe gaskabel gaan halen en heb deze heel goed kunnen plaatsen en de gas gaat veel soepeler..Dank hiervoor!
Next problem: De motor start direct maar als ik mijn gas opendraai gaat hij niet vooruit, in schokjes.. Als ik de gas loslaat van valt hij ook gewoon stil..Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de afstelling? Ook hoor ik terwijl de motor draait af en toe een soort bel..(moeilijk uit te leggen :) ) De leidingen heb ik volledig nagekeken en zuiver gemaakt dus vraag mij af wat dit probleem kan zijn..
Greetz Jasper

De bel die je hoort zou wel eens van je koppeling kunnen komen :wink:
Je koppeling zit achter je vario of monopoulie.
Kijk eens of ze niet krom is en of er geen veertjes kapot zijn.

ik denk dat het eer het vliegwiel is dat los staat, ik heb dat ook al gehad :d
sti
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Postby Lucifer » Wed 17 Mar 2010, 13:14

ik hoor ook soms zo een triazngel geluid :p ting ting en gedaan
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Previous

Return to Projecten