kri$tof wrote:je hebt fast-arrow cilinder koppen die 46mm zijn
Ja, dat dacht ik ook... Maar dan zou er ook ergens het FA logo op moeten staan, en die kan ik niet vinden (in ieder geval niet op de plaats waar hij moet staan...
Moderator: -Camino Crew-
kri$tof wrote:je hebt fast-arrow cilinder koppen die 46mm zijn

Twister wrote:Ik zal eens kijken of ik er nog een foto van heb. Op dit moment zit hij gemonteerd en laat ik hem er voorlopig even opzitten![]()
Misschien ben je teleurgesteld als ik je vertel hoe ik hem passend heb gemaaktVerwacht er niet te veel van he
![]()
Het volgende heb ik gedaan:
Een paar (oude) 46mm koppakkingen vastklemmen op de cilinderkop. Deze dienen als mal. Vervolgens met een dremel (en fijn frees materiaal (zeker niet te grof) de kop een andere vorm geven. Niet overdadig, maar net genoeg zodat ik weet dat de zuiger niet tegen de kop aan kan komen, en dat ik geen extra pakkingen hoef te steken.
Het mooiste is natuurlijk als je een 40mm cilinderkop professioneel op maat laat frezen toto 46mm met de 'ideale' squish etc.
Ik heb overigens ook een 46mm cilinderkop liggen. Die ziet eruit alsof hij origineel is. Weet iemand of er originele 46 mm cilinderkoppen zijn? Anders is deze professioneel gefreest.

jasper wauters wrote: ga je dan geen heel onregelmatige oppervlak hebben van je verbrandingsruimte?
Deze is gemaakt voor het mengsel in een bepaalde stroom te leiden.
En ook, als je dat los met de hand doet, zal je squish toch overal anders zijn?
En nog 1 iets: Oneffen oppervlak=> meer turbulentie=> meer kans op detonatie?
sorry voor het pezeweveren

jasper wauters wrote:Ok![]()
Ik ga niet verder beginnen discussieren, want ik ben bang dat ik foute dingen ga zeggen

jasper wauters wrote:en och jah:
die tank die je gebruikt
is dat zo 1 van die oude?

jasper wauters wrote:ik heb in ieder geval veel gehad aan het boek van graham bell, moet je mss ook es lezen.
Staat alles in van kop, membraan, cilinder, bougie,...

Deze aanpassing zal je zeker zien in het prestatievermogen van je motor

jasper wauters wrote:Ze willen er ook wat aan kunnnen knutselen ( cilinders, onsteking...), bij camino's spreken we natuurlijk niet over wedstrijdmotoren. Welke elementen zou je dan moeten toepassen op je camino van dat boek?

Users browsing this forum: CommonCrawl [Bot] and 0 guests