• Advertisement
AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.

3 Camino's

Open hier een thread waarin iedereen uw project kan volgen

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

3 Camino's

Postby Tomtom » Thu 05 Jan 2012, 17:36

Mijn hele verhaal erachter:

Ik had een tijd geleden een Quad gekocht en die persoon had ook nog een Honda Camino staan. Deze Camino kon ik voor een heel klein prijsje overkopen (24 euro). Ik was een hele tijd bezig met mijn Quad omdat deze niet werkte, en daarom had ik dus wel vervoer nodig dus heb ik maar gereden met mijn Camino die alleen geen kenteken had.

Na een tijdje werd ik gewoon verliefd op de Camino, en ik vond het echt een top ding om op te rijden! Dus maar verder gekeken op marktplaats om een frame met kenteken en misschien wat onderdelen te vinden. En uiteindelijk vond ik iemand die 1 complete Camino met een niet werkend blok en verder nog een bijna complete Camino compleet in onderdelen.

Ik heb direct het complete blok onder het frame weggehaalt zodat ik er goed meebezig kon.

Hier de 2 frame's en nog wat onderdelen:
Image
Image

Hier het blok dat ik er onder weg heb gehaald, dat dus niet werkt (cilinder heb ik er al afgehaald zoals je ziet):
Image

Toen ik de cilinder eraf gehaald toen kon ik direct zien waarom de brommer niet werkte!
Zie hier waarom:
Image

Er zitten heel erg diepe krassen op de zuiger, dit betekent natuurlijk ook dat er krassen in de cilinder zitten, maar toch valt dat redelijk mee. Maar toch zal ik hiervan de cilinder en zuiger wel allebei moeten vervangen.

Ook heb ik de carberateur eraf gehaald, toen ik het vlotterbakje eraf haalde toen kwam er allemaal bruine vieze smurrie uitlopen. Dus ook hierdoor kon de brommer niet lopen. Dit is nu allemaal weer schoongemaakt, en ben ik nu alleen nog maar opzoek naar een Cilinder en zuiger, en dan kan alles alweer in elkaar.

Ook ben ik al bezig geweest met alle losse onderdelen want ik probeer hiervan ook weer 1 werkende Camino te maken. Ik heb het wiel alweer in de achterbrug gedraait en ook het blok eraan geschroeft. Dit was wel een rot werkje want de hele achterbrug was verbogen.

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE!

Het is een hele tijd geleden dat ik het forum heb geupdate, er is wel redelijk wat gebeurd. Alleen helaas heb ik niet veel tijd gehad om aan de Camino's te werken omdat ik ook nog een Quad en een Derbi GPR heb om op te knappen waarmee ik ook moet rijden dus dat komt voor. Voor de liefhebber die hiervan ook nog wat wil zien: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=19096

Ik was nog helemaal vergeten om een foto te laten zien van de Camino waarmee ik reed, dus hierbij:

Image

Maar helaas heb ik in de winter hiermee ook een warmloper gekregen en zijn hiervan ook de cilinder en zuiger helemaal kapot gegaan.

Maar goed nu weer verder met de 1e Camino waarmee ik was begonnen op te knappen.
Ben begonnen met het frame op te schuren, het is de bedoeling dat het helemaal zilver word en dan komt er een flinke laag blanke lak overheen:
Image

Toen heb ik de bagagedrager en de tank in de primer gezet:
Image

En daarna natuurlijk de lak eroverheen, het is donker rode metallic geworden (moet nog 1 laag overheen):
Image

Intussen ben ik ook bezig geweest met het blok, alleen heb ik momenteel nog een probleem met de ontsteking en er moeten dus ook een nieuwe zuiger en cilinder op. Ik heb al een nieuwe cilinder gratis gekregen van een kameraad van mij, de zuiger krijg ik er ook bij van hem maar die moet ik dan eerst zelf demonteren. Maar ik heb nooit tijd wanneer hij tijd heeft.

Dit was de update voor nu, ik zal proberen zo snel mogelijk weer bezig te gaan want mijn Derbi werkt nu weer gewoon dus ik heb tijd genoeg.
Last edited by Tomtom on Sat 03 Mar 2012, 16:45, edited 1 time in total.
Tomtom
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Advertisement

Re: 3 Camino's

Postby panne001 » Thu 05 Jan 2012, 18:44

posten die fotos he en veel succes
life is a bitch and then you die

Image
panne001
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Postby grijze camino » Thu 05 Jan 2012, 20:05

Véél succes!
ben benieuwd :jump:
Camino
grijze camino
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Images: 0

Postby standreww » Thu 05 Jan 2012, 21:23

Die blauwe is een mooitje! Valt zeker wat van te maken.
Veel plezier ermee, en hou ons zeker op de hoogte met veeeel foto's!
standreww
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Images: 4

Postby oldie » Fri 06 Jan 2012, 07:09

caminovirus is een goed virus 8) :tetten:

die achterbrug zou ik toch vervangen eens geplooid direkt terug geplooid voor een 15 euro vind je een goede occasie 8)
tleven kan soms zo mooi zijn
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby Tomtom » Sat 03 Mar 2012, 16:46

Update
Tomtom
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Return to Projecten