• Advertisement
AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.

Blackrainbow up & running

Open hier een thread waarin iedereen uw project kan volgen

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

Blackrainbow up & running

Postby BlackRainbow » Sun 18 Sep 2011, 21:27

Na 1,5 jaar stilstand de funny maar eens onderhanden genomen.
De DR was vastgelopen en Camino stond sinds die tijd stil, ook moesten er wat andere kleine dingen aan gebeuren.

Wat heb ik gedaan..
DR laten boren nr 46.2 mm, ook mijn P3 cilinder laten boren voor reserve (via Jordens Maasmechelen)
(met ori cilinderkop erbij (gevlakt) ook voor reserve).
Fast arrow cilinderkop ontkoold, buitenzijde schoongemaakt met benzine net als DR cilinder.
blok van buiten gereinigd (DR vastgelopen wegens olielekkage aan voetpakking dus alles vies) met benzine, carb ook van buiten, vliegwiel gereinigd, ontsteking, variohuis binnen/buiten + startschoenen, koppelingplaat eraf en koppeling gereingd en carterhelft.
Leovince schoongemaakt, carb van binnen gereingd (vlotter en naald en 4 vijzen eruit) volgens handleiding op deze site (waarvoor bedankt!) (met carb reiniger en compressor), grotere sproeier 82 erin, nieuwe benzineleiding.
Blok geplaatst in andere achterbrug (matzwart gepoedercoat, zat eerst in een hoogglans zwarte brug wat niet als ori uitzag)
trapas en ketting overgezet met nieuwe spie, luchtfilter uitgespoeld met benzine (98 met 3% want daar rijd ik mee).
Op deze andere achterbrug zat ook nog een bobine met kapje, deze gebruik ik nu en is oudste onderdeel op de camino er staat bouwjaar 1975 op!) (op de andere in hoogglans brug 1976 (van 78er brommer).
carter van binnen gereinigd, nieuwe gaskabel en pakkingen, cilinder (met compressieveertje onder onderste zuigerveer)(ook de 1e keer voor me in meer als 20 jaar trouwens! en 46 mm fast arrow cilinderkop erop)
beide wielen voorzien van nieuwe michelins vm100, ook binnenbanden vervangen door goede kwaliteit nieuwe) (voor zat nog een orgineel michelin met rubber ventiel..) achterklok gereinigd, remschoenen en plaat en trommel zelf gereinigd.
alles geplaatst.
stekkertje aan remsensor bleek kapot, had nog een kabel liggen, paste niet (ori maar voor spaakwiel, kabel geknipt en voorzien van nieuwe binnenkabel), per ongeluk lampfitting neuslicht gesloopt en vervangen.
benzine erin, starten en proefrijden (warmrijden) daarna carb (lucht & stationair) afgesteld volgens methode op deze site (bedankt freek, werkt perfect, in al die jaren nooit zo gedaan).
Ook nog op de standaard een "anti klapper" bevestiging gemaakt (standaard komt anders tegen demper leo)
(op 6 cm vd voet, stuk tuinslang (doorgesneden) om de poot, daarovereen nog een stuk (allebei ongeveer ook 6 cm), dikste stuk bestaat dan uit 2 lagen, deze richten tegen demper aan (eerst standaard omhoog), tape erover om vast te zetten, stuk krimphoes eroverheen, verhitten, dan weer stuk krimhoes (iets langer) er over tegen slijtage weer verhitten en klaar (heb ik altijd zo gedaan en werkt perfect (en kleur is matzwart idem als standaard, valt dus nauwelijks op).
kappen gereingd en wielen (dasty natuurlijk), brommertje schoongemaakt, chroom en alu opgepoetst.

Daarma 1e tourtje gemaakt van +/- 50 km(en wellicht ook de laatste? alweer dit jaar maar dat ligt aan het weer).
In ieder geval het was weer genieten! en het nog net geen herfst dus deze ZOMER er toch nog even van genoten.

Ik wou het maar even delen met jullie...
Het is nu 2011 maar vanmiddag voelde het weer even als 1989.
(Foto's heb ik hiervan niet gemaakt maar heb nog een aantal fotos' bij mijn naam (mijn afbeeldingen) staan ter indicatie).

Groeten GB
Last edited by BlackRainbow on Mon 19 Sep 2011, 12:14, edited 8 times in total.
BlackRainbow
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Images: 8

Advertisement

Re: Blackrainbow up & running

Postby kadettgsiboy » Sun 18 Sep 2011, 22:16

Ik herinner mij uw funny nog wel mooie Camino :wink:
kadettgsiboy
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Images: 19

Re: Blackrainbow up & running

Postby Sander » Sun 18 Sep 2011, 22:36

Ik wacht op foto's, maar leuk dat je hem terug hebt opgemaakt 8)
Sander
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Images: 9

Return to Projecten