• Advertisement
AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.

Wil je meehelpen aan de site door handleidingen te maken ?

Op dit forum komen de polls voor op de hoofdpagina.

Moderator: -Camino Crew-

Wil je meehelpen aan de site, door handleidingen te maken ?

Ja, klein beetje moeite om de site nog beter te maken.
76
80%
Nee ik ben lui van aard :)
19
20%

Total votes : 95

Postby GoBieN » Fri 16 Apr 2004, 17:05

Afstellen van visplatines of trekveertjes steken enzv ...

gewoon typen en enkele foto's erbij en ik zet her er allemaal mooi op met jouw naam vermeldt.

Wie wil meewerken PM of e-mail me :)
Steun camino-tuning.be, klik eens per dag op de reclame banners of doe een donatie via de Paypal knop onderaan de pagina. Bedankt.
Image
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-

Images: 22

Advertisement

Postby DeTr0x » Fri 16 Apr 2004, 17:52

Sgoed ik doe wel de trekveertjes met een deftige uitleg. Kzal der fotokes bijplaatsen
DeTr0x
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Images: 1

Postby DeTr0x » Fri 16 Apr 2004, 18:18

De Trekveertjes. Nu de trekveertjes zitten dus in je vario/mono. De veertjes bevinden zicht op het 2de schijfje.
Je kunt deze ook verandere naar orginele van Honda of een ander mer zoals malossi , polini , enz... .
Je hebt verschillende types in alle kleurkes.
Harde trekveren geeft een betere koppeling en je trekt ook beestje sneller op.
Nu als je deze wilt veranderen heb je het volgende gereedschap nodig :

Poelie treker = of als het met geluk gaat met je handen.
Moersleutel van 14.
Platte schroevendraaier

Nu je haald je linker onderkap af je camino die vast hangt met 2 plastike vijskes (of hoe je het ook noemt).
Nu je haald de kap eraf en dan ga je da hele systeem zien met die riem en de 2 schijven.
Nu de 1ste schijf moeten wel lossen met een moersleutel van 14. Eenmal de moer eraf probeer je het te lossen met je hande.
Als dit niet lukt moet je deze los maken met een poulie treker. Als het loskomt dan heb je 2 schijven.
1 dik en 1 dun. Het dun heb je nodig. Je haald deze er van tussen. Nu zie je 3 veertjes steken. Deze zijn de trekveertjes.
Als je 2 veertjes ziet dan heb je de verkeerde schijf in je hande. Het is namelijk de allerlaaste schijf.
Nu ga ik even een foto laten zien van hoe het eruit ziet.

Foto van de trekveertjes.

Image

Hier een foto van hoe het uiteen ligt

Image

Nu de trekveertjes haal je er uit en als het niet luk gebruik dan effe een schroevendraaier maar wees voorzichtig.
Nu je steekt de andere trekveertjes erop. Als ze erop steken kan je alles weer mooi in elkaar steken.
Nu veel uitleg heb ik niet meer te vertelen want ineen steken da zulde wel weten.
Als jeje brommer start rij dan effe rustig ni direkt volle gaas want elk ding dat je voor een motor koopt moet je effe late gewoon worden.
Waarom ? Omdat het nog NOOIT gebruikt is geweest en dus ook da moet aanpassen aan u niveau.
DeTr0x
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Postby Ironbird8280 » Fri 16 Apr 2004, 19:23

ik heb al een hele uitleg klaar voor carbu te kuisen met veeel fotos, maar ik kan het bestan dniet mailen omdat het te groot is (1Mb)
Ironbird8280
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Images: 25

Postby Ironbird8280 » Fri 16 Apr 2004, 19:35

ik heb het hier op men groupje staan:

link ok :)

ik hoop dat het werkt... ge moet u wel lid maken dnekik, maar da makt nie uit.
Ironbird8280
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Postby GoBieN » Fri 16 Apr 2004, 22:23

sjiek birdie, maar gij had da al gezegd he dat ge zoiets ging maken. Merci maat.

ow en hier al het eerste stukje van DetroX.
http://www.camino-tuning.be/handleidingen.php
Steun camino-tuning.be, klik eens per dag op de reclame banners of doe een donatie via de Paypal knop onderaan de pagina. Bedankt.
Image
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-

Postby el camino » Fri 16 Apr 2004, 22:42

ela detrox,men fotokes,hedde gy da auteursrechte op betaald? :lol:
el camino
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Images: 14

Postby GoBieN » Fri 16 Apr 2004, 23:09

Als ge de foto's hier op het forum zet verliest ge het recht om ze te verbieden van gebruik door de webmaster of door anderen op enkel en alleen deze site :D :p

natuurlijk grappig bedoeld he, maar het is zo ;)
Image
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-

Postby Ironbird8280 » Fri 16 Apr 2004, 23:25

ik heb da met plezier gedaan ,maar tis wel veel werk geweest om ze te verkleinen en de site er bijop te zetten...
wel spijtig datik zelf geen digit cam heb... kheb die van ne maat moeten lenen om dat te maken.
Ironbird8280
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Postby el camino » Sat 17 Apr 2004, 11:25

twas ma veu te lachen zenne van die fotos,das mee plezier gemaakt ma kon alty proberen voor de auteursrechten vergoed te krijgen he :P
el camino
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Postby DeTr0x » Sat 17 Apr 2004, 11:28

:lol: Hahaha el camino lol. Ik kan nog wel een handleiding maken voor het spuiten van kapkjes enz....... of het tunen van celinders.
DeTr0x
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Postby el camino » Sat 17 Apr 2004, 11:36

poederlakken van kader,naftbak,foers,achter rekske en wielen kan bij mij gebeuren,wordn dan eerst vooeldig gezandstraalt en dan gepoederlakt voor 90 euro dus als 2keuze stap voor het spuiten van de mino...
el camino
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Postby martial_law » Sat 17 Apr 2004, 14:24

ja da wil ik ook wel doen, ik ga in de grote vakantie( weet ik is ver weg) mijn nitro blok splitsen en nieuwe kruk steken, zal daar ook eens ineen keer degelijke howto van maken, als niemand me voor is :-D
martial_law
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Images: 8

Postby DeTr0x » Sun 18 Apr 2004, 08:17

De kelk.

Een kelk wille we wel allemaal op onze camino's of niet ?. Nu kelken steken ze al paar jaren op scooters omdat hun brommertje dan sneller zou trekken en het heeft rezultaat. Nu op camino kan je dat ook zetten alleen ga je heel wat werk hebben , maar het is de moeite waard. Nu je hebt 2 manieren dat je het kan aansluiten. 1ste manier : rechtstreeks op de carburator. 2de manier op 3 tjoepen die aan je lucht filter zit. Nu ik ga ze allemaal uitleggen stap voor stap. Nu om dit te voltooien moet je natuurlijk wel het benodigde gereedschap hebben dat hieronder volgt

Slijpschijf

PVC buizen + bocht

moersleutels.

Kelk

Nu aangezien ik geen foto's kan posten kan ik het ook niet zo goed laten zien maar je zult moeten zoeken. Nu je zal wel weten met welke bout je kader vast zit , zoniet deze zit vanvoor aan de naftbak. Los deze. Nu komt je kader los natuurlijk moet jeje veren nog lossen en je remkabel vanachter. Nu hangen daar nog draadje je trekt die uiteen maar tkan gene kwa want elke draad zit bij zen kleur , dus blauw bij blauw en ni blauw bij roos ofzo :p. Nu los deze allemaal. Nu als je hele kader eraf is zou je deze foto moeten krijgen

Image

Nu ziejeje carb. Nu zoals bij carbu uitkuisen moet je de 4 vijzen lossen. Je lost deze en dan haal je da eraf en dan zie je een gat recht voor je. Waar dat zwarte plastig altijd inzat. Nu dat gat moeten wa wegslijpen. Nu pakte u slijpmachien en je slijpt daar een mooie ronde uit. Nu moete zien hoe ge da doet. Nu als da gedaan is probeerde dus me die pvc buizen een wegje te maken naar links of rechts.

Nu als je een kelk steekt krijgt hij meer lucht (trek) en dus als hij meer lucht krijgt moet hij dus ook meer naft krijgen. Nu als je ooit al je carbu hebt uitgekuisd weet je wat het is , diegene dat dit niet weten verzoek ik om naar hier te gaan http://www.camino-tuning.be/carburator.php

DIT IS ALLEEN ALS JE NOG EEN STANDAARD 49CC HEBT.

Nu als jeje sproeier hebt dan draad je die uit je carbu en dan zul je zien dat het een vijsje is met een gatje piep klein. Namelijk je moet een sproeier 80 steken omdat de carb meer lucht krijgt en dus meer benzine ook moet hebben. Nu je vijs je 80 spoeier er in je doet de carbu vast plaatst alles er weer op , je sluit de pvc buis aan op de carb en je dicht de gaatjes met wat silicone . klaar. Nu kunde altij nekeer een testritje maken en ge zult wel tevrede zijn.

Nu hebben we manier 2. Hiervoor heb je weinig gereedchap nodig

Kelk

pvc buis

moersleutel 10

silcone. Nu als je op je camino zit dan moet jeje linker bovenkap eraf doen. Als deze eraf is dan zie je een boog rechts in de hoek van je achterburg. Deze is vastgemaakt met een bout van 10. Los dat kapje en berg het ergens op. Nu ziete daar zo een buis met 3 gaatjes (tjoepen). Nu daarover gaat de kelk komen. Nu heel simpel , we pakken een pvc buis en we verwarmen die. Nu schuiven we die daarover we zetten een bocht , en daarop de kelk. Nu dichten we de gaatjes met silcone en valla se tis klaar. Nu kunde wel het volgende doen. Nu ge haalt u linker onderkap eraf en dan ziete vlak naast u pootje zo een plastic ding met een ijzerke erop. Nu haalde da eruit en dan zulde zien da daar een mouske inzit. Ge kunt da eventueel deruit halen of het laten zitten. Namelijk steek je wel da plastickje er weer in en je kan gaan rijden. Dit geeft niets aan optrekken alleen mooi uitzicht en geluid.

Image

Deze persoon heeft ook een kelk een blauwe die is aangesloten op die tjoepen.
DeTr0x
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Postby DeTr0x » Wed 21 Apr 2004, 15:08

Tunen van sito of orgineel potje.

Nu je gaat verbaast kijken als je dit gaat lezen. Nu het is heel simpel en goedkoop als je geen snelle uitlaat wilt.

Nu om zoiets te doen heb je altijd gereedschap nodig.

Slijpschijf
lasmachien
Boormachien met booren 2.5 , 3 , 4 of 5.
Ronde vijl
Stukje ijzerbuis (op dezelfde diameter van de buis van je uitlaat)

Sito Tuning

Nu Sito potje tunen is eigelijk heeeel simpel maar je moet het weten hoe je eraan begingt. Nu eerst en vooral weten we wat een uitlaat doet. Zo niet , deze geeft trekkracht (pk's) en snelheid bij. Dit is dus heel belangerijk voor een 2takt motor. Nu als je niet wilt opvallen voor de ambetante smurfjes kan je altijd je sito potje houden en dus tunen.

Zo gaan we tewerk.

Nu je lost je uitlaat eerst en vooral , deze hangen vast met moeren van 10 en 13. Nu als de uitlaat eraf is kunnen we begingen. Nu 1 en vooral moeten we de ring in de hals van de uitlaat wegboren , weg vijlen of slijpen maar dat is dan ook het laatste wat ik doe. Nu in de hals bovenaan aan de inlaat flens ziet een soort van ring. Die kan je eruit halen door te boren of vijlen. Nu we boren (we proberen zal ik maar zeggen) om die ring weg de krijgen. Als dit niet lukt probeer dan te vijlen. Nu kan het ook zijn dat dit totaal niet gaat maar geen nood. Nu slijp je voor de ring en achter de ring een stukje weg dat de ring gewoon wegvalt. Nu pakken we dus het stukje ijzer buis op de maat van het stukje dat weg is en we lassen dat er terug tussen. Nu als je eigelijk meer uit je sito wilt halen dan alleen maar die ring weg te doen kan je het volgende doen. Nu als je die hals volgt dan zie je dat die naar een potje gaat. Maar voor die aan dat potje komt zie je een lasnaad. zo een dikkere laag ijzer. Nu daarin boor je recht naar beneden 2 gaatjes met een boor van 4 of van 5. Recht boven mekaar anders heeft dit geen nut.

Nu omdat ik niet kan uploaden zijn er spijtig ook geen fotos beschikbaar.

Nu als je geboord hebt recht op de lasnaad zul je het verschil in trek wel voelen maar dan is er nog er nog een vuile begrenzer 2 zelf. Nu slijp je op de rand van het potje dat helemaal open. Nu zal je zien dat in je potje 2 buizen zitten 2 vuile begrenzers. Die slijp je eruit en je vijlt da terug proper. Nu als de 2 buizen eruit zijn las je alles mooi terug dicht maar dan 1 er nog 1 probleem als je logish nadenkt. Er komt meer lucht in het potje dus er moet ook meer uit. Nu kan je 2 dingen doen. Pijpje eraf zagen en gat groter maken en dan groter pijpje oplassen. Of pijpje eraf gat groter , beetje verder gaatje boren uitvijlen en terug een uitlaat pijpje. Ik heb dus 2 grotere uitlaat pijpjes. Als ik wil kan ik dus een demper van proma of leo erop zetten. Mijn uitlaat pijpjes staan ook recht 90° graden. Als je nu je sito er terug onder zet en gaat rijden zal je wel vliegen. Ik rijd nu met mijn getuned sitoke 70 75. En trekken als een zot ......

Origineel potje. Nu veel kan je aan dit potje doen denk je maar het geen wat binne in het grote potje zit dat is een heeeeeel stome en dome begrenzer. Het zijn allemaal kamertjes dus de uitlaatgasen moeten de weg volgen en dus niet hun zin doen. Nu als je deze weg wilt moet je alles open slijpen. Nu als je potje open licht moet je alles weg slijpen of vijlen. Als je dat allemaal gedaan hebt las je alles mooi dicht en zet je er een 2de uitlaat pijpje op of vergroot het 1ste. Nu kan je ook een gatje boren bovenaan de inlaat flens voor dat hij de bocht neemt daar boor je recht door 2 gaatjes van 2.5 mm of 3 mm. Nu hang jeje potje terug onder je camino en lets ride. je zal zien je haald gemakelijk 65 maar dan moet hij pushen om 70 te halen.

Veel plezier.
DeTr0x
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Next

Return to Poll Forum