AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Heb je kleine vraagjes ivm Honda Camino, stel ze hier...
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Interesse in paramotor/parapente of duovluchten? http://www.duovlucht.be/
-

clio-tuning - -= Moderator =-

- Images: 36
- Location: Londerzeel, Vlaams-Brabant / De Haan, West-Vlaanderen
Genoeg benzine? Naftkraantje open?
Hoe lang kon je 55-60km/h rijden? Als dit maar 1 straat ofzo was, kan het zijn dat uw carburator verstopt is. Na even wachten is hij weer vol gelopen en kan je weer even rijden,...
Al eens een andere bougie geprobeerd?
Hoe lang kon je 55-60km/h rijden? Als dit maar 1 straat ofzo was, kan het zijn dat uw carburator verstopt is. Na even wachten is hij weer vol gelopen en kan je weer even rijden,...
Al eens een andere bougie geprobeerd?
-

of ontseking sta evve een paar slagen overslaat
?
moest het een lichte vastloper zijn dan zal die na 2 meter niet in gang schieten denk ik hoor want hij zit dus licht vast bij een lichte vastloper
carbu kan het zeker zijn
?
moest het een lichte vastloper zijn dan zal die na 2 meter niet in gang schieten denk ik hoor want hij zit dus licht vast bij een lichte vastloper
carbu kan het zeker zijn
bouten overdraaien en verzieken is men doel !!
-

alex4421 - -= Expert Member =-

als je billekes in je vario redelijk los zitte kan dat kwaat maar ze kunne er niet uit shciete want er hangt nog zoon kleine ijzer beugelkes rond
mijn bordeaux project http://www.camino-tuning.be/projecten-f9/mijn-bordeaux-camino-t22366.html
-

den eli - -= Advanced Member =-

den eli wrote:als je billekes in je vario redelijk los zitte kan dat kwaat maar ze kunne er niet uit shciete want er hangt nog zoon kleine ijzer beugelkes rond
de billekes zullen altijd wat speling hebben !! maar wat je juist bedoel met uitschieten ? hoe bedoel ik dan ?
bouten overdraaien en verzieken is men doel !!
-

alex4421 - -= Expert Member =-

$waanské wrote:ik heb dus een GROOT PROBLEEM
ik was daarjuist men varioblokje aan het uitteste , hij reed een goei 55-60 ,men gas bleef hangen en ineens viel men motor uit een 2 meter erna sloeg hij terug aan
er zit dus nieuwe cilinder en piston op (en carbu)
ik ben al BANG voor het antwoord !!! (zit met spanning te wachten op antwoord)
kan kleine warmloper zijn: niet mee inzitten en gewoon blijven gaan (maar volgens mij sta je dan ook wel op een wat te arm mengsel .. , dus indien mogelijk wa rijker zetten
-

RD - -= Camino Freak =-

carbu is geregeld door iemand die al iets van 30 jaar aan camino's werkt (en andere brommers)
zijn jullie zo goed als zeker dat het men carbu is ???
ik heb ongeveer men straat kunne uitrijde ja dan voelde ik een schok stopte hij met draaien en kreeg een 2de schok en toen ging hij weer !!
ik was daarjuist een nieuwe gaskabel gaan halen en ik vroeg aan die man wat de oorzaak kan zijn en hij zei : het kan dat je ontsteking niet goed macheert en dat hij geen vonken meer krijgt en dat ie daardoor uitvalt en terug aanslaagt ....
zijn jullie zo goed als zeker dat het men carbu is ???
ik heb ongeveer men straat kunne uitrijde ja dan voelde ik een schok stopte hij met draaien en kreeg een 2de schok en toen ging hij weer !!
ik was daarjuist een nieuwe gaskabel gaan halen en ik vroeg aan die man wat de oorzaak kan zijn en hij zei : het kan dat je ontsteking niet goed macheert en dat hij geen vonken meer krijgt en dat ie daardoor uitvalt en terug aanslaagt ....
- $waanské
- -= Camino Freak =-

Ik had een proma attack (die is gesneuveld op nen borduur).
ik reed daar 45mee (tis nen A).
als ik nu een nieuwe koop (circuit), wa zyn de prestaties dan en hoe kan ik hem dan terugzetten op ong 45 (mss laat ik hem als e snelheid aanvaardbaar is)?
ik reed daar 45mee (tis nen A).
als ik nu een nieuwe koop (circuit), wa zyn de prestaties dan en hoe kan ik hem dan terugzetten op ong 45 (mss laat ik hem als e snelheid aanvaardbaar is)?
MATIG UW KINDEREN!!!! DENK AAN MIJN SNELHEID !!!!!
- Nipples
- -= Newbie =-

Bedoel je met schok dat het net was of er blokkeerde even iets? Of dat er even iets (veel) stroever liep? Of eerder gewoon uitvallen en uitbollen?
Haal uw cilinder er eens af en controleer die eens op schade...
Zou wel eens kunnen dat het een warmloper was.
Haal uw cilinder er eens af en controleer die eens op schade...
Zou wel eens kunnen dat het een warmloper was.
-

RD wrote:$waanské wrote:ik heb dus een GROOT PROBLEEM
ik was daarjuist men varioblokje aan het uitteste , hij reed een goei 55-60 ,men gas bleef hangen en ineens viel men motor uit een 2 meter erna sloeg hij terug aan
er zit dus nieuwe cilinder en piston op (en carbu)
ik ben al BANG voor het antwoord !!! (zit met spanning te wachten op antwoord)
kan kleine warmloper zijn: niet mee inzitten en gewoon blijven gaan (maar volgens mij sta je dan ook wel op een wat te arm mengsel .. , dus indien mogelijk wa rijker zetten)
ik had hetzelfde probleem ma dan wel om de 20m da hem uitviel en trug in gang schoot.
draadje van de bobijn gaf gewoon een slecht contact...
maar warmloper is ook mogelijk
MATIG UW KINDEREN!!!! DENK AAN MIJN SNELHEID !!!!!
- Nipples
- -= Newbie =-

Dacht al met enige logische redenering dat het zoiets moest zijn.. Maar de onzekerheid he
... Bedankt..
Ik heb met mino een klein probleempje... Vroeger reed die maar 35-40 (standaard, sito), maar als ik een lange steile helling naar beneden kwam, dan ging mijn metertje ver vooruit, 70 ofzo.. Tegenwoordig heb ik een FA ster en rijd ik netjes 45, maar sindsdien wil ie niet meer op hogere toeren schieten en blijf ik bij de steilste hellingen maar max 50 doen.. Nu heb ik gemerkt dat zelfs wanneer het achterwiel van de grond staat hij niet meer op hogere toeren komt, wat vroeger wel zo was...
Na even proberen heb ik gemerkt dat wanneer ik mijn luchtfilter er half uittrek hij dat wel doet..
Iemand mogelijke oplossingen? Ik heb nog een carbu van 21mm, maar dat is wss heel veel... ?
Ik heb met mino een klein probleempje... Vroeger reed die maar 35-40 (standaard, sito), maar als ik een lange steile helling naar beneden kwam, dan ging mijn metertje ver vooruit, 70 ofzo.. Tegenwoordig heb ik een FA ster en rijd ik netjes 45, maar sindsdien wil ie niet meer op hogere toeren schieten en blijf ik bij de steilste hellingen maar max 50 doen.. Nu heb ik gemerkt dat zelfs wanneer het achterwiel van de grond staat hij niet meer op hogere toeren komt, wat vroeger wel zo was...
Na even proberen heb ik gemerkt dat wanneer ik mijn luchtfilter er half uittrek hij dat wel doet..
Iemand mogelijke oplossingen? Ik heb nog een carbu van 21mm, maar dat is wss heel veel... ?
Transforma il meglio in 'massimo'
-

killingsnake - -= Moderator =-

je wilt opvoerstukken erop zetten om een probleem op te lossen. Dit kan, maar ik zeg nu maar iets, binnekort ebde nen 70cc me hpi enz der op gezet en rijd hij ma 10 per uur. Je moet eerstzien vanwaar het komt
ebde me die fast arrow ster ook de gewichtjes vervangen? en welke kleur heeft uw bougie?
mvg,
mvg,
°65cc Polini AC
°Proma Circuit
°Fast Arrow Riem
°Vario 6-Bil
----------------------------
°Proma Circuit
°Fast Arrow Riem
°Vario 6-Bil
----------------------------
-

metsinsons - -= Expert Member =-

Met die FA ster kreeg ik gloednieuwe FA gewichten bij, witte... Kleur bougie bekijk ik morgen.. Dat van die 21mm was maar een gedacht.. Ik zit met het idee dat hij niet genoeg lucht krijgt, aangezien wanneer ik de filter er half uit trek hij zo meer lucht krijgt en ook veel meer toeren kan maken.. Normaal hoor je tevreden te zijn met 45 maar ben ik niet, want ik denk en hoor dat ie meer kan.. Sinds die ster erop staat zijn zijn toeren altijd aan de lage kant geweest.. Mss iets niet onbelangrijks is ik hoor wanneer ik aan 40 kom ineens veel minder toeren begint te maken, alleszins, zo lijkt het aan het geluid, maar daarmee gaat een snelle acceleratie gepaard tot 45 of iets meer... Ik weet het, klinkt onzin, minder toeren en toch sneller gaan, maar dat ligt mss aan de vario...
-

Bougie is ietwat zwart, maar nu zo niet spectaculair zwart dat em zwart ziet... Nu nog een bijkomend probleem is dat de schroefdraad van mijn cilinderkop naar de knoppen door ernaar te kijken.. Blijkbaar heb ik vorige keer toen ik bougie verving die er ietwat scheef opgezet, en de positie zoals die nu staat is echt niet normaal, scheef...
Zitten ook scherven in van schroefdraad want zat dikke splinter in mijn vinger toen ik voelde, dus ga morgen losmaken en zien of er geen zijn ingevallen..
Iemand die in de buurt woont en zo'n kop heeft? (50cc)
En voor mijn probleem dat ik niet op hogere toeren kom bergaf... ik denk met wat bijstellen carbu er wel kom, dus aangezogen lucht is niet echt het probleem.. Mss dat die gewichten niet goed kloppen?
Iemand die in de buurt woont en zo'n kop heeft? (50cc)
En voor mijn probleem dat ik niet op hogere toeren kom bergaf... ik denk met wat bijstellen carbu er wel kom, dus aangezogen lucht is niet echt het probleem.. Mss dat die gewichten niet goed kloppen?
-

ik kan aan proma low-boy komen,
maar nu wou ik weten hoe de prestaties hiervan zijn, en of iemand een foto heeft hoe die staat op camino...
maar nu wou ik weten hoe de prestaties hiervan zijn, en of iemand een foto heeft hoe die staat op camino...
born as a racer dies like a racer
Return to Opknappen & Opdrijven