AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.

Re: kleine vraagjes topic

Je camino opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

Postby jerre caers » Sun 27 Sep 2009, 11:12

killingsnake wrote:Bij standaard veren slaat je koppeling al aan bij (ik zeg nu maar iets) 2500 toeren, en je rolanti staat ongeveer op 1500.

Als je straffere veren steekt, dan moeten je toeren eer je koppeling aanslaat al een pak hoger zijn. Je zou het kunnen vergelijken met een schakelbrommer waar je pas later in toeren je koppeling loslaat bij vertrek dan normaal: je gedreven wiel begint snel te accelereren, in die zin zo snel dat je op je achterwiel trekt.

Het is te zien wat je precies wilt: ik heb 15% veertjes van peugeot gekocht van espower, het schijnt dat je met 25% al niet meer normaal kan vertrekken als je camino al goed is opgedreven...

en gaat dit dan geen probleem geven bij het starten als ik nu straffere veren steek? en wat vind je van jou trekveren? zou je er nog straffere aanraden aan mij? (dus 20% ofzo) (en hij is niet opgefokt, rijd er maar 55)maar het is wel nog de bedoeling dak nog normaal kan vertrekken zoals je zelf zegt... hij zou gwn zonder probleem een wheelie moeten kunne trekken als ik wa gas geef :d

dus , de koppeling gaat gwn in een keer hard aanslaan waardoor je hard optrekt en de brommer vooruit vliegt?

grtz jerre

grtz
Last edited by jerre caers on Sun 27 Sep 2009, 11:26, edited 1 time in total.
Image
jerre caers
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

google adsense
Google

Postby killingsnake » Sun 27 Sep 2009, 11:26

Maar je wilt origineel blijven qua setup, en dan nog wheelies kunnen trekken? Das een beetje tegenstrijdig, je moet motorkracht hebben om dat te kunnen leveren... Zelfs met een standaard schakelbrommer is autowheelies moeilijk, moet je je toeren heel hoog halen, en dan koppeling in 1 keer loslaten, niet gezond, niet mooi, trekt op niks en het is bijna een wheelie 'sur place'...

Als je nu straffere veren gaat steken ga je mss wat rapper optrekken, je koppeling gaat een paar seconden slippen mss, en dan gaat je motor zakken naar het normaal aantal toeren.
Transforma il meglio in 'massimo'
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Postby jerre caers » Sun 27 Sep 2009, 11:29

killingsnake wrote:Maar je wilt origineel blijven qua setup, en dan nog wheelies kunnen trekken? Das een beetje tegenstrijdig, je moet motorkracht hebben om dat te kunnen leveren... Zelfs met een standaard schakelbrommer is autowheelies moeilijk, moet je je toeren heel hoog halen, en dan koppeling in 1 keer loslaten, niet gezond, niet mooi, trekt op niks en het is bijna een wheelie 'sur place'...

Als je nu straffere veren gaat steken ga je mss wat rapper optrekken, je koppeling gaat een paar seconden slippen mss, en dan gaat je motor zakken naar het normaal aantal toeren.

dus conclusie : het is de moeite waard maar, gaat je koppeling het dan niet zwaar te verduren krijgen?
+ welke veertjes raad je mij dan aan?

welke set up hebben carlos en carlito in hun filmke ? die hadden tog alles ori me straffere trekveren?
Last edited by jerre caers on Sun 27 Sep 2009, 11:37, edited 1 time in total.
Image
jerre caers
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Postby Sander » Sun 27 Sep 2009, 11:35

Steek eerst eens een 65cc/70cc een proma, een 21mm carbu een andere vario en dan straffere trekveertjes en je zal wel autowheelies trekken hoor :wink:
Als de kat van huis is, is er nog steeds het poesje van de buurvrouw ! :P

Mijn projekt
Sander
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby jerre caers » Sun 27 Sep 2009, 11:59

sander wrote:Steek eerst eens een 65cc/70cc een proma, een 21mm carbu een andere vario en dan straffere trekveertjes en je zal wel autowheelies trekken hoor :wink:

jup i know , ma ik wil hem ni kwijtspelen, heb er egt al te veel ingestoken om hem zomaar weg te geven aan die smurfen :d

ik ga tegen januari nog een blokske maken , helemaal gereviseerd en volop getuned :twisted: daarmee kan k dan gaan vlamme , maar mn ander houd ik binne de perke :wink: :-D

dus help me nu al verder met dees vraagske :-D

ieee
Image
jerre caers
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Postby killingsnake » Sun 27 Sep 2009, 12:17

Ik wou gewoon zeggen dat je geen autowheelies kunt maken met standaard setup.. Je kan met die trekveertjes mss iets sneller zal optrekken, maar je koppeling krijgt het inderdaad zwaar te verduren...

De koppeling gaat bij een standaard setup niet ineens aanslaan en dan zo ineens hard beginnen accelereren. Je motor ontbreekt de kracht om de koppeling hard tegen het koppelingshuis te duwen, je gaat wel iets sneller optrekken maar je koppeling zit gewoon te slippen..
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Postby jerre caers » Sun 27 Sep 2009, 13:37

killingsnake wrote:Ik wou gewoon zeggen dat je geen autowheelies kunt maken met standaard setup.. Je kan met die trekveertjes mss iets sneller zal optrekken, maar je koppeling krijgt het inderdaad zwaar te verduren...

De koppeling gaat bij een standaard setup niet ineens aanslaan en dan zo ineens hard beginnen accelereren. Je motor ontbreekt de kracht om de koppeling hard tegen het koppelingshuis te duwen, je gaat wel iets sneller optrekken maar je koppeling zit gewoon te slippen..

wat zou gij doen als ge mij waart ? niet te straf zetten ? maar tog iets straffer dan de ori trekveertjes?

2de vraag :

Hoe rodeer je een gietijzer:

Bij plaatsing goed insmeren met olie.
Wat extra olie met je naft mengen kan zeker geen kwaad (wat extra rook maar dat is niet zo erg)

Relatief traag optrekken, en ongeveer 30 - 40km/h rijden.
Voor een goeie 300km

Dan mag je uw snelheid en optrekken stillaan verhogen.
Tot je ongeveer aan 500km bent.
Tegen dan moet je hem al op zijn top gereden hebben (vanaf 400km ofzo)

Dit alles doe je met ontgrensde vario en sito potje.

Na die 500km mag je de vario ring en leovince en terug onder steken en rij je 25 km weer met gas bijna niet open en dan rij je 25 km door hem regelmatig op volle toeren te laten komen.

Zo, nu is je cilinder perfect gerodeerd!

dit staat in de stickies , nu is mn vraag als ge da allemaal doet met sito zoals er bij staat maakt ge uw cil dan ni sloom? of moet da gwn zo en opt laatste pas uwe leo eronder ? en moogt ge dan de eerste 500 km ni snel rijden, ni hard optrekken en ni hoog in toeren gaan?
grtz
Image
jerre caers
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Postby Sander » Sun 27 Sep 2009, 13:46

300km heb ik met potje gereden nooit langer dan 10s de gas vol open en dan erna men leovince en nog rustig rijden...

Nee je maakt je cilinder niet sloom :?
Als de kat van huis is, is er nog steeds het poesje van de buurvrouw ! :P

Mijn projekt
Sander
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby alex4421 » Sun 27 Sep 2009, 13:47

ik denk dat het de bedoeling is om gwn dat uitzetten eerst goed te krijgen(van de zuiger enzo) met de sito
en dan losrijden met de leovince
bouten overdraaien en verzieken is men doel !!
Image
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Postby killingsnake » Sun 27 Sep 2009, 13:57

Slome cilinder = uitlaatpoort die vol komt te zitten met kool, zelfde als met de uitlaat. Slome cilinder krijg je door een iets te rijke afstelling (wat je het liefste hebt) en dan nog continue in lage toeren rijden waardoor je alles onvolledig verbrand.

Als je het zo doet zoals beschreven is zou het perfect moeten gaan.. Zonder sito gaan rijden mag ook, je moet gewoon streng zijn voor jezelf en gewoon weg je toeren laag houden..
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Postby jerre caers » Sun 27 Sep 2009, 14:08

owke , merci voor de replies , ik weet genoeg :wink:

tis omdak een nieuwe gewone 50cc van clio wil kopen.

grtz
Image
jerre caers
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Postby jerre caers » Sun 27 Sep 2009, 20:23

als ge ne vario of een vliegwiel gaat afdraaien , hoeveel moet daar dan af? (als ge er te veel afdoet kan dat miss leiden tot ontstevigheid of kans op plooien/breken...)

ik ben van plan om dus een nieuwe cil te kopen en iets straffere trekveren. nu mn vraag is , zouk ni beter wachten met die trekveren omdak anders tijdens het roderen miss teveel hoge toeren ga maken? of kunnen die egt geen kwaad als ge er een beetje op let?

grtz jerre
Image
jerre caers
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Postby jerre caers » Sun 27 Sep 2009, 21:34

dit is nog een mogelijkheid dat ik bedacht heb met een paar maten heb het uitgewerkt:
Image

ofwel kunt ge ook uw vijs waar uw gaskabel insteekt er zo ver mogelijk in of uitdraaien waardoor ge uw gas meer of minder kunt opendraaien.

tis dus de bedoeling om een gat in uw snelgat te boren en in het schijfje warop uw gaskabel zit moet ge een banaanvormig stukje uithalen. in da gat steekt ge een vijsje met achteraan een stukje waardoor ze er nie uit kan. als ge het vijsje er helemaal in duuwt dan rijd hij maar half zo snel omda ge uw gas maar half open kunt trekken. als ge het er een beetje uithaalt dan rijd hij zijn gewone (dus onbegrensde) snelheid.

tis maar een ideetje , zeg maar wat je er van vind :wink:

grtz jerre
Image
jerre caers
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Postby killingsnake » Sun 27 Sep 2009, 23:10

Je kunt met halfgas met een wat opgedreven motor ook naar je top gaan (of toch bijna), maar gaat gewoon minder snel..

Is zelfdiscipline nu zo moeilijk op te brengen? :-D
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Postby jasper wauters » Sun 27 Sep 2009, 23:55

als je een vete setup hebt, zou ik het moeilijk hebben om me in te houden.

Maar als je een 2dehands cilinder koopt met de piston en zuigerveren die erin zaten, moet dan nog roderen?
veni, vidi, vaginali, ik kwam en zag dat het kut was ^^

Mijn "nieuwe" blauwe mino
jasper wauters
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Images: 0

PreviousNext

Return to Opknappen & Opdrijven