Page 1 of 1

stationaire sproeier originele keihin carburator demonteren-kuisen

Posted: Thu 02 Jun 2022, 00:32
by camino_expert
beste leden

het heel veel voorkomend voorval bij de honda camino
een vuile carburator
soms is gewoon kuisen niet genoeg
er is een topic hier op het forum met nog zichtbare foto's
maar dit is zonder het kuisen of uithalen van de verstuiver (lange sproeier onder de gewone sproeier)
van deze zal ik later nog foto's zetten
nu eerst van da carburators vanaf 1978

de eerste org keihins 1976-77 is het moeilijker
ook van deze volgt nog een uitleg

het gaat over de stationaire sproeier
als deze dicht zit
helpt zelfs ultrasoon niet
en er zo inprikken zonder hem eruit te halen helpt 9 op 10 ook niet
het gaatje waar gekuist moet worden is amper 0.3 a 0.4 mm
als dit potdicht zit met klevende oude 2 takt olie is er een probleem

als bvb u brommer met choke naar voor blijft draaien
en rijden lukt wel
met choke naar achter , bij stilstand hapert hij en valt uit

9 op 10 zit de stationaire sproeier gewoon dicht

hier enkele foto's van waar deze zit
hoe je hem er uit trekt en kuist
op de voorlopig laatste foto ziet u dat er een klein stukje (draad stalen borstel)door geraakt is
dat moet u met de versteltang er door keuteren , heel dicht pakken dat u het er stevig kan induwen
met de stationaire sproeier draaien
dit word wel een gewoonte :)
ik kuis deze carbu's nog heel veel
let op , nog nooit gedaan ,
als het niet lukt met de houtschroef
het kan ook mislukken

later maak ik dit topic nog beter
ik zal de gehele kuisprocedure zetten
moesten er vragen zijn stel ze gerust
ik hoop dat het al iets duidelijker word , de meest voorkomende reden waarom de carbu zelfs na gewone kuisprocedure nog stilvalt
die chinese dingen wabron en de rest trekt op niet veel , tja origineel is altijd het beste
95% van de originele krijg ik terug inorde
succes gewenst
word vervolgd
mvg