Page 1 of 2

Probleem alu 65cc - piston

Posted: Sun 11 Jan 2015, 07:15
by homertje
Weet iemand raad?
Ik heb een alu cilinder 65cc gemonteerd maar de piston botst tegen de cilinderkop. Bijgevolg blokkeert die. De pistonrand komt iets uit de cilinder op hoogste punt. Is dit een gekend probleem? Is er een goede oplossing voor?

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Sun 11 Jan 2015, 10:39
by Intercooler
Andere piston kopen die niet tegen de cilinderkop botst lijkt mij de beste oplossing.
Je had dit toch nog niet met je oude 49cc veronderstel ik?

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Sun 11 Jan 2015, 11:33
by Madmac
Probeer gewoon eerst een tweede voetpakking, de papieren. Is dit niet voldoende, dan zijn er 1 mm dikke koppakkingen te verkrijgen, die zijn dus dubbel zo dik als de standaard. Die dikke koppakking heeft bromfietsen Kurt te koop staan.

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Sun 11 Jan 2015, 13:34
by hondaman
kop bijwerken,
piston bijwerken,

die dubbele pakking is maar geknoei he

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Sun 11 Jan 2015, 13:44
by Madmac
Bullshit, werkt perfect en is in 99% van de gevallen de perfecte oplossing.

Kop of piston bijwerken zonder de juiste kennis is pas knoeien !

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Sun 11 Jan 2015, 15:14
by homertje
Inderdaad heb ik dit probleem niet met de gewone 49cc cilinder.
Ik zal de dikke pakking proberen.
Op de piston staat een pijltje. Moet die nu omhoog of omlaag wijzen ? De piston heeft ook aan 1 zijde een opening, zit die omhoog of omlaag?

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Sun 11 Jan 2015, 16:22
by hondaman
opening omhoog

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Sun 11 Jan 2015, 16:24
by hondaman
Madmac wrote:Bullshit, werkt perfect en is in 99% van de gevallen de perfecte oplossing.

Kop of piston bijwerken zonder de juiste kennis is pas knoeien !
en toch blijft het geknoei,

das brikoleur oplossing 2 dichtingen,

de dikkere koppakking is iet anders da blijft 1 stuk!

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Sun 11 Jan 2015, 17:13
by Intercooler
Hoeveel mm steekt die piston eruit?

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Sun 11 Jan 2015, 20:12
by hondaman
ja trek ies e fotoken en post het ies,

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Tue 13 Jan 2015, 22:52
by Thhomas
homertje wrote:Inderdaad heb ik dit probleem niet met de gewone 49cc cilinder.
Ik zal de dikke pakking proberen.
Op de piston staat een pijltje. Moet die nu omhoog of omlaag wijzen ? De piston heeft ook aan 1 zijde een opening, zit die omhoog of omlaag?

Het pijltje wijst naar de uitlaat, dus pijl naar beneden. op u standaard zuiger staat er EX, van exhaust dus.

Let op met de segmentsluiting, bij zuigers met 1 segment zoals Malossi zit de sluiting vh segment schuin onderaan.

Het pijltje is het belangrijkst en de sluiting van het segment mag nooit over een poort bewegen, altijd tussen 2 poorten.

Best is altijd 1 koppakking te gebruiken, voetpakkingen kan je zonder probleem meerdere gebruiken, ik heb ooit nog bij mijn aluminium Fast Arrow met meteor zuiger 3 of 4 voetpakkingen moeten gebruiken zodat zuiger niet tegen de kop kwam.

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Wed 14 Jan 2015, 22:12
by killingsnake
Moest het je storen een dubbele voetpakking te gebruiken, er valt bij bepaalde zaken (meestal zaken voor autoonderdelen en dergelijke) pakkingspapier te koppen, soort karton waar je zelf pakkingen uit kunt snijden. Als je wat handig bent kun je daar een nette pakking uit snijden :). Maar heb zelf maar 1 keer dubbele voetpakking moeten plaatsen, en ondervond geen problemen. Het komt regelmatig voor ja.

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Fri 16 Jan 2015, 08:40
by Deckertje
Ik heb in het verleden ook al dubbele voetpakkingen gebruikt, en ik heb daar ook nooit problemen mee gehad.

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Fri 16 Jan 2015, 16:48
by homertje
Ik zal eens proberen met dikkere pakking

Re: Probleem alu 65cc - piston

Posted: Sat 17 Jan 2015, 13:43
by Deckertje
laat je nog iets weten hoe het gegaan is?