Hallo,
heb vandaag even gekeken naar mijn honda camino achter in de schuur. Deze heeft een jaar stilgestaan en had wat vrije tijd dus ...
Om dit kort te houden. Heb hem wat opgekuist en kom erachter dat de onsteking niet meer werkt.
Alles met een weerstandsmeter doorgemeten. Alles is inorde van vliegwiel tot bobijn. Maar de weerstand over mijn bobijn is 800 ohm, iemand enig idee of dat dit zo hoort?
Hoe kan ik checken of mijn bobijn kapot is? Bougie heb ik al vervangen , dit is niet het probleem.
Andere mogelijke oorzaken?
Vriendelijk Bedankt
Mvg
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Geen ontsteking
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Geen ontsteking
800 ohm is veel te veel.. Hoe heb je die gemeten? Normaal is dat via je wit/zwarte kabel en (goed ontblote/opgeschuurde) bevestiging/massa bobijn.
In officiele en haynes handleiding vind ik niet direct een specifieke waarde.. De laatste meting dat ik deed op camino bobijnen waren 0.8 en 1.2 ohm, redelijk normaal in mijn ogen. Je kan een meetfout krijgen als op oxidatie meet dus sluit dat wel uit
In officiele en haynes handleiding vind ik niet direct een specifieke waarde.. De laatste meting dat ik deed op camino bobijnen waren 0.8 en 1.2 ohm, redelijk normaal in mijn ogen. Je kan een meetfout krijgen als op oxidatie meet dus sluit dat wel uit
Trasforma il meglio in 'massimo'
Re: Geen ontsteking
draai uw bougie eruit,
hou de bougiekabel zonder bougiekop tegen de kader,
draai met uw vliegwiel, vonkt hij nu??
zwart/Witte kabel zit nog vast? eens proper gemaakt?
achter het vliegwiel de visplatineekes, een tussen gaan met fijn schuurpapiertje
opnieuw proberen om te vonken.
het zijn deze veraderlijke dingetjes dat u uren bezig houd
hou de bougiekabel zonder bougiekop tegen de kader,
draai met uw vliegwiel, vonkt hij nu??
zwart/Witte kabel zit nog vast? eens proper gemaakt?
achter het vliegwiel de visplatineekes, een tussen gaan met fijn schuurpapiertje
opnieuw proberen om te vonken.
het zijn deze veraderlijke dingetjes dat u uren bezig houd
Accellerati Incredibus
Re: Geen ontsteking
-ik heb dit inderdaad fout gemeten zie ik juist, de weestand tussen zwart-wit(geel) draad en mijn bougiekop is 10 ohm
- wanneer ik de bougie tegen mijn cilinder houdt en het vliegwiel laat draaien, geen vonk.
-zal is wat tussen mijn platinkes schuren
- hoe controleer ik de massa van mijn bobijn, gewoon kijken of er nergens roest zit tussen mijn bobijn en achterbrug?
Alvast bedankt
- wanneer ik de bougie tegen mijn cilinder houdt en het vliegwiel laat draaien, geen vonk.
-zal is wat tussen mijn platinkes schuren
- hoe controleer ik de massa van mijn bobijn, gewoon kijken of er nergens roest zit tussen mijn bobijn en achterbrug?
Alvast bedankt
Re: Geen ontsteking
heb alles gedaan dat hierboven vermeld is , al de roest weggeschuurd op acterbrug voor de massa van bobijn.
tussen platinnekes geschuurd.
nog steeds geen vonk.
kan het zijn dat er iets mis is met mijn elektromagneet dan ?
tussen platinnekes geschuurd.
nog steeds geen vonk.
kan het zijn dat er iets mis is met mijn elektromagneet dan ?
Re: Geen ontsteking
de bobijn kan stuk zijn,
er kan een spoel van de onsteking geraakt zijn/kapot zijn bij het ooit demonteren van je vliegwiel,
moest je een werkende onsteking + bobijn hebben, kan je die er even opzetten,
natuurlijk is dat niet evident als je geen massa reservestukken liggen hebt,
succes
er kan een spoel van de onsteking geraakt zijn/kapot zijn bij het ooit demonteren van je vliegwiel,
moest je een werkende onsteking + bobijn hebben, kan je die er even opzetten,
natuurlijk is dat niet evident als je geen massa reservestukken liggen hebt,
succes
Accellerati Incredibus