Ik ben nu zeker dat mijn camino een b-klasse is .
Op mij cillinder staat p4 -> b-klasse cillinder.
Ik zou graag weten of het een mono of vario is .
Hoe kan ik dit gemakkelijk en betrouwbaar te weten te komen?
MVG
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
hoe mono of vario herkennen?
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
-
- -= Member =-
- Posts: 95
- Joined: Mon 17 Feb 2014, 22:16
- Location: erpe-mere
Re: hoe mono of vario herkennen?
Dit is mono:
Twee platte, vaste schijven met een vrij dun riempje. Dit heeft dus één overbrenging en is héél simpel.
Dit is vario 6 bill:
Variabele schijven en een riem van 12 a 14 mm breed. Dit systeem "schakelt" traploos van overbrengings verhouding.
Als de motor in de toeren gaat, zorgt middelpuntvliedende kracht dat gewichtjes in de voorste - beweegbare - schijf naar buiten willen. Daardoor gaan deze gewichtjes de schijf dichtknijpen. Dat dichtknijpen wordt door de achter varioschijf opgevangen doordat deze open kan gaan, terwijl een veer steeds tegendruk geeft. Zodat de voorkant en achterkant samenwerken om de juiste verhouding te bepalen.
Twee platte, vaste schijven met een vrij dun riempje. Dit heeft dus één overbrenging en is héél simpel.
Dit is vario 6 bill:
Variabele schijven en een riem van 12 a 14 mm breed. Dit systeem "schakelt" traploos van overbrengings verhouding.
Als de motor in de toeren gaat, zorgt middelpuntvliedende kracht dat gewichtjes in de voorste - beweegbare - schijf naar buiten willen. Daardoor gaan deze gewichtjes de schijf dichtknijpen. Dat dichtknijpen wordt door de achter varioschijf opgevangen doordat deze open kan gaan, terwijl een veer steeds tegendruk geeft. Zodat de voorkant en achterkant samenwerken om de juiste verhouding te bepalen.
- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]
Re: hoe mono of vario herkennen?
Verplaatst naar Opknappen & Opdrijven. Nog beter is kleine vraagjes topic
Madmacs' uitleg lijkt me meer dan duidelijk!
Madmacs' uitleg lijkt me meer dan duidelijk!