Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

cilinderkop 65cc malossi

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Bri100
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 38
Joined: Wed 05 Sep 2012, 15:26
Location: Lembeek halle

cilinderkop 65cc malossi

Post by Bri100 »

helow

heb eens een vraagje als ik een malossi 65cc ga plaatsen moet ik dan en 65cc cilinderkop steken,
of kan dit ook met de orginele ?

mvg
User avatar
sutra6969
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 99
Joined: Wed 20 Apr 2011, 11:23
Location: Beersel
Contact:

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by sutra6969 »

De originele is ok bij mijn weten , heb met Malossi of Polini in den tijd nooit een andere cilinderkop gestoken .

GrtZz
User avatar
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1293
Joined: Tue 31 Jan 2012, 11:06
Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by YaMaGa »

Dat gaat met de originele cilinderkop , maar als je voor de prestaties wil gaan is het tuurlijk beter dat je een 65 cc cilinderkop neemt hé
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not :D
vario@max

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by vario@max »

het doet wel iets,alle beetjes helpen... :-D
dan verbruik je meer,de cilinder kamer is groter bij een 65cc kulas...
de cilinderkamer is groter,waardoor er meer naft word aangezogen,en dus je meer kan verbranden
aangezien er meer naft is GROTERE VERBRANDING...en ja prestatie bevorderend 8)
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by ben999 »

vario@max wrote:de cilinderkamer is groter,waardoor er meer naft word aangezogen,

:lol:
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
vario@max

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by vario@max »

je begrijpt wel he,in de kamer is meer massa,dus ook meer brandstof :wink:
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by ben999 »

Het klopt niet helemaal hoor, het aangezogen mengsel is grotendeels afhankelijk van het slagvolume, het compressievolume heeft daar niet zozeer mee te maken. Wel kan het zijn dat de compressieverhouding, de vorm van de kop en de squishranden anders zijn waardoor een prestatie winst kan gehaald worden.
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Bri100
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 38
Joined: Wed 05 Sep 2012, 15:26
Location: Lembeek halle

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by Bri100 »

dus een orginele is ok ;)
vario@max

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by vario@max »

het slag volume standaard en het slagvolume met de 65cc kop blijft...het volume in de kamer word groter...
elke cilinder heeft wel een andere slag,sommige het zelfde...maar er is meer brandstof aanwezig dus ook meer kracht...
anders zou het ook nutteloos zijn van een 65 cc kop te monteren...niet dat er meer compressie is,daar is door mij nix van gezegt...de slag blijft,er is wat massa winst...
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by ben999 »

Het volume dat zich bevind in de kop tot aan het bovenste dode punt is het compressievolume. Wanneer de zuiger beweegt van het onderste naar het bovenste dodenpunt de hoeveelheid lucht die dan wordt verplaatst is het slagvolume, enkel dit volume zorgt ervoor dat er vers mengsel onder de zuiger in het carter wordt gezogen.

Stel u eens een heel groot compressievolume voor. Volgens u redenering zal de brommer dan heeel goe macheren? De eindcompressiedruk is lager naar vannant dat het compressievolume groter wordt, en dat is dan wel speciaal.. Het eerste wat dat die tuners doen is wel zorgen dat de eindcompressiedruk stijgt... Door het compressievolume te verkleinen :)

In principe is hoe hoger de eindcompressiedruk, hoe efficienter de motor. Het spijtige van de zaak is dat wanneer die extreem hoger wordt, ook de temperaturen spectaculair zullen gaan stijgen. Hierdoor zal detonatie meer kans krijgen en zal de winst in prestatie niet opwegen tegen alle verliezen door de hitte die ontstaat.
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
vario@max

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by vario@max »

dus jij wil zeggen dat een 65cc kulas geen zin heeft?
zoals ik al zei,meer drinken...
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by ben999 »

Dat heb ik niet gezegd, een 65cc kop past of de boring van een 65cc.. Met een 50cc kop kan je zuiger tegen je kop komen omdat die voor een kleinere boring is, dat is gewoon niet zoals het hoort, en dan kan je het mss met extra pakkingen oplossen, maar dat is beunwerk..
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Bri100
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 38
Joined: Wed 05 Sep 2012, 15:26
Location: Lembeek halle

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by Bri100 »

Dus het beste voor de piston en de kop is dat in een 65cc cilinder kop plaats ?
vario@max

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by vario@max »

Bri100 wrote:Dus het beste voor de piston en de kop is dat in een 65cc cilinder kop plaats ?
het is niet voor niets een 65cc kop...je kit kan er alleen maar vorderingen
mee maken t.o.v. een gewone standaard kop...
let op meer verbruik !!!
maar wel beter,en een 65cc kop is zeldzaam is ook alweer een stukje uniek
Bri100
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 38
Joined: Wed 05 Sep 2012, 15:26
Location: Lembeek halle

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by Bri100 »

okj merciekes maar waar vind ik deze nog niet meer gemakkelijk te vinden zeker ?
Locked