Page 3 of 10

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Mon 26 Oct 2009, 14:29
by Twister
clio-tuning wrote: Ik zal daar deze week eens tijd voor maken. :wink:
Heb nog een nieuwe Athena liggen, net zoals een nieuwe Fast Arrow. :)
Hey Clio. Jij ook alvast bedankt voor de moeite!

Wat betreft die Athena cilinder: dat is deels ook mijn eigen belang. Ik denk eraan of ik er eentje aanschaf om mijn DR te vervangen door een Athena. Op basis van een Athena zou ik dan misschien ook willen proberen zelf een uitlaat ervoor te maken.

Hopelijk lukt het je binnenkort de poortmap te maken.

Alvast bedankt!

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 14:39
by jasper wauters
OK, heb mij bezig gehouden met volledige gegevens van de biturbo.
In bijlage vind je dat poortmap, de timingen, de blowdown en de gegevens van de piston :d
Graag gedaan :p

ben nog bezig met H2, H3 en die 50 cc b-klasse van op scooterenminibikeshop :wink:

Edit:
Bijlage staat in een anders post mits deze gewijzigd is.!!

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 15:36
by Twister
jasper wauters wrote:OK, heb mij bezig gehouden met volledige gegevens van de biturbo.
In bijlage vind je dat poortmap, de timingen, de blowdown en de gegevens van de piston :d
Graag gedaan :p

ben nog bezig met H2, H3 en die 50 cc b-klasse van op scooterenminibikeshop :wink:
Die heb je erg mooi gemaakt! Ik zou willen dat ze er allemaal zo uitzien! :-D

Vind je het oke als ik hem in de eerste post erbij plaats (goed zichtbaar voor iedereen)?

Moet nu weg, maar ik zal vandaag nog eens kijken of jouw conclusie wat betreft laagtoerigheid van de cilinder obv door jou berekende blowdown van 25.

Thanks a lot!

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 15:49
by jasper wauters
ik heb een kleine aanpassing aangebracht aan het bestand, ik heb erbij gezet wat de boostpoorten, de exhaustpoorten en de spoelpoorten zijn.

En dat mag je gerust in je 1e post zetten.
Al hetgene ik nog post van gegevens mag je daar zetten als je ze goedkeurd ^^.

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 16:10
by jasper wauters
gegevens van de H2 cilinder staan in bijlage :wink:

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 16:14
by jve
jasper
hoe weet jij de graden van een poort?
heb jij een gradenschijf?

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 16:17
by jasper wauters
euh, ik print die afbeelding af, waar die timingen bijstaan.
Dan meet ik die hoeken op :wink:
Dus de hoek tussen de rechte lijn en de verbinding van het kruispunt van de rode lijn verbonden met het middelpunt van de cirkel.
Die doe je maal 2 dan heb je de timing :wink:

Dus als je echt 100% zeker alles wilt weten, zal je met profesionele meetaparatuur moeten werken
Of algebraisch berekenen, maar dat is al een dikke brok, daar zal me later eens mee bezig houden ^^
Maar er blijft een fout op je resultaat zitten omdat je eerst je poortmapke moet maken :roll:

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 16:36
by jasper wauters
gegevens van de H3 cilinder staan in bijlage :wink:
Ik heb mss wel een licht vermoeden dat deze gebeund is, vanwege de grote uitlaatpoort, kan dat?
Of zijn bij de P-cilinders ook de spoelpoorten groter?

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 17:04
by jasper wauters
gegevens van de 45km-cilinder van scooterminibikeshop

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 17:04
by jasper wauters
Dit is de laatste fiche die ik kan maken, omdat ik geen andere cilinders heb.
Als er iemand een fiche wilt van zijn cilinder, steek hem binnen, ik maak de fiche ervan

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 19:15
by tnerual
hey allemaal
al die poortmappen hebben me al zeer goed geholpen..
maar kan iemand me zeggen op welke cilinder ik me best kan baseren om een H2 te verbreden??
een P2 ofzo??


Bedankt
en heeft iemand misschien een duidelyke poortmap van een P3 of P4??

Heel erg bedankt!!

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 19:30
by Twister
tnerual wrote:hey allemaal
al die poortmappen hebben me al zeer goed geholpen..
maar kan iemand me zeggen op welke cilinder ik me best kan baseren om een H2 te verbreden??
een P2 ofzo??


Bedankt
en heeft iemand misschien een duidelyke poortmap van een P3 of P4??

Heel erg bedankt!!
Die staat in het topic, eerste pagina: Italkit 50cc P3

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 19:33
by Twister
jasper wauters wrote:ik heb een kleine aanpassing aangebracht aan het bestand, ik heb erbij gezet wat de boostpoorten, de exhaustpoorten en de spoelpoorten zijn.

En dat mag je gerust in je 1e post zetten.
Al hetgene ik nog post van gegevens mag je daar zetten als je ze goedkeurd ^^.
Ik ga geen poortmappen afkeuren... :wink: Er kan weining weinig fout aangaan, en die van jou zien er heel erg goed uit!

Enige waar ik terughoudend mee wil zijn is de conclusies trekken. Dat kan wel, mits goed onderbouwd (zodat anderen je conclusie kunnen begrijpen :wink:

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 21:47
by killingsnake
Ik heb het eens zitten vragen op een forum waar redelijk veel 'zware' tuners zitten. Blijkbaar is een blowdown van 25 al héél hoog voor een automaatje :?

je ziet wel op internet dat een blowdown van 22 ofzo laagtoerig is en 40 zéér hoogtoerig, maar dat is voor versnellingsbrommers, niet voor automaten blijkbaar..

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 23 Dec 2009, 22:21
by Twister
killingsnake wrote:Ik heb het eens zitten vragen op een forum waar redelijk veel 'zware' tuners zitten. Blijkbaar is een blowdown van 25 al héél hoog voor een automaatje :?

je ziet wel op internet dat een blowdown van 22 ofzo laagtoerig is en 40 zéér hoogtoerig, maar dat is voor versnellingsbrommers, niet voor automaten blijkbaar..
Het mooiste zou ik daarom vinden om het optimale toerental voor de cilinders voor Camino's te achterhalen. Polini heeft een mooie vermogensgrafiek geleverd bij de Polini LC, de rest moet je dus zelf achter aan gaan.
Door alle poortmappen voor Camino cilinders te verzamelen en te 'analyseren' adhv theorie van Graham Bell, wil ik proberen te achterhalen wat ongeveer de optimale toerentallen. Daar kan je vervolgens de rest van de setup van de Camino op af stemmen...

Voor wat het waard is: op deze en vooral deze behandelen ze ook cilinders voor automaten. Misschien wel interessant.