FOTO's van het project 100% klaar, helemaal onderaan!
Hier gaan we dan!het einde komt eindelijk in zicht!op een paar onderdelen na(die ik nog hopelijk kan vastkrijgen)heb ik alle stukken.een zoektocht die al 3jaar duurt en al heel veel geld gekost heeft.
ik heb vroeger een zalige tijd gehad met die 'oude' camino's.en ik heb altijd gezegd dat ik later nog 1tje ineen ging zetten.maar ik ben er wa ver ingegaan.het is begonnen met een paar nieuwe stukken...nu mis ik nog maar een handvol stukken
ik heb lang getwijfeld tussen een volledig originele (waar ik dan nog wa voor zou krijgen later) en een getunede met alles op en aan.
maar sinds 2maand geleden mijn beste maat(diegene die mij de honda camino heeft leren kennen 12jaar geleden)verongelukt is was de keuze simpel.er eentje maken zoals wij 12jaar geleden maakten.gewoon een grote cilinder en een ander uitlaatje want voor de rest was er toen nog niks om te tunen toch niet in deze omgeving ,en het uiterlijk een beetje aanpassen natuurlijk.dus dit project is dus ook opgedragen aan mijn beste vriend TOM GIELEN
dus zullen we is beginnen met de foto's van de onderdelen,het zijn ze allemaal nog niet he.als ik dat moet doen ben ik tot snachts bezig.maar het is toch al een groot deel.en ja ik ga er niet overal 'nieuw' bij zetten he:-D het is toch allemaal nieuw here we go:
-we beginnen natuurlijk met de originele papieren
-het kader (kleur maakt natuurlijk niet uit)
-het volledige balhoofdsetje
-de naftbak
-het naftkraantje
-tankdop met sleutels
-lijntjes+boogjes
-het achterrekje
-de foers(zeer duur origineel)alleen nog in het roze te verkrijgen
-de achterslijklap
-kort voorste slijklap(en ja ik weet dat er veel zijn die dat niet mooi vinden,maar smaak verschilt eh)
-plaatje onder bloklicht
-onderste van de zadel
-de zadel
-de korte achtervering
-ze zijn nu vervangen door deze chromé exemplaren(iets te hoog naar mijn goesting)
-en dit worden de hopelijk definitieve!:)
-de stervelgen(op foto met een beetje stof en vuil)ze liggen ook al bijna 3jaar op zolder
-rode ventiel dopjes
-de banden+binnenbanden hebben er 3km op zitten.daarmee een beetje vuil.
-ja de banden liggen al op de velgen zoals je ziet van het merk'hutchinson'dus heb ik geen fotos van de binnenbanden.maar ze zijn nieuw.
-kilometric blokje van het wiel
-voorste remplaat + as
-achterste remplaat
-de voor- en achter remblokken
-kort plat stuur
-stuurhouder(blokjes)
-complete originele rechtse gas+rem+decompressie handvatten(zeer kostelijk trouwens)
-linkse bevestiging voor remhende en voor de originele lichtknop
-de licht en claxon bediening
-remhandvatten
-handvatten,de ENIGE iets of wa witte die ik kan vinden.ik blijf zoeken maar deze worden het voorlopig
-alle kabels:rem,decompressie,kilometric
-5m witte gein
-nog wat remkabels attributen
-bloklichtbeugel
-het bloklicht
-het achterlicht
-de weerstand van de lichten(ziet wat vuil maar is nieuw!
-de kilometric tot 120 en verlicht
model
-de claxon
model
-de kabelbundel(wat aangepast,kabels van de battery en de pinkers eruit gehaald)
-de voetkappen
-de knoppen+veren van de zijkappen
-de zijkappen
-de achterbrug+luchtfilter
-de trappenas
-de zijpikkel
-de voetjes
model
-de bobijn
-het beschermkapje van de bobijn
-de boit heb ik stuk voor stuk moeten kopen.(was niet meer leverbaar in 1stuk)mijn leverancier heeft em nog gratis ineen gestoken omdat ik lang heb moeten wachten eer da al de stukken daar waren.maar da mag wel als je de prijs weet.daarmee geen fotos van binnenwerk.maar natuurlijk alles nieuw
-de achterkant van de boit.toch een mooi zicht he zo nieuw
-originele variopolie (zeer duur)lang op moeten wachten
-grote moer achterwiel
-de riem
-variohuis
-de vario zelf
model
-de ster
-de gewichten+moer en rondel
model
-de startblokken+veren
-de volledige koppeling
-de volledige caburator set
-rode naftdarm
-witte naftfilter
-vliegwiel+flens
-de linkercarterhelft
-de rechtercarterhelft
-de bussen van de carters
-al de dichtingen van de motor+lagers+moeren van de krukas
-de krukas origineel+lagers(komen nog andere fotos)
-drijfstang rolmentje
--een polini naaldlagertje+piston pen voor mijn ZETA
-de cilinder ik heb nog de keuze ZETA of PARMA
-de uitlaat: ja normaal ging het deze leovinci zijn.het nieuwe model(is al verkocht)
-dus nu zal het deze leo worden!prachtig uitlaatje!dankzij scorpy die nog 1wist liggen.
-de cilinderkop+decompressie setje.voor
-en na
-bougie+kop(waterdicht)
-ik heb nog een extra bougie gekocht moest ik em ooit ingang zetten,deze is nen 8 van ngk,mijn andere is een bosch nr 7 allebij platinium natuurlijk
--een blauw grilleke
-de bouten en bourages van de carter
-alle onderdelen van de voorwiel as
-de cilinderbouten
-bout+rubbers van het kapje onder het bloklicht
-klemmentjes voor de naftdarm
-bussen trappenas(zeer moeilijk te vinden)
-beschermkapjes moeren achtervering
-grote rubber tank
-nog meer rubbers
-bussen+bouten bobijn
-dichting tussen luchtfilter en achterbrug
-bouten ontsteking
-grote bout+rondellen van het kader
-bussen+rubbers tank
-bouten+moeren achtervering
-bouten carburator
-bouten achterwiel
-hier nog een hoop inox bouten + rondellen en moeren.
-nog wat meer inox bouten,deze zijn o.a voor de motor die eindelijk bijna ineen kan!
dan heb ik me via deze site ook nog een koppelingstrekker aangeschaft dankzij...en ok slaag me niet dood he vriend maar ik ben u naam vergeten maar toch bedankt
dan nog een bus boitolie 75w90
en nog wat tts voor in het geval dak em toch wil starten(ik wil alles in huis hebben he )
en natuurlijk ook wat assecoires:) 2sleutelhangers voor elk set 1
ik heb nog een paar foto's van de werkzaamheden voor de spuitwerken:
ik ga mijn achterlicht onderin mijn achterrekje bevestigen,daarmee kan mijn kabel niet via de slijklap getrokken worden.daarmee maak ik een gat in men kader en trek men kabel door het kader tot aan het achterlicht.
de achterslijklap wordt ingekort,hier de foto van het afmeten
de afwerking heb ik aan een carrosier gelaten,omdat het perfect moet zijn natuurlijk.alles moet perfect zijn tot in de detail!hier het resultaat:
normaal ging ik het achterrekje niet toewerken maar met men overleden vriend gaat er een tekst op geairbrushed worden dus had ik plaats nodig.
ik heb de vijsen erin gelast en het gat toegelast.
de carrosier heeft het proper afgewerkt.kben mekanieker geen carrosier he
mijn achterbrug heb ik op aanraden van santa cruz laten poederlakken.eerst heb ik heel de brug helemaal ingevet tegen de tand des tijd Â
eerst de luchtfilter erin
de 2bussen van de trappenas erin
-de bobijn kijgt ook zijn plaats samen met het beschermkapje(werd ook voorzien van een vettig beschermlaagje)
-de trappenas erin,hij wordt vast bevestigd aan de achterbrug.zodat de as niet ronddraaid.
-de bout wordt ook bevestigd met locktight zodat hij zeker niet los komt
ik heb men mijn oude carterhelften terug tegen mekaar gevezen en zo maar begonnen:
dan het kader erop,en de kabelbundel door het kader trekken langs de gemaakte opening
model
de kabel langs achter uitvissen was iets moeilijker
daarna het stuurslot erin+de 2schalen op het kader gemonteerd!
de kogellagertjes erin met een serieuze kwak lagervet!
 Â
dan de foers,eerst de benen nog is tegoei van smeermiddel voorzien
daarna de naftbak,eindelijk alle nieuwe rubbers en bussen gebruiken die ik al 3jaar liggen heb!
een shot langs boven met de lijntjes en boogjes!nice he Â
de voorste remplaat klaargemaakt met nieuwe blokjes voor het voorwiel te monteren.
voila voorwiel gemonteerd,het kilometric blokje nog is goed ingevet!
de voorste slijklap,wel bevestigt met stripbandjes,de logische manier denk ik.op de foto schillen de kleuren van de stripbanden en de rest nogal maar int echt valt het nog goed mee.de kleur verandert nogal veel naargelang het licht dat erop valt.
het achterlicht wat aangepast voor omgekeerde montage!
het achterlicht wordt met ruitenkit geplakt,ik garandeer u dat da niet gaat lossen!!
en nu maar laten drogen! Â
meer ga ik er niet aan doen vandaag, hier nog een shot van de 'speciale paint'in de buitenlucht
tussen de meeste onderdelen doe ik een lapje anti-shock rubber voor de vibratie tegen te gaan.
voila het rekje erop.fotos van de boven kant zijn pas voor het einde.dat blijft nog even geheim Â
het achterlicht en stoplicht wordt aangesloten
met het rood 'glas' ben ik nog iets van plan maar voorlopig gaat het er zo op
het zadel+onderstel ineen gestoken en meteen gemonteerd!
RL
de achterslijklap,eindelijk krijgt alles zijn vorm!
alle bouten die niet origineel zijn worden door inox bouten vervangen.ook deze waarmee de achterslijklap mee is bevestigd
en toen kwam de domper van de dag,ik dacht ik ga even voorlopig mijn achterwiel monteren,want ik heb nog altijd mijn achterste remplaat niet.en ineens krijg ik mijn richting pijl op mijn achterband int oog!!da boerke van hier int straat heeft men band verkeerd erop gelegd. morgen maar direct terug gaan!
Â
de pas gepoederlakte onderdelen zijn eindelijk klaar voor montage:
alles wordt natuurlijk op koppel aangetrokken!
het stuur erop,het begint meer en meer op een camino te trekken
ik ben nog altijd opzoek naar handvatten naar mijn goesting maar de rest kan al gemonteerd worden
de zijpikkel werd ook voorzien van een nieuwe laag!!
maar ik heb nog even het kapje onder het licht erop gezet voor is te zien hoe het staat.niet slecht
de handvatten is gemonteerd.het valt wel mee maar ik ben nog niet helemaal content!ik heb er besteld maar ik ben benieuwd moest iemand er toch gezien let me know!de details vind je bij gezocht
dan kon ik eindelijk mijn achterwiel permanent monteren,want ik had nog geen remplaat.de band is ook in de goede richting gelegd,boitje gevuld,de polie gemonteerd en het rode hendeltje erop gezet!zoals je ziet is het rode ventieldop niet de exacte kleur van het hendeltje,dus moet ik de ventieldopjes ook die kleur geven het steekt te hard af
alleswordt natuurlijk met de moment sleutel aan getrokken deze keer met de kleine
dan was het tijd om de lagere veren te steken en ik vind het stukken beter staan!hier eerst het verschil van hoogte van de veren
ja tis maar een kleine kamer waar em op staat dus excuse voor de foto,nu ligt hij echt zoals ik het wil!komen nog veel betere fotos als hij in de zomer buiten staat natuurlijk
en tot slot heb ik nog is het 'mooie'wit op men banden getrokken,zeer spijtig want het past heel goed bij men mino.misschien dak het in de zomer nog is over doe.of te wel gaat het er allemaal af!
eerst een groeps foto op de foto staat men originele krukas maar na zeer lang twijfelen gaat deze vervangen worden door een dmp krukas.morgen foto.
vandaag heb ik alleen de bussen in de carters geperst,eerst wat locktide aan de bussen dan schuiven ze beter en daarna komen ze nooit meer los
daarna ze simpel tussen de bankschroef erin persen met de hulp van 2doppen
en voila het eindresultaat!das al voor vandaag.morgen gaan we verder met het plaatsen van de lagers,krukas en borrages!!
na het werk eraan begonnen!!eerst de carters lekker warm op 'de stoof'
even wachten en dan de lagers er mooi in laten vallen!dan even laten afkoelen!
de de eerste bourage erin,duwen totdat em gelijk zit met het carter
dan de andere kant,met een diepte van 6,5mm even checken met de schuifmaat!
eerst wat kit smeren voor een perfecte dichting
daarna de dichting erop.men carters heel even terug op de stoof,men bevrozen dmp krukas uit de diepvriezer,alles ineen steken en rustig duwen.een paar keer met de rubberen hamer kloppen en daarna geleidelijk aan de bouten aandraaien totdat de carters toe zijn.daarna nog is natrekken met de momentsleutel.de krukas is nog een beetje koud en draait nog wat stroef wat normaal is.daarna de overige dichtingen wegsnijden.
en voila vers uit de oven een volledig nieuw blokje.is nog steeds een beetje warm
nog een ander zichtpunt
zo dat was het weer voor vandaag.misschien morgen nog wat meer updates.misschien als ik tijd heb vant weekend dat ik de motor volledig kan monteren.....
voor te beginnen foto van de krukas die nu perfect gecentreerd staat!stond gisteren nog uit center!
eerst de onsteking,ik heb nog is een aparte foto genomen omdat de onsteking op de 1ste pagina verdwenen is
nieuwe boutjes erin en maar monteren! zalig na al die jaren hamsteren!!
de cal in de krukas en de flens erop
dan het vliegwiel!moet nog is wat opgeblonken worden.zal iets voort weekend zijn
even een frontal view
eindelijk men koppelings plaat uit de plastiek!steekt er al eeuwen in
en erop!zalig
al die stukken apart kopen man man da kost geld,zeker het volgende onderdeel 'het variohuis'
daarna de volledige vario erop originele 6bil
voor de liefhebbers nog een frontal picture
het membraan erop excuses voor de slechte foto maar heb em 5keer getrokken en dit was de beste,de lichtinval vergalt de foto
dan het spruitstuk,mijn collectie bouten is zienlijk aant slinken! moet vant weekend ook nog is gepoetst worden,ook nieuw materiaal wordt vuil
zo meer gaan we er vandaag niet aan doen,maar eerst nog wat pica's
eerst het frame eraf en zachtjes op men donsdeken gelegd
de motor erin met de inox bouten!
het spruitstuk en de andere motor delen na is goed proper gemaakt!
de caburator ineen steken,niet dat het echt nodig is maar een beetje kit op het spruitstuk voor extra dichting
en voila een volledige carburator
en recht de motor op!!
het polini naaldlagertje erin.
de zeta piston erop
eerst de motor goed in kitten
eerst een drupje tts op de piston en dan eindelijk de ZETA erop zalig
dan de cilinderkop+bougie!
en dan het grote moment!de montage van men oud model leovinci!!
dan is het tijd voor de zijpikkel
ik moest de krukas moeren nog vastzetten,hier de methode voor de homemade mensen vroeger had ik daar speciaal gereedschap voor..maar nu moet ik me behelpen met de middelen die ik heb
dan de dichting in het vliegwieldeksel,dat klein roestplekje heb ik daarna wel weggewerkt
vliegwieldeksel gemonteerd,moet later nog is tegoei opgeblinkt worden
daarna de voetjes,liggen al meer dan 4jaar hier .met deze is het allemaal begonnen!mijn 1ste aankoop
deze foto is speciaal voor den clio zie clio allemaal op zen plaats
met de gewichten op hun plaats kon ik de riem erop leggen
de rubber van de leo heb ik nog niet,maar die is besteld bij mopshop(thnx clio)even foto met demper
voordat ik het frame er terug opzet eerst nog wat fotos
dan het frame er terug op
[
eerst het zwart/wit kabeltje aangesloten,daarna de bougiekabel goed gelegd en de bougiekop erop gezet!
dan het naftkraantje erop,ik heb een half uur gezocht naar de moer niet gevonden,dus heb ik voorlopig een oude gebruikt,er komt dus nog zeker een nieuwe op!
dan de naftdarm met filter plus de klemmetjes erop
de darm perfect gelegd zodat hij niks kan hinderen
als laatste de gas kabel,eerst de witte gijn voorzien met de uiteindenkapjes
daarna de gaskalel aangesloten
hehe ik zen er moe van geworden dit was het voor vandaag,eerst nog wat foto's natuurlijk
de volgende update misschien volgend weekend,dan zijn de remkabels en de elektriciteit aan de beurt.hij geraakt stillekes aan af....
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Golden Project: EL toro's HC
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Golden Project: EL toro's HC
Last edited by el toro on Thu 24 Mar 2011, 15:50, edited 61 times in total.
Re: Golden Project: EL toro's HC
Nog meer foto's, ook de foto's wanneer hij 100% klaar was!