Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
95 tanken en zelf mixen .
Is betrouwbaar en goedkoper.. Wat ik allemaal heb gehoord en zelf een paar keer gezien heb wat ze er allemaal inkappen wat "2taktolie" zou moeten zijn...
Is betrouwbaar en goedkoper.. Wat ik allemaal heb gehoord en zelf een paar keer gezien heb wat ze er allemaal inkappen wat "2taktolie" zou moeten zijn...
Trasforma il meglio in 'massimo'
-
- -= Newbie =-
- Posts: 23
- Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
- Location: Veldhoven
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
oke snake,
dus wat ikzelf al dacht kan goed waarheid geworden zijn?@ thnks de 2 the 2takt pomp in nederland
maar wat er voor mij dan bij dan , bij die euro 95?
2takt olie? of wat is de benaming bij jullie? en wat is bij jullie het beste mix percentage? Want hier is da nie zo bekend meer...
dus wat ikzelf al dacht kan goed waarheid geworden zijn?@ thnks de 2 the 2takt pomp in nederland
maar wat er voor mij dan bij dan , bij die euro 95?
2takt olie? of wat is de benaming bij jullie? en wat is bij jullie het beste mix percentage? Want hier is da nie zo bekend meer...
-
- -= Expert Member =-
- Posts: 597
- Joined: Wed 10 Feb 2010, 20:45
- Location: Turnhout
- Contact:
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
ik meng met een 49CC een verhouding van 2.5
in mijn 65cc'tjes meng ik 3.5
nog nooit geen troep of last gehad met deze verhouding..
zelfs niet met inrijden.
in mijn 65cc'tjes meng ik 3.5
nog nooit geen troep of last gehad met deze verhouding..
zelfs niet met inrijden.
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
-
- -= Newbie =-
- Posts: 23
- Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
- Location: Veldhoven
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
@dhunted
en waarmee meng je dan? 2takt scooterolie ofzo?
en waarmee meng je dan? 2takt scooterolie ofzo?
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
2 takt olie, ja. Geen 4 takt olie of dergelijke, echt '2taktolie'. Liefst niet voor tuintoestellen, dat is meestal iets minder kwalitatief. Je vind al bussen voor 5 euro van goede kwaliteit, die perfect zijn voor een originele setup. Je kan zo duur gaan als 25 euro / liter voor echte castrol competitieolie, maar dat is onzin natuurlijk
De goede doe het zelf of brommerzaak heeft dat wel liggen
De goede doe het zelf of brommerzaak heeft dat wel liggen
Trasforma il meglio in 'massimo'
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Pino ga eens langs bij van den Hurk op de procinciale weg.
-
- -= Newbie =-
- Posts: 23
- Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
- Location: Veldhoven
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
@ remko; daar heb ik al een abonnementje liggen haha en zelfs hij kan die witte rook niet verklaren....
Maar dankzij alle hulp hier (die ik heb opgevolgd!) komt er nog steeds wit/blauwe rook!? ik heb vanmiddag het ori sito potje geprobeerd en toen was de rook nog erger en trok ie voor geen meter meer. kon alleen maar halfgas rijden, dus de proma ligt er maar weer onder. maar nog steeds rook..... nog iemand een idee, want die van mij zijn op
Maar dankzij alle hulp hier (die ik heb opgevolgd!) komt er nog steeds wit/blauwe rook!? ik heb vanmiddag het ori sito potje geprobeerd en toen was de rook nog erger en trok ie voor geen meter meer. kon alleen maar halfgas rijden, dus de proma ligt er maar weer onder. maar nog steeds rook..... nog iemand een idee, want die van mij zijn op
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
toevallig geen waterkoeling met een lek zeker?
Trasforma il meglio in 'massimo'
-
- -= Newbie =-
- Posts: 23
- Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
- Location: Veldhoven
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
nee killing, je hebt als t goed is (hierboven ergens) gelezen wat voor brommer ik heb....
dus geen waterkoeling nee
dus geen waterkoeling nee
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
PinOCamIno wrote:nee killing, je hebt als t goed is (hierboven ergens) gelezen wat voor brommer ik heb....
dus geen waterkoeling nee
woon jij in de buurt of miss zelfs in de korte kruisweg?dan heb ik je vanmorgen zien rijden.vanaf morgen staat daar in de straat een groene camino.maar heeft ie nog genoeg compressie?en anders toch carburateur schoonmaken.
i hope i didn't brain my damage
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Ik ben verslaafd geworden aan malossi 7.1 oliePinOCamIno wrote:@dhunted
en waarmee meng je dan? 2takt scooterolie ofzo?
gewoon die geur dat uit de uitlaat komt ik zou em laten draaien voor de fun
en de mooie blauwe kleur van de olie als hij uit de bus komt
1 nadeel tss de 17 en 22 euries per bus
tleven kan soms zo mooi zijn
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
oldie wrote:Ik ben verslaafd geworden aan malossi 7.1 oliePinOCamIno wrote:@dhunted
en waarmee meng je dan? 2takt scooterolie ofzo?
gewoon die geur dat uit de uitlaat komt ik zou em laten draaien voor de fun
en de mooie blauwe kleur van de olie als hij uit de bus komt
1 nadeel tss de 17 en 22 euries per bus
Een beetje hetzelfde als Putoline? DAT was bij ons DE referentie vroeger. Maar heb me laten vertellen dat de olie een beetje "te dik" is, en een beetje teveel van het goede voor onze Mino.
"une jeunesse sans camino c'est une jeunesse raté".
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Hehe, was maar om te lachen. Is typisch voor een watergekoeld 'iets' dat er witte rook ontsnapt als er een waterlek is.
Heeft hij vroeger netjes gedraaid of is het altijd al zo geweest?
Heeft hij vroeger netjes gedraaid of is het altijd al zo geweest?
Trasforma il meglio in 'massimo'
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
ja eigenlijk was het meer karting 2Tolie ma die geur is uniekOli wrote:
Een beetje hetzelfde als Putoline? DAT was bij ons DE referentie vroeger. Maar heb me laten vertellen dat de olie een beetje "te dik" is, en een beetje teveel van het goede voor onze Mino.
Mijne maat kapte die in zenne vespa
tleven kan soms zo mooi zijn
-
- -= Newbie =-
- Posts: 23
- Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
- Location: Veldhoven
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
woon jij in de buurt of miss zelfs in de korte kruisweg?dan heb ik je vanmorgen zien rijden.vanaf morgen staat daar in de straat een groene camino.maar heeft ie nog genoeg compressie?en anders toch carburateur schoonmaken.[/quote]
Yep, goed gezien!! was een van de VELE testritjes.
Hoeze staat er hier dan ook een? verkocht door jou ofzo?
Compressie is goed naar mijn mening, start binnen 1 meter. en dat schoonmaken van die carburateur daar ben ik onderhand wel 'n beetje klaar mee eigenlijk. Denk dat t TOCH nog maar 's 'n keer doe dan en dan maar een filter er tussen duw, misschien scheelt dat ook wel...
Yep, goed gezien!! was een van de VELE testritjes.
Hoeze staat er hier dan ook een? verkocht door jou ofzo?
Compressie is goed naar mijn mening, start binnen 1 meter. en dat schoonmaken van die carburateur daar ben ik onderhand wel 'n beetje klaar mee eigenlijk. Denk dat t TOCH nog maar 's 'n keer doe dan en dan maar een filter er tussen duw, misschien scheelt dat ook wel...
Last edited by PinOCamIno on Sat 14 Aug 2010, 18:26, edited 1 time in total.