twee takt is agressiever maar heeft meer verliesFlamingProma wrote:het rendement van een viertakt is hoger maar het vermogen van de tweetakt lijkt twee keer groter bij eenzelfde cilinderinhoud theoretisch omwille van elke omwenteling een arbeidsslag, bij viertakt is dat om de 2 omwentelingen
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
uitlaat zelf maken
Moderator: -Camino Crew-
-
- -= Member =-
- Posts: 112
- Joined: Wed 17 May 2006, 20:09
-
- -= Newbie =-
- Posts: 10
- Joined: Fri 05 Jan 2007, 22:27
- Location: west-vlaanderen
- Contact:
-
- -= Advanced Member =-
- Posts: 152
- Joined: Sat 20 May 2006, 20:44
- Location: Dendermonde
wa nen bullshit, denk is na, hoe kan da nu?!?*shithead*007 wrote:mijn pa is garagist en 2takt is wel degelijk het meest rendement!
4-takt=>kleppen=>geen verlies van naft
2-takt=>poorten (die soms tegelijk openstaan)=>spoelverliezen
da gade toch ni ontkennen?
hoe kan nen tweetakt dan mee rendement ebbe?
amaai eindelijk seg oelang eeft dees onderwerpke geduurd
Theorie therorie da slaagt allemaal op gene bal.
Het enige dage moet doen is logisch nadenken.
Ne 4 takt werkt idd me kleppe en die verliest zowizo altij wel KLEIN beetje naft. Veel minder tenopzichte vn ne 2takt.
Ne 2takt heeft poorte en idd hebde dus spoel verlies en al die zever dus conclusie
4takt hoger rendement dn ne 2takt.
Man man man
En voor uitlaten te berekenen heb ik nog een programa maar da zulde mr is moete vrage in pb
Theorie therorie da slaagt allemaal op gene bal.
Het enige dage moet doen is logisch nadenken.
Ne 4 takt werkt idd me kleppe en die verliest zowizo altij wel KLEIN beetje naft. Veel minder tenopzichte vn ne 2takt.
Ne 2takt heeft poorte en idd hebde dus spoel verlies en al die zever dus conclusie
4takt hoger rendement dn ne 2takt.
Man man man
En voor uitlaten te berekenen heb ik nog een programa maar da zulde mr is moete vrage in pb