Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Vario blok boord cilinder
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Vario blok boord cilinder
Lang geleden dat ik hier nog iets geplaatst heb, camino heeft vrij lang stil gestaan.
Nu ben ik begonnen met alles te reviseren en ben ik het volgende tegen gekomen.
De ene carterhelft heeft een soort van boord, door het plaatsen van een 65cc, is deze daar vermoedelijk tegen gebotst want deze is beschadigd.
Iemand een idee of die boord een doel heeft of mag ik deze lichtjes bijvijlen ?
Ik heb namelijk al foto's gezien op internet van blokken zonder deze boord, dus vermoedelijk weg gevijld door de eigenaar ?
Indien niet duidelijk, kan ik het aanduiden op de foto's.
Mvg,
Niels
Nu ben ik begonnen met alles te reviseren en ben ik het volgende tegen gekomen.
De ene carterhelft heeft een soort van boord, door het plaatsen van een 65cc, is deze daar vermoedelijk tegen gebotst want deze is beschadigd.
Iemand een idee of die boord een doel heeft of mag ik deze lichtjes bijvijlen ?
Ik heb namelijk al foto's gezien op internet van blokken zonder deze boord, dus vermoedelijk weg gevijld door de eigenaar ?
Indien niet duidelijk, kan ik het aanduiden op de foto's.
Mvg,
Niels
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4031
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Vario blok boord cilinder
hallo slash
welkom back
vragen hier altijd antwoord
soms wel dag later ,maar altijd antwoord
met de boord bedoeld u het verval aandrijvingskant ?
kl a is 2.5 cm gemeten van het verval naar de voorkant carter
kl B 3 cm
dit is gedaan (honda regels wetgeving, enz)
dat de kl B cilinder met volle cilinderhemden niet direct zonder aanpassing op de a carter kan
idem waarvoor er ook andere bussen in het variohuis van de kl B en a zitten ,
een 65 cc merkloos ,polini , dr zeta , biturbo , parmakit , en nog enkele past zonder aanpassing op beide b carters of a carters
de athena of eurocilindro 70 cc met zijn 47,6 piston kan zijn dat die raakt
maar zet gerust pijltjes met wat u juist bedoeld
komt wel inorde
succes
mvg
welkom back
vragen hier altijd antwoord
soms wel dag later ,maar altijd antwoord
met de boord bedoeld u het verval aandrijvingskant ?
kl a is 2.5 cm gemeten van het verval naar de voorkant carter
kl B 3 cm
dit is gedaan (honda regels wetgeving, enz)
dat de kl B cilinder met volle cilinderhemden niet direct zonder aanpassing op de a carter kan
idem waarvoor er ook andere bussen in het variohuis van de kl B en a zitten ,
een 65 cc merkloos ,polini , dr zeta , biturbo , parmakit , en nog enkele past zonder aanpassing op beide b carters of a carters
de athena of eurocilindro 70 cc met zijn 47,6 piston kan zijn dat die raakt
maar zet gerust pijltjes met wat u juist bedoeld
komt wel inorde
succes
mvg
honda camino forever
Re: Vario blok boord cilinder
Dankuwel voor het snelle antwoord.
Ik heb het even omcirkeld op de foto om toch zeker te zijn.
Deze 2 boorden zijn normaal mooi recht, bij mij zijn beide beschadigd en dit kan volgens mij enkel maar door de piston.
hopelijk snapt u hiermee wat ik bedoel.
Ik heb het even omcirkeld op de foto om toch zeker te zijn.
Deze 2 boorden zijn normaal mooi recht, bij mij zijn beide beschadigd en dit kan volgens mij enkel maar door de piston.
hopelijk snapt u hiermee wat ik bedoel.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4031
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Vario blok boord cilinder
hallo
enkel als er een athena of eurocilindro piston he ingezeten 47,6 mm
de enige echte 2 70.001111 cc s dat er bestaan voor camino
de piston is diameter 47,6 mm
maar ik denk niet direct dat het aan dat ligt
dus dat alu verval
dat is gewoon de begrenzing voor als u op de kl A carter een KL B originele honda P wil steken
deze hebben volle wangen , en de h reeksen kl a hebben een verval achteraan de hemden
elke 65 cc en kopy cilinder past op de klasse a motoren zonder aanpassing in de carters
wat ik eerder denk
dat er geprobeert is een org P erop vast hebben proberen draaien
als u oftewel de org honda P cilinder zelf bewerkt past die vanzelf (slijpschif )de hemden van links naar rechts iets versmallen ,
dat gaat perfect
anders word dat stukje alu carter helft aandrijving rechtsvanboven weggewerkt (dremel )
zo opletten carter je zit er rap door
als u nameet onderaan dat stukje alu tot aan de voorkant carter , en het is 2.5 cm
dat is dan een kl a carter
bij de kl B zit dat ook maar dan meet je 3 cm
das zijn de begrenzingen dat honda moest uitvoeren ,
bvb dat u niet direct zonder aanpassing een org kl b cilinder op een klasse a blok kon moteren
mits bewerking cilinder of carter rap opgelost
maar door een 40 mm piston en zijn overmaten en de 65 cc's die piston komt er niet tegen
de org kl B cilinder op de a carter sluit vanboven niet aan als u hem aandraaid , staat open
misschien hebben ze het toch geprobeert en heb je zoiets als dit voor
dat kan geen kwaad
dus als alle schroefdraad nog ok is
dan is alles nog perfect bruikbaar
als u geen athena gaat zetten , maar een org of replika 50 cc of dr of polini enz...
moet u er niets aan doen
die passen op kl a motoren direct zonder aanpassing
bij honda wallaroo hebben ze het andersom gedaan
op de ab25 motoren kl a
past geen enkele andere cilinder op zonedr aanpassing in de hoeken van de carters ,
enkel de kl a gaat erin
de kl a cil voor honda wallaroo , deze is NOOIT in replika uitgebracht ,
dus cilinderschade bij wallaroo , andere cilinder of 65 cc
moet je effe in de carters vwat bijvijlen of soms is zelfs schuurpapier al genoeg
bij de kl b past dan ook weer alles op zonder aanpassing
veel succes
mvg marc
enkel als er een athena of eurocilindro piston he ingezeten 47,6 mm
de enige echte 2 70.001111 cc s dat er bestaan voor camino
de piston is diameter 47,6 mm
maar ik denk niet direct dat het aan dat ligt
dus dat alu verval
dat is gewoon de begrenzing voor als u op de kl A carter een KL B originele honda P wil steken
deze hebben volle wangen , en de h reeksen kl a hebben een verval achteraan de hemden
elke 65 cc en kopy cilinder past op de klasse a motoren zonder aanpassing in de carters
wat ik eerder denk
dat er geprobeert is een org P erop vast hebben proberen draaien
als u oftewel de org honda P cilinder zelf bewerkt past die vanzelf (slijpschif )de hemden van links naar rechts iets versmallen ,
dat gaat perfect
anders word dat stukje alu carter helft aandrijving rechtsvanboven weggewerkt (dremel )
zo opletten carter je zit er rap door
als u nameet onderaan dat stukje alu tot aan de voorkant carter , en het is 2.5 cm
dat is dan een kl a carter
bij de kl B zit dat ook maar dan meet je 3 cm
das zijn de begrenzingen dat honda moest uitvoeren ,
bvb dat u niet direct zonder aanpassing een org kl b cilinder op een klasse a blok kon moteren
mits bewerking cilinder of carter rap opgelost
maar door een 40 mm piston en zijn overmaten en de 65 cc's die piston komt er niet tegen
de org kl B cilinder op de a carter sluit vanboven niet aan als u hem aandraaid , staat open
misschien hebben ze het toch geprobeert en heb je zoiets als dit voor
dat kan geen kwaad
dus als alle schroefdraad nog ok is
dan is alles nog perfect bruikbaar
als u geen athena gaat zetten , maar een org of replika 50 cc of dr of polini enz...
moet u er niets aan doen
die passen op kl a motoren direct zonder aanpassing
bij honda wallaroo hebben ze het andersom gedaan
op de ab25 motoren kl a
past geen enkele andere cilinder op zonedr aanpassing in de hoeken van de carters ,
enkel de kl a gaat erin
de kl a cil voor honda wallaroo , deze is NOOIT in replika uitgebracht ,
dus cilinderschade bij wallaroo , andere cilinder of 65 cc
moet je effe in de carters vwat bijvijlen of soms is zelfs schuurpapier al genoeg
bij de kl b past dan ook weer alles op zonder aanpassing
veel succes
mvg marc
honda camino forever
Re: Vario blok boord cilinder
Dankuwel voor de complete uitleg.
U had inderdaad gelijk, ik heb in het verleden een originele B-klasse cilinder geplaatst zonder hier op te letten.
Alles zit terug in elkaar met een 65cc polini en draait perfect.
U had inderdaad gelijk, ik heb in het verleden een originele B-klasse cilinder geplaatst zonder hier op te letten.
Alles zit terug in elkaar met een 65cc polini en draait perfect.
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4031
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Vario blok boord cilinder
Zit er anders nog begrenzing in carter tussen a en b klassen? Het is niet zo dat je harder gaat met een b dan a klasse carters
Mvg
Mvg
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4031
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Vario blok boord cilinder
hallo ,
dit is de enige begrenzing in de carter !
de A carters zijn even rap als de B carters , idem met de krukassen A en B zijn even snel
65 cc past direct zonder aanpassing
de begrenzingen zitten in de
carter aandrijvingskant kl A (stukje verval) ,
meet van het verval tot de voorkant 2.5 cm is kl A , 3 cm is kl B, geen is het helemaal weg
cilinder (de h reeks org onbewerkt) bewerkt gaan ze ook sneller
vario (platte ster bij de 3 of 6 bil)
mono het verschil tussen de kl a en b is (de diameter van de vaste poulies)
kl A 7.5cm vooraan , achteraan 10.5 cm , kl B 8.5 cm vooraan 9.5 cm achteraan, en conisch vast
uitlaat (org mofa 25 potje ) staat vermeld naast de aflaatbout MOFA 25, bij de org uitlaatjes
succes
mvg
dit is de enige begrenzing in de carter !
de A carters zijn even rap als de B carters , idem met de krukassen A en B zijn even snel
65 cc past direct zonder aanpassing
de begrenzingen zitten in de
carter aandrijvingskant kl A (stukje verval) ,
meet van het verval tot de voorkant 2.5 cm is kl A , 3 cm is kl B, geen is het helemaal weg
cilinder (de h reeks org onbewerkt) bewerkt gaan ze ook sneller
vario (platte ster bij de 3 of 6 bil)
mono het verschil tussen de kl a en b is (de diameter van de vaste poulies)
kl A 7.5cm vooraan , achteraan 10.5 cm , kl B 8.5 cm vooraan 9.5 cm achteraan, en conisch vast
uitlaat (org mofa 25 potje ) staat vermeld naast de aflaatbout MOFA 25, bij de org uitlaatjes
succes
mvg
honda camino forever
Re: Vario blok boord cilinder
Beste,
Bedankt voor uitleg
Ongeveer 13 jaar terug mijn mino herdaan met setup:
Athena cilinder
Athena cilinderkop
Hpi ontsteking nog van duf gekocht als ik het goed kan herrinigen
21 deldorato
Dmp race krukas
Gele trekveren
Proma circuit/leo
Hij ging hard enorm veel compressie moest hem starten met schroefmachine maar de laatste tijd draaide hij niet meer zo goed de vibe terug gevonden en hem opengedaan + aantal nieuwe stukken gekocht:
Malossi lc
Polini pomp + toebehoren
Scoot vario
Carbon membraam
Malossi vertanding
Polini snake uitlaat
Verschillende trekveren
Ik zou mss het volgende aanschaffen maar weet niet goed of het veel verschil zal uitmaken:
Krukas met volle wangen in de plaats van de dmp
2g koppeling
Mss de kraag van carters wegwerken
Mvg
Michael
Bedankt voor uitleg
Ongeveer 13 jaar terug mijn mino herdaan met setup:
Athena cilinder
Athena cilinderkop
Hpi ontsteking nog van duf gekocht als ik het goed kan herrinigen
21 deldorato
Dmp race krukas
Gele trekveren
Proma circuit/leo
Hij ging hard enorm veel compressie moest hem starten met schroefmachine maar de laatste tijd draaide hij niet meer zo goed de vibe terug gevonden en hem opengedaan + aantal nieuwe stukken gekocht:
Malossi lc
Polini pomp + toebehoren
Scoot vario
Carbon membraam
Malossi vertanding
Polini snake uitlaat
Verschillende trekveren
Ik zou mss het volgende aanschaffen maar weet niet goed of het veel verschil zal uitmaken:
Krukas met volle wangen in de plaats van de dmp
2g koppeling
Mss de kraag van carters wegwerken
Mvg
Michael
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4031
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Vario blok boord cilinder
hallo
serieuze opstelling nice
als hij klaar is mag u gerust enkele foto's delen
veel succes gewenst
mvg
serieuze opstelling nice
als hij klaar is mag u gerust enkele foto's delen
veel succes gewenst
mvg
honda camino forever
Re: Vario blok boord cilinder
Beste,
Thx zal ik doen
Ik zou mss het volgende aanschaffen maar weet niet goed of het veel verschil zal uitmaken:
Krukas met volle wangen in de plaats van de dmp
2g koppeling
Mss de kraag van carters wegwerken
Wat denk jij hiervan?
Mvg
Thx zal ik doen
Ik zou mss het volgende aanschaffen maar weet niet goed of het veel verschil zal uitmaken:
Krukas met volle wangen in de plaats van de dmp
2g koppeling
Mss de kraag van carters wegwerken
Wat denk jij hiervan?
Mvg
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4031
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Vario blok boord cilinder
hallo
ik denk niet dat het echt veel uitmaakt welke krukas
ik verkies nog altijd de org die vanaf motornr 1600001 met de 17 bourage aandrijvingskant
al die andere dmp mokix greencranck noem maar op , ook die met volledige volle wangen
al komt hij '' '' uit the usa
het is al made in taiwan of china , het metaal is niet de kwaliteit van de org
en met hpi etc erop , tgo
die 2 g koppeling stelt ook niet veel voor op een camino
voor die dingen is de brommer niet echt ontworpen
voor ne wallaroo hebben ze ook van die verstelbare koppelingen , deltaclutch
nog zoiets
met de org koppeling trek die enorm en veel beter
ik heb een sprint gezien met een camino met
malossi lc 68cc nikasil
scootvario
delorto 17.5
hpi
en proma attack
tegen
ene met
een biturbo cilinder (niet zo kwalitatief afgewerkt enz... en waren in den tijd goedkoop ) wel ne 65 cc
org carbu
scootvario
proma attack
org ontst
het verschil
die met hpi reed er maar vlak voor
amper verschil feitelijk
als u uitrekend wat dat aan stukken kost bij die met hpi tegenover de andere
is het verschil toch maar miniem
maar het is wat u zelf wil
en testen
succes
ik denk niet dat het echt veel uitmaakt welke krukas
ik verkies nog altijd de org die vanaf motornr 1600001 met de 17 bourage aandrijvingskant
al die andere dmp mokix greencranck noem maar op , ook die met volledige volle wangen
al komt hij '' '' uit the usa
het is al made in taiwan of china , het metaal is niet de kwaliteit van de org
en met hpi etc erop , tgo
die 2 g koppeling stelt ook niet veel voor op een camino
voor die dingen is de brommer niet echt ontworpen
voor ne wallaroo hebben ze ook van die verstelbare koppelingen , deltaclutch
nog zoiets
met de org koppeling trek die enorm en veel beter
ik heb een sprint gezien met een camino met
malossi lc 68cc nikasil
scootvario
delorto 17.5
hpi
en proma attack
tegen
ene met
een biturbo cilinder (niet zo kwalitatief afgewerkt enz... en waren in den tijd goedkoop ) wel ne 65 cc
org carbu
scootvario
proma attack
org ontst
het verschil
die met hpi reed er maar vlak voor
amper verschil feitelijk
als u uitrekend wat dat aan stukken kost bij die met hpi tegenover de andere
is het verschil toch maar miniem
maar het is wat u zelf wil
en testen
succes
honda camino forever