Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
wouter2
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 173
Joined: Sun 31 Oct 2010, 20:37
Location: Dessel

Re: kleine vraagjes topic

Post by wouter2 »

joeybelgier wrote:
alex4421 wrote:
joeybelgier wrote:Lijkt me toch een beetje esthetischer dan sommige pretzel-uitlaten die je soms ziet, voor de snelheid doe ik het niet :P
best niet doen, uw prestaties zullen 9/10 minimaal zijn zoals zonder pot te rijden, en na verloop van tijd doet dat nog iets anders met de cilinder dacht ek
Hrm, blijven alternatieven zoeken dus p: Bedankt!
een enkele boss uitlaat plaatsen, zijn ook nie overdreven duur en zien er mooi uit ;)

grtz
User avatar
wouter2
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 173
Joined: Sun 31 Oct 2010, 20:37
Location: Dessel

Re: kleine vraagjes topic

Post by wouter2 »

Heey,

hoe lassen jullie een uitlaat om? het gaat om een wallaroo uitlaat die een betje te hoog omhoog steekt voor de moment :p
ik zou deze graag wat naar beneden krijgen maar is dit gewoon doorslijpen, een hoekje eruit en terug aan elkaar zetten?

met de uitlaat mond moet ik al niet te hard zitten prutsen enkel zo'n camino bevestiging maken :p

of komt hier meer bij kijken?

grtz
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

Daar komt het zo'n beetje op neer... Weet wel wat je doet, een uitlaat is uiteindelijk maar dun staalplaat en is niet evident om te lassen als je er geen ervaring mee hebt
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
wouter2
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 173
Joined: Sun 31 Oct 2010, 20:37
Location: Dessel

Re: kleine vraagjes topic

Post by wouter2 »

killingsnake wrote:Daar komt het zo'n beetje op neer... Weet wel wat je doet, een uitlaat is uiteindelijk maar dun staalplaat en is niet evident om te lassen als je er geen ervaring mee hebt
owkej maar mag dat gewoon gelast worden of moet dat met tig ofzo?

grtz
wouter_
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 200
Joined: Wed 04 May 2011, 13:17
Location: Evergem

Re: kleine vraagjes topic

Post by wouter_ »

Toen mijn vader een uitlaatje heeft omgelast voor me heeft hij over de uiteinden die aan elkaar moesten gezet worden een stukje buis met een grotere diameter erover geschoven en zo aan elkaar gezet, tis natuurlijk niet zo afgewerkt maar wel een optie
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

wouter2 wrote:
killingsnake wrote:Daar komt het zo'n beetje op neer... Weet wel wat je doet, een uitlaat is uiteindelijk maar dun staalplaat en is niet evident om te lassen als je er geen ervaring mee hebt
owkej maar mag dat gewoon gelast worden of moet dat met tig ofzo?

grtz
hoeft niet met tig maar is het properste..
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
wouter2
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 173
Joined: Sun 31 Oct 2010, 20:37
Location: Dessel

Re: kleine vraagjes topic

Post by wouter2 »

killingsnake wrote:
wouter2 wrote:
killingsnake wrote:Daar komt het zo'n beetje op neer... Weet wel wat je doet, een uitlaat is uiteindelijk maar dun staalplaat en is niet evident om te lassen als je er geen ervaring mee hebt
owkej maar mag dat gewoon gelast worden of moet dat met tig ofzo?

grtz
hoeft niet met tig maar is het properste..

owkej merci dan zallek int kort dieje uitlaat 'ns naar benede zette :p ge weet wel over de welke ik het heb :p

grtz
User avatar
joeybelgier
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 65
Joined: Sun 18 Sep 2011, 15:14
Location: O. Vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by joeybelgier »

caminozeikerd wrote:Een 4 takt uitlaat op een 2 takt zetten, snap ik niet.
OK ja als jij dat esthetisch mooi vindt.
Had dit niet op tijd gelezen, wist een paar dagen geleden nog niet dat die 4-takt waren, nog nooit één in't echt gezien :oops:

Nieuw vraagje: Ik heb het gevoel dat mijne Mino beter kan (zonder op te fokken wel te verstaan). Hij gaat van een mooi "vrrrrrrrrr" geluid naar een beetje lichtelijk stotterend. Het zou mij verwonderen als dit al de maximum ervan zou zijn want een maat van me haalde mij moeiteloos in met zijne standaard Camino van '83. 'k Trek wel rapper op dan hem :roll:
Soms merk ik dat hij efkes iets rapper gaat als ik de gas niet volledig inhoudt, maar uiteindelijk toch weer begint te stotteren.

Zou carb uitkuisen dit verhelpen denktge, of zou het probleem nog verder zitten.
'k ga zoizo van't weekend da ding is proberen uit te kuisen, moet nog lukken met die goede tutorial.
Image
:shoot: Army Mino - volle gas, tegen 25kmph :whippa:
User avatar
kristof caminolover
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 971
Joined: Tue 04 Dec 2007, 17:25

Re: kleine vraagjes topic

Post by kristof caminolover »

joeybelgier wrote:
caminozeikerd wrote:Een 4 takt uitlaat op een 2 takt zetten, snap ik niet.
OK ja als jij dat esthetisch mooi vindt.
Had dit niet op tijd gelezen, wist een paar dagen geleden nog niet dat die 4-takt waren, nog nooit één in't echt gezien :oops:

Nieuw vraagje: Ik heb het gevoel dat mijne Mino beter kan (zonder op te fokken wel te verstaan). Hij gaat van een mooi "vrrrrrrrrr" geluid naar een beetje lichtelijk stotterend. Het zou mij verwonderen als dit al de maximum ervan zou zijn want een maat van me haalde mij moeiteloos in met zijne standaard Camino van '83. 'k Trek wel rapper op dan hem :roll:
Soms merk ik dat hij efkes iets rapper gaat als ik de gas niet volledig inhoudt, maar uiteindelijk toch weer begint te stotteren.

Zou carb uitkuisen dit verhelpen denktge, of zou het probleem nog verder zitten.
'k ga zoizo van't weekend da ding is proberen uit te kuisen, moet nog lukken met die goede tutorial.
het inhouden van een volledig standaard A klasse motor is normaal hoor, je bedoeld waarschijnlijk dat als je ongeveer aan je top zit dat hij zowat raar begint te pruttelen en dat je dan effe terugvalt in snelheid, en dan terug kan doorrijden...
Je zit gewoon tegen je begrenzing aan, waar niet veel aan te doen is, behalve je uitlaatpoort wat bijvijlen. Maar daar zou ik dan weer afblijven als je daar geen verstand van zaken mee hebt (zoals mij) :tetten:
Image
User avatar
joeybelgier
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 65
Joined: Sun 18 Sep 2011, 15:14
Location: O. Vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by joeybelgier »

Shit, die andere a-klasser haalt mij gewoon in :lol:
Image
:shoot: Army Mino - volle gas, tegen 25kmph :whippa:
C4M1N0
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 13
Joined: Sat 13 Aug 2011, 20:58
Location: Tielt-Winge

Re: kleine vraagjes topic

Post by C4M1N0 »

is het mogelijk dat het spruitstuk van camino's begrensd is?
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

Niet echt. Het heeft een redelijke vorm (geen hoek van 90°) en het heeft dezelfde diameter als de carb zelf. De overgang van de boring naar de kamer mocht wat mooier afgerond zijn ipv recht maar buiten dat is er niet echt een "begrenzing"
Trasforma il meglio in 'massimo'
Kakkernest
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 220
Joined: Wed 02 Jan 2008, 21:11
Location: 9070 Heusden

Re: kleine vraagjes topic

Post by Kakkernest »

Me welk soort gereepschap draaien jullie de ronde moer aan, die u voorvork vast moet zetten op u kader?
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by standreww »

De schroef met rakenjak 30, en de ronde onderin de driehoek met een visgrip of platte schroevendraaier. (in de inkepingen)
Kakkernest
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 220
Joined: Wed 02 Jan 2008, 21:11
Location: 9070 Heusden

Re: kleine vraagjes topic

Post by Kakkernest »

standreww wrote:De schroef met rakenjak 30, en de ronde onderin de driehoek met een visgrip of platte schroevendraaier. (in de inkepingen)
ahja visgrip gaak ke doen, schroevendraaier ook al geprobeerd, ma die zat bijna door mijn hand :x
Post Reply