Na onderhandelen met mijn broer heeft die mij een budget verschaft van 400€ om deze px gelegaliseerd, werkende en in een degelijke staat af te leveren wanneer die 16 wordt..
Een paar nieuwe stukken besteld, en met wat geluk vond ik op het internet een b klasse px, werkende!, maar in slechte staat. Die had een paar jaar geschiedenis achter zich, die gast z'n vriend had 'm kapot gereden enzo, grote bluts in de tank, voorwiel was slag in maar vervangen, krassen en deukjes overal etc... Deze had wel papieren, hij rijd, en is een b-klasse, en crost volgens het tellertje een kleine 85-90 per uur (no way dus, een scoot naast mij z'n tellertje stond op =- 63 km/h) met een 50cc, dellorto 18mm en malossi kelk. voor 50 euro, al is het maar om het kader en papieren, een goede koop in mijn ogen..
Die px carlito is in dergelijke staat, zwarte kleur, het 'wrakje' blauw. Het eerste nu moet gebeuren is het kader van die blauwe eraf halen, zwart spuiten, en op die zwarte steken, zodat die officieel een b-klasse is met papieren.
Genoeg gezeverd, foto's!

De 2 hoe ze momenteel in de garage staan.

De 2 gebroeders netjes buiten naast elkaar..

De zwarte px. Laatste eigenaar was een 'boerken' die ermee naar zijn weides en beesten reed. Na lang kuisen kwam dit glanzend beestje tevoorschijn.. Naast wat kleine minpuntjes is de (originele) lak echt perfect. Zadel is zoals je ziet wat beschadigt, stuk zwarte tape op gedaan wat op niks trekt.. Wordt vervangen door zadel van de andere px, en wordt overtrokken door een rode buddydeck van espower.Nl, maar die bestelling is momenteel wat in vertraging.

Vooraanzicht..

De blauwe, het wrakje.. Dikke bluts goed te zien op deze foto, op de rechterbovenkant van de tank. Voor de rest eigenlijk wel tof brommertje om mee te crossen hoor..

Zoals je ziet een extreme ligpikkel wat een extra 'coolness'

Vooraanzicht blauwe..

Zijkapjes zwarte px: nog in redelijke goede staat, dus wordt behouden op het uiteindelijke resultaat.

Origineel 40 km/h tellertje (a klasse). Wordt vervangen door onderstaande teller:

Tellertje tot 120 km/h, meegekregen bij die blauwe px. Ik betrouw er echter niet te veel op want ik rijd nu met die blauwe (standaard 50cc, dellorto 18mm en malossi kelk) een ongeloofelijke 85-90 km per uur

Gloednieuwe K-star 50cc + piston, pakkingen etc (circlips zitten er wel bij, zaten nog in de doos).

Gloednieuwe sito voor px.. Beetje stof en vuil erop aangezien ik deze al getest heb.. Hier komt het plaatje van de originele uitlaat op, deze wordt rood geverfd, als ik rode warmtebestendige verf vind, of als iemand me kan vertellen of die rode spuitbusverf van motip tegen die temperaturen kan, het gaat hier maar om een plaatje dat erop gemonteerd is uiteindelijk..

Zadel blauwe px: Eén van de weinige dingen die er wel nog dergelijk uitzien, die ga ik gebruiken, maar wordt overtrokken door bloedrode buddydeck.

"nieuwe" ligpikkel

Bestickering zwarte tank

Bestickering blauwe tank. Vind het spijtig dat het tankje er niet uitziet, vind de 'sport' sticker veel toffer dan die van die zwarte, waar gewoon px op staat..

Dellorto 18mm carbu die momenteel nog op de blauwe staat.

Stuur dat ik meegekregen heb van Carlito, blijkbaar een origineel px stuur? Mijn eerste plan was deze te herspuiten en dan te gebruiken, want deze z'n verf is op bepaalde plaatsten beginnen schilferen (zie onderste foto). Voor zover ik zie is het chromen stuur van de blauwe px nog in zeer goede staat, zie nergens een kras of kap of iets, dus ik ga wss dat stuur gebruiken, het is te zien wat het beste staat.

Detailfoto stuur..
Nadat de kader is herspoten en verstoken komt in het algemeen de achterkant van de blauwe px zo rechtstreeks op die zwarte, voor het motorisch gedeelte, nadat ik nieuwe cilinder geplaatst heb.. Momenteel wacht ik nog op m'n rode buddydeck, espower had dat blijkbaar niet meer op voorraad en wordt later gestuurd, wacht er echter nu al een week op, moest normaal al binnenzijn. Waar ik ook nog op wacht is een polinie vario voor px. Polini belguim moest die bestellen vanuit italie, en dat laat al 2 weken op zich wachten...
Wordt vervolgd!