• Advertisement
AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.

Honda px

Alle projecten die geen honda camino zijn, van modelbouw tot auto's tot go-carts.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

Honda px

Postby killingsnake » Fri 31 Oct 2008, 16:56

Een tijdje geleden heb ik een klasse a Px gekocht op dit forum van carlito.. Deze had al een paar jaar stilgestaan en starte dus niet meer.. Heb de benzine vervangen (was pisdonkergeel), er zat nog veel in wat het binnenwerk heeft bespaart van roesten geloof ik.. Carbu gekuist, bleek niet echt nodig maar kan na zoveel jaren geen kwaad, olie vervangen, maar heb deze toch moeten afsluiten omdat de automatische olievermenging van deze px niet meer werkt :? , zelf met compressor tot 5 bar opgestoken maar lukte niet.. Dit niet zo'n drama aangezien je dan gewoon kunt rijden op zelfgemixte benzine zoals bij onze liefste camino's.. Na alles terug te monteren en 5 minuten proberen starten, batterij ontladen, uit pure ontgoocheling op die kick beginnen rammen en hem dan tot leven horen komen, dat is pas waarom je het doet :-D .. Na wat probleempjes weg te werken (pin in carbu zat niet goed wat resulteerde in onmiddelijk volgas) en achterrem te ontkoppelen aangezien deze is vastgeroest onmiddelijk onderwerpen aan een test en een paar kilometer gaan rijden.. Niet te lang natuurlijk want ie rijd maar 33km/h max en is dus wel schaamtelijk voor me :-D.. Helaas geen papieren op deze px, en is een a klasse.

Na onderhandelen met mijn broer heeft die mij een budget verschaft van 400€ om deze px gelegaliseerd, werkende en in een degelijke staat af te leveren wanneer die 16 wordt..

Een paar nieuwe stukken besteld, en met wat geluk vond ik op het internet een b klasse px, werkende!, maar in slechte staat. Die had een paar jaar geschiedenis achter zich, die gast z'n vriend had 'm kapot gereden enzo, grote bluts in de tank, voorwiel was slag in maar vervangen, krassen en deukjes overal etc... Deze had wel papieren, hij rijd, en is een b-klasse, en crost volgens het tellertje een kleine 85-90 per uur (no way dus, een scoot naast mij z'n tellertje stond op =- 63 km/h) met een 50cc, dellorto 18mm en malossi kelk. voor 50 euro, al is het maar om het kader en papieren, een goede koop in mijn ogen..

Die px carlito is in dergelijke staat, zwarte kleur, het 'wrakje' blauw. Het eerste nu moet gebeuren is het kader van die blauwe eraf halen, zwart spuiten, en op die zwarte steken, zodat die officieel een b-klasse is met papieren.

Genoeg gezeverd, foto's!

Image
De 2 hoe ze momenteel in de garage staan.

Image
De 2 gebroeders netjes buiten naast elkaar..

Image
De zwarte px. Laatste eigenaar was een 'boerken' die ermee naar zijn weides en beesten reed. Na lang kuisen kwam dit glanzend beestje tevoorschijn.. Naast wat kleine minpuntjes is de (originele) lak echt perfect. Zadel is zoals je ziet wat beschadigt, stuk zwarte tape op gedaan wat op niks trekt.. Wordt vervangen door zadel van de andere px, en wordt overtrokken door een rode buddydeck van espower.Nl, maar die bestelling is momenteel wat in vertraging.

Image
Vooraanzicht..

Image
De blauwe, het wrakje.. Dikke bluts goed te zien op deze foto, op de rechterbovenkant van de tank. Voor de rest eigenlijk wel tof brommertje om mee te crossen hoor..

Image
Zoals je ziet een extreme ligpikkel wat een extra 'coolness' :) geeft voor wat het maar is.. Deze wordt wel vervangen door een normalere pikkel, zie foto

Image
Vooraanzicht blauwe..

Image
Zijkapjes zwarte px: nog in redelijke goede staat, dus wordt behouden op het uiteindelijke resultaat.

Image
Origineel 40 km/h tellertje (a klasse). Wordt vervangen door onderstaande teller:

Image
Tellertje tot 120 km/h, meegekregen bij die blauwe px. Ik betrouw er echter niet te veel op want ik rijd nu met die blauwe (standaard 50cc, dellorto 18mm en malossi kelk) een ongeloofelijke 85-90 km per uur :twisted: .. Niet dus.

Image
Gloednieuwe K-star 50cc + piston, pakkingen etc (circlips zitten er wel bij, zaten nog in de doos).

ImageImage

Gloednieuwe sito voor px.. Beetje stof en vuil erop aangezien ik deze al getest heb.. Hier komt het plaatje van de originele uitlaat op, deze wordt rood geverfd, als ik rode warmtebestendige verf vind, of als iemand me kan vertellen of die rode spuitbusverf van motip tegen die temperaturen kan, het gaat hier maar om een plaatje dat erop gemonteerd is uiteindelijk..

Image
Zadel blauwe px: Eén van de weinige dingen die er wel nog dergelijk uitzien, die ga ik gebruiken, maar wordt overtrokken door bloedrode buddydeck.

Image
"nieuwe" ligpikkel

Image
Bestickering zwarte tank

Image
Bestickering blauwe tank. Vind het spijtig dat het tankje er niet uitziet, vind de 'sport' sticker veel toffer dan die van die zwarte, waar gewoon px op staat..

Image
Dellorto 18mm carbu die momenteel nog op de blauwe staat.

Image

Stuur dat ik meegekregen heb van Carlito, blijkbaar een origineel px stuur? Mijn eerste plan was deze te herspuiten en dan te gebruiken, want deze z'n verf is op bepaalde plaatsten beginnen schilferen (zie onderste foto). Voor zover ik zie is het chromen stuur van de blauwe px nog in zeer goede staat, zie nergens een kras of kap of iets, dus ik ga wss dat stuur gebruiken, het is te zien wat het beste staat.

Image
Detailfoto stuur..

Nadat de kader is herspoten en verstoken komt in het algemeen de achterkant van de blauwe px zo rechtstreeks op die zwarte, voor het motorisch gedeelte, nadat ik nieuwe cilinder geplaatst heb.. Momenteel wacht ik nog op m'n rode buddydeck, espower had dat blijkbaar niet meer op voorraad en wordt later gestuurd, wacht er echter nu al een week op, moest normaal al binnenzijn. Waar ik ook nog op wacht is een polinie vario voor px. Polini belguim moest die bestellen vanuit italie, en dat laat al 2 weken op zich wachten...

Wordt vervolgd!
Last edited by killingsnake on Tue 04 Nov 2008, 21:46, edited 3 times in total.
Trasforma il meglio in 'massimo'
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Advertisement

Re: Honda px

Postby Jotee » Fri 31 Oct 2008, 18:37

Komt wel goed :-D
Jotee
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Postby killingsnake » Fri 31 Oct 2008, 22:39

Zeker! :-D ... Project ligt nu even stil omdat ik momenteel met dat blauwe gevaarte rij, omdat mijn camino niet meer start.. Zodra die gerepareerd is kan ik van start! Weet er ondertussen iemand hoe het komt dat die teller zo een verschil geeft? Ik denk dat het mogelijk is dat het systeem in het voorwiel verschillend is bij een camino en een px, mogelijk? Want dat tellertje is wss voor een camino bedoeld, of is het simpelweg normaal dat die tellertjes geen normale snelheden geven?
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Postby metsinsons » Sat 01 Nov 2008, 00:47

ahja dat stuur, dat is een px stuur ik denk van een px-R maar het kan goe zen ook ven een px :wink: er staat een stickertje normaal op met gebruiksaanwijzingen van benzineverhouding enz :wink: :-D

veel succes! :thumbsup: :thumbsup:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby !3art Carlito » Mon 10 Nov 2008, 16:58

blij te zien dat de px in goede handen terecht is gekomen, zal nog een deftig brommerke worden :wink:
!3art Carlito
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Images: 7

Postby Caminopeeken » Tue 11 Nov 2008, 09:44

killingsnake wrote:Zeker! :-D ... Project ligt nu even stil omdat ik momenteel met dat blauwe gevaarte rij, omdat mijn camino niet meer start.. Zodra die gerepareerd is kan ik van start! Weet er ondertussen iemand hoe het komt dat die teller zo een verschil geeft? Ik denk dat het mogelijk is dat het systeem in het voorwiel verschillend is bij een camino en een px, mogelijk? Want dat tellertje is wss voor een camino bedoeld, of is het simpelweg normaal dat die tellertjes geen normale snelheden geven?

Wielen van PX zijn 16" en Camino zijn 17". Heb nog een splinternieuwe Koplamp liggen van een PX-R, geen intresse.
Greetings,

Caminopeeken

Image
Caminopeeken
-= Elite Member =-
-= Elite Member =-

Images: 7

Postby killingsnake » Thu 13 Nov 2008, 23:20

Hmm, dat had ik nog niet bekeken, zo krijg je inderdaad snel grote verschillen.. Misschien op te lossen door voorwiel van camino te plaatsen? Probleem is dan wel dat de voorkant hoger komt dan de achterkant, niet veel maar toch... Misschien dan nieuwe veer plaatsen, maar heb enkel camino veren en die buigen te ver door aangezien die bedoeld zijn om per 2 te plaatsen.. Hoeveel voor die koplamp? Heb je toevallig die plastic kap die normaal daarrond zit toevallig ook?
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Postby acwitte » Sun 25 Jan 2009, 23:21

beste

ik verkoop nog 2 px volledig zonder papieren prijs voor de 2 = 150 euro of otk

greetz
acwitte
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby killingsnake » Sun 01 Feb 2009, 22:25

Na een paar maand stilstand komt dit projectje eindelijk weer in gang! Morgen of overmorgen wordt de kader van de blauwe px apart genomen, wordt geschuurd of gezandstraald, en gaat herspoten worden in het rood, niet in het zwart zoals eerder gezegd. Het rode zadelovertrek is ondertussen al een tijdje binnengekomen, maar dit vertoonde een paar scheuren aan beide zijkanten. Ik heb dit gemeld aan espower.nl , en kreeg de reactie dat zij een nieuwe gingen opsturen, maar dat dit nog een tijdje kon duren aangezien deze buddy's heel moeilijk te vinden zijn. Ik wacht nu al 3 maand en ik vrees dat ik nooit een andere overtrek ga zien.. Daarmee de rode kader met het zwarte zadel, ofwel met de rode overtrek en de scheuren 'gecamoufleerd'.
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Postby jebbe » Sat 25 Sep 2010, 17:46

ik heb ook nog 2 PXen te koop allebei rode A en B klasse
jebbe
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby Lucifer » Sun 26 Sep 2010, 09:39

verkoop je ook px motorblokken appart met ontsteking erbij? (bobine, cdi,...
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby camino A. » Wed 08 Dec 2010, 20:19

heb ook een honda px (a-klasse) en heb een paar vraagjes zijn deze makkelijk op te drijven ? waar zitten de begrenzers ? en moet die dan ergens verstevigd worden? :)
camino A.
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby killingsnake » Wed 08 Dec 2010, 20:43

Ze zijn zéér geknepen aan de inlaat, zeer kleine carburator, spruitstuk en membraan. De rest is allemaal gewoon std cilinder en uitlaat te vergelijken met camino. Je vind moeilijk goede px uitlaten maar ik raad dan aan een camino uitlaat te doen passen indien mogelijk, of zelfbouw.
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Postby camino A. » Thu 09 Jun 2011, 11:32

hey ik ga binnekort een 65cc en powerfilter bestellen voor mijn px nu heb ik een paar vraagjes hoe snel zou hij dan rijden (de rest is gewoon standaard) en hoe moet ik de powerlichtfilter installeren, en wat bedoelen ze met de cilinder inrijden? en wat zou ik nog moetten doen als mijn cilinder erop staat mvg
camino A.
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby killingsnake » Thu 09 Jun 2011, 16:59

Is te zien welke 65cc je neemt. Als het voor de snelheid is zou ik voor polini gaan. Niet goedkoop, maar snel en redelijk betrouwbaar. Snelheid kan ik niet inschatten, heb nooit veel met pxjes geëxperimenteerd. Als je bij originele carburator blijft zou ik afstappen van powerfilter. En je gaat toch een andere uitlaat zoeken? De sito of originele versie is niet zo snel. Indertijd met malossi cilinder, "malossi" dellortho phgb 18mm carb, bijhorende filter en carbon membraan trok hij wel serieus op 8), continue autowheelies tot op het gevaarlijke toe..

Cilinder inrijden moet je hier eens zoeken op 't forum, heb het al te veel keer uitgelegd.. Laten we zeggen dat je bij plaatsen van nieuwe cilinder het kalm aan moet doen en niet direct beginnen vlammen. De onderdelen moeten eerst op elkaar inslijten, en als je dat niet doet krijg je warm of zelfs vastloper..
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Next

Return to Andere projecten