• Advertisement
AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.

Honda px

Alle projecten die geen honda camino zijn, van modelbouw tot auto's tot go-carts.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

Re: Honda px

Postby camino A. » Sat 11 Jun 2011, 17:55

killingsnake wrote:Is te zien welke 65cc je neemt. Als het voor de snelheid is zou ik voor polini gaan. Niet goedkoop, maar snel en redelijk betrouwbaar. Snelheid kan ik niet inschatten, heb nooit veel met pxjes geëxperimenteerd. Als je bij originele carburator blijft zou ik afstappen van powerfilter. En je gaat toch een andere uitlaat zoeken? De sito of originele versie is niet zo snel. Indertijd met malossi cilinder, "malossi" dellortho phgb 18mm carb, bijhorende filter en carbon membraan trok hij wel serieus op 8), continue autowheelies tot op het gevaarlijke toe..

Cilinder inrijden moet je hier eens zoeken op 't forum, heb het al te veel keer uitgelegd.. Laten we zeggen dat je bij plaatsen van nieuwe cilinder het kalm aan moet doen en niet direct beginnen vlammen. De onderdelen moeten eerst op elkaar inslijten, en als je dat niet doet krijg je warm of zelfs vastloper..

ok bedankt (; zal zeker iets laten weten wanneer het projectje (eindelijk) klaar is 8)
camino A.
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Advertisement

Postby camino A. » Tue 28 Jun 2011, 17:04

(alweer) een probleem met mijn px de moeren waarmee je je uitlaat vastmaakt aan de cilinder zijn volledig doorgeroest nu is mijn vraag waar ik deze kan vinden ;d
camino A.
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby jasper wauters » Tue 28 Jun 2011, 17:04

gwn bij elke hobbyzaak
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Images: 0

Postby camino A. » Tue 28 Jun 2011, 17:22

jasper wauters wrote:gwn bij elke hobbyzaak

deze moeren hebben geen speciale schroefdraad? of hebben een speciale lengte ? gewone moeren dus ?
bedankt
camino A.
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby killingsnake » Tue 28 Jun 2011, 17:26

Er zijn een klein aantal bouten en bijhorende moeren die een fijne schroefdraad hebben. Ze zullen wel niet zo rot zijn dat je ze niet kan testen hoop ik?
Trasforma il meglio in 'massimo'
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Postby caminozeikerd » Tue 28 Jun 2011, 17:40

Die schroefdraad is M6, de originele moeren zijn wel iets dikker dan die die je kan kopen. Je kan ook het tapeind er uit halen en vervangen door een bout M6, juist opletten met de lengte dat je ze niet te lang neemt.
caminozeikerd
-= Member =-
-= Member =-

Postby killingsnake » Tue 28 Jun 2011, 17:49

Excuses, heb je bericht verkeerd gelezen, dacht dat je het over alle bouten had. Zoals caminozeikerd zei, zijn gewoon m6 moeren. Anders kan je eventueel een draadeind van een meter half (ik denk toch dat dat de lengte is waarin ze worden verkocht, anders is het mss 2 meter) kopen, een stuk afsnijden met een dremeltje, en dan in je cilinder draaien nadat je de oude draadeindjes hebt losgedraaid.
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Postby mytosthymet » Sat 24 Sep 2011, 12:48

ik en m'n pa hebben ook een Honda px gekocht.Spijtig genoeg kan deze niet gestart worden omdat de vorige eigenaar(s) de kickstarter uit elkaar hebben gehaald en ook de electrische start werkt niet. die zit geblokkeerde en we hebben geen handleiding.weet iemand van jullie een oplossing? :?:
mytosthymet
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby killingsnake » Sat 24 Sep 2011, 17:17

Ik zie dat je van geraardsbergen bent. Anders mocht je geïnteresseerd zijn kan je 'm naar hier brengen ;)
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Previous

Return to Andere projecten