• Advertisement
AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.

Zeer interessant, fout in wetboek ivm valhelm dragen

Al de rest

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

Zeer interessant, fout in wetboek ivm valhelm dragen

Postby giovanni007 » Mon 26 Sep 2011, 09:21

yow gasten

Dit weekend heeft ne kameraad ne stoot uitgeprobeerd, ikzelf zou het niet gedurft hebben eerlijk gezegd. Hij kreeg te horen dat het artikel om een valhelm te dragen fouten bevat. hier is de link http://www.wegcode.be/wetteksten/selectie/index.php?option=com_content&view=article&Itemid=48&id=206:art36

Wat heeft hij dus gedaan , kopieke gepakt van dit artikel en hij op gang met zijne camino die niet te snel reed b klasse 45 per uur, zonder helm op zijn hoofd. Er staat namelijk dat je verplicht een valhelm te dragen maar er staat niet in dat je verplicht bent die op je hoofd te dragen :o , dus hij met zijnen help rond zijnen arm de cafékes van dilbeek rond, ( between dilbeek zit VOL politie) uiteraard zonder alcohol te drinken, uiteindelijk hem toch tegen gehouden vanwege zijn helm. Hij meteen zijn papier uit zijne zak gehaald en zegt ja hier staat duidelijk dat ik verplicht ben een valhelm te dragen maar er staat niet waar en hij zegt er dan nog is bij dat hij hem toch rond zijnen arm draagt. Ok dat was dus de maat voor de politie, hij mee naar het bureau. half uurtje later mocht hij buiten zonder boete niks, :lol:

Wat hebben ze gedaan om hem toch proberen boete op te leggen:

- 2X laten blazen ( eerste keer was zogezegt probleem met het blaasmachine)
- camino op de rollen, reed 42 per uur
- rijbewijs nagetrokken

Ik zeg er wel meteen bij probeer het zelf niet, is niet echt een aanrader en kan je eerlijk gezegd veel problemen meebrengen. En het is ook voor je eigen veiligheid + de gast die het gedaan heeft is niet zo snugger lol

Maar altijd een tof weetje niet? :-D
giovanni007
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Images: 5

Advertisement

Re: Zeer interessant, fout in wetboek ivm valhelm dragen

Postby Tomas » Mon 26 Sep 2011, 09:48

Haha zalig ,
da vink wel een goeike .
En wat heeft de police er dan aan gedaan ? die fout in het wetboek??
Of niks?

grtz
Tomas
-= Member =-
-= Member =-

Postby clio-tuning » Mon 26 Sep 2011, 10:09

Leuk gedaan, maar hopelijk zorgt dit er niet voor dat anderen dit ook gaan uitproberen.

Een helm correct dragen kan uw leven redden!!!
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Images: 36

Postby giovanni007 » Mon 26 Sep 2011, 10:20

Tomas wrote:Haha zalig ,
da vink wel een goeike .
En wat heeft de police er dan aan gedaan ? die fout in het wetboek??
Of niks?

grtz

niks ze konden er niks aan doen, ze hebben hem gewoon moete laten gaan, ik denk dat als de mensen het niet teveel doen dat ze het zo zullen laten, ik denk niet dat ze dat gaan veranderen gewoon omdat 1 iemand zoiets doet e lol :-D ikzelf ga het toch niet uitproberen lol
giovanni007
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby giovanni007 » Mon 26 Sep 2011, 10:22

clio-tuning wrote:Leuk gedaan, maar hopelijk zorgt dit er niet voor dat anderen dit ook gaan uitproberen.

inderdaad volledig gelijk. maar soms overdrijven ze wel bv voor a klasses 25 per uur een helm dragen, gaat er wat over vind ik, en volgend jaar allemaal motorbottekes kopen e jongens, weer een wet van ons vaderland dat gaat ingevoerd worden naart schijnt :evil: alé motorbotten op nen bromfiets
giovanni007
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Postby Tomas » Mon 26 Sep 2011, 10:33

Ah ok ja .
En serieus van die motorbotten ? :D
hahaha wa is da nu weer voor iet ..
Tomas
-= Member =-
-= Member =-

Postby d-HuNtEd_1 » Mon 26 Sep 2011, 11:03

giovanni007 wrote:
clio-tuning wrote:Leuk gedaan, maar hopelijk zorgt dit er niet voor dat anderen dit ook gaan uitproberen.

inderdaad volledig gelijk. maar soms overdrijven ze wel bv voor a klasses 25 per uur een helm dragen, gaat er wat over vind ik, en volgend jaar allemaal motorbottekes kopen e jongens, weer een wet van ons vaderland dat gaat ingevoerd worden naart schijnt :evil: alé motorbotten op nen bromfiets

als dit waar is verkoop ik AL mijn mino´s en koop ik mij ne spartamet zo´n ding gaat ook 30km/u geen helm geen verzekering geen niks nada noppes
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Images: 0

Postby clio-tuning » Mon 26 Sep 2011, 15:42

giovanni007 wrote:

Een helm blijft voor je veiligheid hé.

Schoolkinderen ofzo zie je toch ook vaak met een helm op fietsen? Die rijden zelfs niet altijd 25km/h.
Wielertoeristen, daarom nog geen snelheidsduivels, dragen ook vaak een fietshelm. Mountainbikers,...

M'n pa was op z'n gemak aan het fietsen met z'n koersfiets en reed zoals het hoort op het fietspad. Een ander groepje wielrenners haalde hem via de straat in en iets verderop moesten die rechtaf. De laatste van de groep had m'n pa op het fietspad niet gezien en ze hebben hem onderuit gereden. Met z'n hoofd recht op een paal van een verkeersbord gevlogen. Helm in meerdere stukken...
Het kon veel slechter aflopen...

M'n schoonzuster haar vader 2 weken geleden ook gevallen met de fiets. Kader gebroken ofzo en zo ten val gekomen. Had gelukkig ook een helm op en heeft er een zware hersenschudding aan over gehouden en 4 breuken rond z'n oogkas.

Ik wil maar zeggen, het hoeft niet steeds uw fout te zijn.
Sander van hier op het forum is ook aangereden door een auto hé. Sander was ook niet in fout en ik denk dat hij wel dankbaar was dat hij z'n helm droeg.

Wees verstandig, draag een helm zoals het hoort! Wegcode is er voor iedereen dus je maakt je zeker niet belachelijk.

Op m'n fiets draag ik ook geen helm, maar als het verplicht wordt, tja... dan moet het wel hé. Dan kijkt er toch niemand meer raar naar je omdat je een helm draagt.
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Postby joeybelgier » Mon 26 Sep 2011, 16:33

'k ben al meermaals van mijne fiets gevallen, meermaals wegens veel te zat :lol: Nog nooit op mijne kop gevallen, zelfst ni die keer da'k tegen 40kmph (een brok meer dan mijn a-klaske dus) recht de grond op vloog.

Voor 45 kan ik het nog wat begrijpen maar voor ne 25 vind'k het toch maar wat zever om een (e-gekeurde) helm op mijn kop te moeten zetten. Moest't dan nog zo een tof pothelmke van €50 zijn geen probleem maar dat mag dus niet, behalve als'k dan ne gekeurde helm rond mijn elleboog hang :lol:

En da van die motobotten, moet wreed praktisch zijn om daarmee ne mino in gang te stampen :?
Ziet er wss ook heel mooi uit onder een short of een jeanske :lol:
Image
:shoot: Army Mino - volle gas, tegen 25kmph :whippa:
joeybelgier
-= Member =-
-= Member =-

Postby kristof caminolover » Mon 26 Sep 2011, 16:47

de dag van vandaag rijden de meeste a-klasse brommers meer als 25 km/ uur met zeer zeldzame uitzonderingen.
De politie weet dit ook wel dus vind ik het dan ook normaal dat iedereen een helm moet dragen.
Ik persoonlijk kan niet meer zonder helm rijden. Het is zo een gewoonte geworden.

Ik ben ook eens omvergereden en met mijn achterhoofd tegen de grond gesmakt. maar ik zag ook serieus sterretjes vliegen, zelfs met de helm op...

geen helm dragen tijdens het brommerrijden is voor mij zoals een café zonder bier :tetten:
Image
kristof caminolover
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Postby joeybelgier » Mon 26 Sep 2011, 16:52

kristof caminolover wrote:de dag van vandaag rijden de meeste a-klasse brommers meer als 25 km/ uur met zeer zeldzame uitzonderingen.

Achja, de mijne gaat nu 31kmph (naar het schijnt, 'k zit zonder kilometriek), nog steeds trager dan mijn fiets als ik eens een beetje doorgeef op de pedalen. Zoals ik al zei, ik begrijp dat ze willen dat je een helm op uw hoofd zet, maar dat die helm dan even 'sterk' moet zijn als die van iemand die 120kmph of meer bolt (komaan, op zo nen dikke moto gaje daar toch zoizo over).
Image
:shoot: Army Mino - volle gas, tegen 25kmph :whippa:
joeybelgier
-= Member =-
-= Member =-

Postby clio-tuning » Mon 26 Sep 2011, 17:15

Een helm voor fietsers zal vroeg of laat ook nog wel verplicht zijn vermoedelijk. Ik kan ze natuurlijk geen ongelijk geven want het is steeds veilig.
Als je ladderzat valt, dan span je uw spieren niet op waardoor je ook minder gemakkelijk iets breekt.

Het is al jaren dat je op een A klasse een helm moet dragen, vreemd dat er nog mensen zijn die het hier moeilijk mee hebben.
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Postby camino_expert » Mon 26 Sep 2011, 17:31

kzen toch kontend dak nen helm ophad zenne
kot open tege ne suzuki grand vitara
dankzij dien helm zelfs gene koppijn
kem met die klap me nog wa na rechts kunnen draaien kem de camino onder me gat zien wegvliegen gelak e pluimke
wel blijvend letsel aan arm en been
kem aan men linker elleboog zo nen bult bloedvaten onderhuidsgesprongen ofzo
ikke ga da weg
een bekke zegt den docteur
op men been onderhuids ook zo e harde plek da blijft ook zo
keep it safe 8) :wink:
honda camino forever
camino_expert
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Images: 8

Postby Sander » Mon 26 Sep 2011, 18:31

@ clio: Idd, voorruit van wagen was helemaal gebarsten en voor vuilbak, kzou niet willen weten wat ik had als ik geen helm draagde toen :shock:
Sander
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Images: 9

Postby killingsnake » Mon 26 Sep 2011, 19:00

joeybelgier wrote:
kristof caminolover wrote:de dag van vandaag rijden de meeste a-klasse brommers meer als 25 km/ uur met zeer zeldzame uitzonderingen.

Achja, de mijne gaat nu 31kmph (naar het schijnt, 'k zit zonder kilometriek), nog steeds trager dan mijn fiets als ik eens een beetje doorgeef op de pedalen. Zoals ik al zei, ik begrijp dat ze willen dat je een helm op uw hoofd zet, maar dat die helm dan even 'sterk' moet zijn als die van iemand die 120kmph of meer bolt (komaan, op zo nen dikke moto gaje daar toch zoizo over).

Je hebt "goedkope" helmpjes van rond de 100 euro, en je hebt goede helmen die gemakkelijk over de 400 euro kosten.. Natuurlijk ga je met een moto soms sneller dan 120, en om dan met zo'n liddl helm van 60 euro rond te rijden.. Natuurlijk, als je valt heb je meer nodig dan alleen een goede helm, maar je begrijpt me wel hopelijk...
Trasforma il meglio in 'massimo'
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Next

Return to Andere