hier wil ik even rondvragen of er iemand ervaring heeft met een pinasco begrenzer, een begrenzer op afstandsbediening?
Ik heb deze ooit eens gekregen, het is het model met de kleuren rood geel groen en zwart (er zijn ook nog andere oudere, en nieuwere modellen te vinden), ik heb dus ook geen handleiding.
Wat ik tot zover heb ontdekt op internet en door het kastje open te halen:
Rood en zwart lijken mij de stroomkabels voor het schakelcircuit, dus het circuit dat reageert op de afstandsbediening. Rood moet op een kabel na het contact, zodat telkens het contact van de brom af gaat de begrenzer wordt ge-reset als het ware, en wanneer het contact wordt aangezet wordt de begrenzer terug geactiveerd. Deze moet dus eigenlijk altijd weer worden afgezet door de afstandsbediening. Zwart is de massa die op de batterij moet.
Geel lijkt mij de aarding van de condensatoren, op internet vind ik dat deze op massa of op - batterij mag (die dan toch ook op massa is aangesloten), bij mij zit deze ook op de min.
Groen is dan de draad die is aangesloten op de draad die van signaalspoel naar cdi gaat (aangesloten door lusterklem).
Maar nu is mijn probleem dat, wat ik ook doe, ik de begrenzer niet krijg uitgeschakeld? hij werkt zeer degelijk qua begrenzen, als ik hem nu nog eens uit zou krijgen zou het echt wel in orde zijn
Iemand die weet of ik iets fout doe? Heb het kastje van de afstandsbediening ook al eens open gehad, en de batterij vervangen door rechtstreekse voeding door een grote 12v batterij. Dit werkte ook al niet...