• Advertisement
AANDACHT: Beste leden, mag ik vragen om even de tijd te nemen om uw locatie op de ledenkaart in te stellen. Lees er hier meer over.

Hulp gezocht ontsteking :(

Al de rest

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !

Hulp gezocht ontsteking :(

Postby Koen.G » Wed 28 Dec 2011, 15:22

Hallo,

ik rij laatst met mijn mino de straat af hij deed wat moeilijk en plots wat knallekes eindigend met een big bang =(.

ik probeer hem opnieuw te starten en lukt een paar keer maar ligt weer af na 2 meter.
thuis even laten staan en opnieuw geprobeert te starten meer geen effect het enigste wat er héél af en toe uitkomt is een klein pufke ( zoals wanneer ge uw decompressie induwt ) nu heb ik geen idee wat het deze keer weer kan zijn :(.

Wat ik al gedaan heb
1) mengsel gecontroleerd dat was in orde
2) carbu paar keer zuiver gemaakt
3) cilinder opengehad geen vastloper, circlipsen die los zijn of segmenten gebroken
4) naftkabels nagekeken alles ok
5) bougie vonkt alles mooi
6) afstelling carbu wat aan gefutseld maar geen effect
7) net vandaag aan platinnekes gedraaid en ook geen effect

hij geeft vonken, lichten etc doen het

het is een 70cc, sproeier weet ik niet maar ik kan me herinneren dat ik er een grotere in had gedaan dan dat er eerst voor de 50cc inzat maar welke precies weet ik niet

Nu mijn vraag is voelt er iemand zich geroepen om mij uit de nood te komen helpen? :-D ik kan ook wel tot daar komen ( niet aan zee natuurlijk maar in de buurt :p )

Kheb hem al honderden keren terug tot leven kunnen wekken met wondermiddeltjes maar dit probleem krijg ik niet opgelost en is erg jammer want ik hou ervan om erop te cruisen ^^

groeten :cry2: :cry2: :cry2:

Koen !
Koen.G
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Images: 0

Advertisement

Re: Hulp gezocht ontsteking :(

Postby Tinus » Wed 28 Dec 2011, 15:56

als je naar Opoeteren wil komen wil ik je wel helpen.
0496/504934
neeroeterenstraat, 8
3680 Opoeteren
2-stroke
Tinus
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Postby jupiler1987 » Wed 28 Dec 2011, 20:33

welke bougie heb je, want voor een 70cc athena heb je wel een zwaarder bougie nodig, en als je eentje gebruikt dat te licht is kan dat wel problemen veroorzaken,waaronder zeker en vast op termijn een vastloper, omdat de bougie overhit geraakt en zo ook een gat in de piston kan geven.
jupileeer jupileeer stekt u prumme uit de rutte dak er aan kom met men flutte jupileeer
jupiler1987
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Images: 10

Postby Glenn555 » Thu 29 Dec 2011, 18:42

kijk ook eens of je bobijn nog vast staat
en dat ze nog goed contact maakt met de massa. :wink:
Glenn555
-= Member =-
-= Member =-

Postby Koen.G » Fri 30 Dec 2011, 00:38

Ik had gereageerd maar het is blijkbaar niet vershenen :D ik kijk morgen weer opnieuw kga men bed in nu tws iets denso 20f u zoiets :p en khad al ergens gezien dat het voor 70cc beter 22f moest zijn ofzo kweet niet meer morge check ik het :)
Koen.G
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby sanderdjoos » Sat 07 Jan 2012, 18:49

wordt u bougie nat als ge er efkes achterloopt?
sanderdjoos
-= Member =-
-= Member =-

Postby batje108 » Mon 09 Jan 2012, 19:27

kijk eerst eens er geen cilinderdichting ofzo kapot is

heb je voelermaatjes ed voor uw ontsteking te controleren? dit lijkt me zo te horen een ontsteking op het verkeerde moment. ik zou deze eens terug proberen af te stellen. hier is de link : http://www.camino-tuning.be/howto-manua ... -5681.html

heb je al eens gedacht om een cdi(dayang) of mss iets extremer binnenrotor (bv hpi) te proberen? :twisted:

grtz Bart
http://www.youtube.com/user/batje108#p/ ... YSq9K3RgKY
Malossi AC,Hpi,Malossi torque driver,Malossi vertanding, Polini 9 bil voorvario etc...
batje108
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Images: 7

Postby Koen.G » Mon 16 Jan 2012, 17:33

Sorry mannen dat ik niks laat weten maar kheb examens xd dus ben er nu even nooit op en camino heb ik gwn achterin het kot gegooid tot na de examens :D daarna ga ik het fixen

:p
Koen.G
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Postby killingsnake » Mon 16 Jan 2012, 18:00

Je bent niet de engiste, succes ;)
Trasforma il meglio in 'massimo'
killingsnake
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Postby jasper wauters » Mon 16 Jan 2012, 19:56

begin altijd eens met alles op de basisafstelling te zetten.
Luchtvijs 3 slagen uit.
Onsteking op 0.3 mm
Als je een grotere cilinder steekt kan het zijn dat je sproeier 5 maten omhoog moet, kijk eens na of hij niet te veel naar boven is.

Heb je een originele bobijn en bougiedop?
Is je vliegwielspie nog goed?
En is je carter gereviseerd? Zoja, zou ik toch eens kijken naar de carterakking
En gooi eens andere cilinderpakkingen op je camino. En dicht je carbutateurpakking met vloeibare dichting, dan ben je dat ook al zeker.

Probeer 1 ding met ne keer, laat de vervanging er op zitten, en omduur heb je je probleem gevonden en tegelijkertijd opgelost.
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Postby Koen.G » Sun 01 Apr 2012, 22:28

Hey hey iedereen, er is ondertussen weer een hele hoop tijd verstreken en ik heb gwn besloten om hem weg te doen na bijna 5 jaar erop gereden te hebben. De onsteking geeft niets meer nu en ik heb er niet meer de tijd noch de goesting om eraan te werken :) over de afgelopen 5 jaar is er toch zeker meer als 1500 euro aan uitgegeven geweest en 3 keer herspoten :p

70cc, Wit/zwart, spotje als voorlicht, zwarte kappen, sproeier = 75 oude zit er ook nog bij voor 50cc

De brommer verkeert in goede staat, algemene gebruiksporen enkele krasjes etc.

Wat ermee moet gebeuren

* Onsteking maken ( ik heb vorige week wat aan de platinekes geprutst met voelerplaatjes maar ik weet er niets van af. het kan net zo goed zijn dat de bougie gwn kapot is of platikenes gwn fout staan ik weet het niet :p( bobijn lijkt me zeer sterk dat daar iets mee is heb hem namelijk 2 maand terug vervangen en kapke over gezet ds die werkt naar behoren) )
( lees net dat de piston op het BDP moest staan en dan platines afstellen dat probeer ik zo snel mogelijk miss vonkt die dan weer :) )
* stilleg kabel verbinden
* eventueel de krasjes en onperfecties wegwerken met wat spatjes verf & vernis :)

Qua prijs had ik eerst iets gedacht van 350/300 euro maar ik zie in dat men dat gewoon niet meer geeft :) dus als ik 250 krijg ben ik content!

Het gaat over deze brommer http://www.camino-tuning.be/foto-galerij-f4/white-black-t25892.html

Toen was hij net gespoten 2j geleden ffzo

Verder ook nog een doos onderdelen waaronder extra tank, motor stukken, a klasse kader zonder papieren etc alle spullekes die iedereen wel heeft liggen :p

Interesse? Stuur me een berichtje met uw e-mail dan stuur ik recente foto's en alle info die je maar wilt!.

ik wil hem graag snel kwijt!, want ik wil mij een schoon oldtimerke kopen
Koen.G
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Return to Andere